Författare Ämne: Cartoon All-Stars To the Rescue  (läst 548 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Anders

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 443
  • Kön: Man
    • Visa profil
Cartoon All-Stars To the Rescue
« skrivet: 8 mars 2018 kl. 21:15:03 »
Introducerades till denna minst sagt märkliga TV-film i morse. Den handlar om att Nalle Puh, smurfarna, Michelangelo, Snurre Sprätt, Alvin och gänget m fl. ska stoppa en ung pojke från att ta droger. Bara denna handling skulle kunna få en att tro att det är en parodi eller ett fan-made projekt, men det är en seriös film som inkluderar originalskådespelarna från samtliga av dessa serier.
https://www.youtube.com/watch?v=5hz1UaEVyoo

Tänk om denna skulle ha dubbats till svenska?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Utloggad Anders M Olsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 880
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
SV: Cartoon All-Stars To the Rescue
« Svar #1 skrivet: 9 mars 2018 kl. 07:37:28 »
Och dessutom med introduktion av dåvarande (1990) amerikanske presidenten George Bush, hans fru Barbara (och deras hund Millie)! "Important stuff" alltså! :)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 6 465
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 9 mars 2018 kl. 09:36:17 »
Det är onekligen en märklig film, och framförallt är det otroligt att man lyckats få ihop en film med figurer som kommer från en rad olika filmbolag; som i vanliga fall aldrig skulle kunna förekomma i samma produktion.

Jag har faktiskt ett vagt minne av att den här filmen har sänts i svensk TV, men om jag inte minns fel tror jag inte den var dubbad utan i textad originalversion. Kan den tänkas ha gått på TV4...?

Edit: Jag mindes rätt. Filmen sändes vid ett par tillfällen på TV4 i december 1991, under titeln Tecknade stjärnor: Vi säger nej till droger.

« Senast ändrad: 9 mars 2018 kl. 09:38:35 av Daniel Hofverberg »

Utloggad moviefan

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 180
  • Kön: Kvinna
  • Välkomna till min egna blogg
    • Visa profil
    • Min Blogg
« Svar #3 skrivet: 9 mars 2018 kl. 13:37:50 »
Har denna film, getts ut på dvd/bluray ?  Varför har denna film, karaktärer från olika filmer/serier ?  Vet Disney om att Nalle Puh är med ? Eller har Disney varit med och gjort filmen ?

Utloggad Anders M Olsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 880
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
« Svar #4 skrivet: 9 mars 2018 kl. 14:14:26 »
Vad jag kan se var det Academy of Television Arts & Sciences som producerade filmen med stöd av en rad filmbolag, företag och institutioner. Disney måste ha varit i högsta grad inblandat eftersom Roy E. Disney (Walts brorson) är angiven som executive producer och Buena Vista (Disneys distributionsbolag) distribuerade filmen på video.

Jag förmodar att alla bolagen ville vara med och stå bakom budskapet och därför gärna lånade ut sina figurer till projektet.

Någon DVD- eller Blu-rayutgåva tror jag inte det finns.
« Senast ändrad: 9 mars 2018 kl. 14:17:17 av Anders M Olsson »

Utloggad Oscar Isaksson

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 342
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 9 mars 2018 kl. 15:28:48 »
Och dessutom med introduktion av dåvarande (1990) amerikanske presidenten George Bush, hans fru Barbara (och deras hund Millie)! "Important stuff" alltså! :)

På svenska var det Carl Bildt som stod för introduktionen!