Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Zack & Codys Ljuva havsliv/hotelliv

Startat av TecknatÄlskare, 27 februari 2018 kl. 21:00:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henkow

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 28 februari 2018 kl. 20:54:38
Konstigt dock att serien aldrig givits ut på DVD eller VHS på svenska.

Dålig marknad i Skandinavien. För liten målgrupp/intresse helt enkelt. Hannah Montana får väl ses som ett undantag.

TecknatÄlskare

Tror ändå denna serien Hannah Montana & Magi På Waverly place var de kändaste live action serierna i Sverige då sen kom ju några andra som Par I Kungar m.m

Tycker dock fortfarande att några avsnitt borde ha givits ut på DVD

Daniel Hofverberg

Jo, det är lite märkligt varför Magi på Waverly Place inte har släppts på DVD, när Hannah Montana trots allt har gjort det.

Citat från: Richardo skrivet 28 februari 2018 kl. 20:45:37
Om man delar materialiet med någon annan levande varelse blir det inte privatbruk längre ....
Jo, det är fullt lagligt att dela upphovsrättsskyddat material med en "nära vänkrets". Det är just det som den så kallade kassettersättningen, d.v.s. "skatten" som lagts på när man köper DVD/BD-skivor, USB-minnen och hårddiskar, är till för att kompensera för. Men hur man sen definierar nära vänkrets är väl en definitionsfråga, och inget som står specificerat i lagen...

Citat från: Artan1528 skrivet 28 februari 2018 kl. 20:44:44
Er That's So Raven episoden Checkin' In dubbet? :O

Er både Wizards On Deck With Hannah Montana & That's So Suite Life of Hannah Montana blevet vist som ÉN lang episode 1 time?
Var der special intro/fades til That's So Suite Life of Hannah Montana ligesom med WODWHM?
Viste de også den specielle intro med kuben til Wizards On Deck With Hannah Montana?
Japp, avsnittet Checkin' In av That's So Raven dubbades åtminstone till den sammansatta filmen. Däremot vet jag inte huruvida det avsnittet sänts dubbat i de fall som Disney Channel sänt avsnittet separat oberoende av de andra två serierna.

Ja, både Wizards On Deck With Hannah Montana och That's So Suite Life of Hannah Montana har visats som ett långt specialavsnitt på 1 timme 10 minuter i Skandinavien; åtminstone de första gångerna som de visades.

Exakt huruvida specialavsnitten hade med de speciella introna minns jag inte, men jag kommer ihåg att de åtminstone sändes som sammansatta filmer utan de individuella introna till respektive serie. Därför skulle jag tro att båda specialavsnitten sändes i samma skick som i USA, med specialintro och allt, även om jag i och för sig inte är 100% säker.

Tyvärr var det här före jag började spela in, så jag har tyvärr ingen inspelning av någon av avsnitten... :(

Artan1528

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2018 kl. 22:28:54
Jo, det är lite märkligt varför Magi på Waverly Place inte har släppts på DVD, när Hannah Montana trots allt har gjort det.

I Sverige er der blevet udgivet en DVD med 1 episode af Magi På Waverly Place. Kun dubbet til svensk.
http://img.tradera.net/images/532/263968532_39a6e3d4-c0e9-4eb0-b67e-b66e1681eb5c.jpg

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2018 kl. 22:28:54
Ja, både Wizards On Deck With Hannah Montana och That's So Suite Life of Hannah Montana har visats som ett långt specialavsnitt på 1 timme 10 minuter i Skandinavien; åtminstone de första gångerna som de visades.

Exakt huruvida specialavsnitten hade med de speciella introna minns jag inte, men jag kommer ihåg att de åtminstone sändes som sammansatta filmer utan de individuella introna till respektive serie. Därför skulle jag tro att båda specialavsnitten sändes i samma skick som i USA, med specialintro och allt, även om jag i och för sig inte är 100% säker.

Tyvärr var det här före jag började spela in, så jag har tyvärr ingen inspelning av någon av avsnitten... :(

Jeg vidste ikke at TSSLOHM var sendt som 1 episode hverken i Skandinavien eller i USA. Man kan ikke købe TSSLOHM eller WODWHM som 1 episode. Man kan KUN købe dem hver for sig. Men man kan downloade WODWHM i torrents.

Jeg fatter ikke at min yndlings har en episode dubbet. Jeg ville ønske jeg havde set den.

Mega ærgerligt at jeg ikke så Disney Channel indtil 2013, det var der hvor alle de gode serier sluttede. :(

Har du Shake It Up Made In Japan, Alex vs Alex og The Suite Life On Deck: Twister som 1 times episode? Det behøver ikke være dansk.

Alexander

#34
Ett avsnitt av Magi på Waverly Place har givits ut på DVD som om jag minns rätt följde med i  en Kalle Anka tidning för att marknadsföra premiären av säsong 2. Har den själv nämligen.  :D

https://www.google.se/search?q=magi+på+waverly+place+ett+komplett+avsnitt+dvd&tbm=isch&prmd=vin&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwiflIbyycnZAhVGaFAKHbMgDO0Q_AUIECgC&biw=1280&bih=800&dpr=2

Om länk inte fungerar så sök på "Magi på Waverly Place ett komplett avsnitt dvd" så får ni upp den bland bilderna.

Artan1528

Citat från: Alexander skrivet 28 februari 2018 kl. 22:44:24
Ett avsnitt av Magi på Waverly Place har faktiskt givits ut på DVD som om jag minns rätt följde med i  en Kalle Anka tidning för att marknadsföra premiären av säsong 2. Har den själv nämligen.  :D

https://www.google.se/search?q=magi+på+waverly+place+ett+komplett+avsnitt+dvd&tbm=isch&prmd=vin&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwiflIbyycnZAhVGaFAKHbMgDO0Q_AUIECgC&biw=1280&bih=800&dpr=2

Hvilket sprog er det? Er der også dansk dub?
Jeg har hørt at der kun skulle være svensk?

Daniel Hofverberg

Jo, mycket riktigt har ett ynka avsnitt av Magi på Waverly Place släppts som promotion-DVD tillsammans med Kalle Anka & Co. Jag kommer tyvärr inte ihåg om den hade några andra ljudspår än svenska.

Citat från: Artan1528 skrivet 28 februari 2018 kl. 22:42:50
Har du Shake It Up Made In Japan, Alex vs Alex og The Suite Life On Deck: Twister som 1 times episode? Det behøver ikke være dansk.
Jag är ganska säker på att jag någonstans ska ha Shake It Up - Made in Japan på svenska - osäker om jag har det på norska och/eller danska, men jag tror nog tyvärr inte det.

De andra tror jag tyvärr inte att jag har. :(

Artan1528

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2018 kl. 22:49:19
Jag är ganska säker på att jag någonstans ska ha Shake It Up - Made in Japan på svenska - osäker om jag har det på norska och/eller danska, men jag tror nog tyvärr inte det.

De andra tror jag tyvärr inte att jag har. :(

Kan du sende den til mig? :)

Daniel Hofverberg


Artan1528

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2018 kl. 22:53:03
Så fort jag hittar åt den, så... ;)

Tusind tak.
Hvis du finder andre sjældne 1 times lang specials, må du også sende dem til mig, også selvom der ikke er dansk lydspor. :)

TecknatÄlskare

Visst är tjejen i Zack & Codys Ljuva Havsliv tror t.o.m hon är någon utav brödrarnas flickvän i serien är Jessie i serien Jessie?

Alexander

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 28 februari 2018 kl. 22:55:46
Visst är tjejen i Zack & Codys Ljuva Havsliv tror t.o.m hon är någon utav brödrarnas flickvän i serien är Jessie i serien Jessie?

Yes, både Bailey från Ljuva Havslivet och Jessie från Jessie spelas av samma skådespelerska Debby Ryan.  :)

Artan1528

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 28 februari 2018 kl. 22:55:46
Visst är tjejen i Zack & Codys Ljuva Havsliv tror t.o.m hon är någon utav brödrarnas flickvän i serien är Jessie i serien Jessie?

Ja. Bailey fra The Suite Life On Deck og Jessie fra Jessie, er begge spillet af Debby Ryan. :)

TecknatÄlskare

Ja tyckte jag kände igen henne när jag var lite, dock hade hon blivit betydligt äldre när hon var med i Jessie men kände ändå igen henne och var nästan 100% säker på att det var hon.

Någon som minns om hon hade samma dubb i båda serierna?

Alexander

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 28 februari 2018 kl. 23:00:26
Ja tyckte jag kände igen henne när jag var lite, dock hade hon blivit betydligt äldre när hon var med i Jessie men kände ändå igen henne och var nästan 100% säker på att det var hon.

Någon som minns om hon hade samma dubb i båda serierna?

Ja, hon har samma röstskådespelare i båda som görs av Linda Åslund.  :)