Författare Ämne: Neri - flickan från oceanen och Halvvägs genom galaxen, sen till vänster  (läst 3853 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mysan

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 456
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
om jag inte minns helt fel sände TCC nån eller några barn-ungdomsserier från Australien/Nya Zeeland
Halvvägs genom galaxen, sen till vänster, serien om neri -flickan från oceanen (eller var det tv4?)

Detta kommer ursprungligen från tråden "Dubbningar i Animegenren?" och eftersom det blev lite OT, valde jag bryta loss dessa inlägg. /Erika
« Senast ändrad: 19 januari 2008 kl. 10:56:42 av Erika »

Utloggad ddubbning

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 040
    • Visa profil
Neri - flickan från oceanen
« Svar #1 skrivet: 17 januari 2008 kl. 16:17:01 »
om jag inte minns helt fel sände TCC nån eller några barn-ungdomsserier från Australien/Nya Zeeland
Halvvägs genom galaxen, sen till vänster, serien om neri -flickan från oceanen (eller var det tv4?)

Halvvägs genom galaxen, sen till vänster vet jag i alla fall sändes på TCC.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 376
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 18 januari 2008 kl. 00:21:08 »
Halvvägs genom galaxen visades mycket riktigt både på TCC och på TV4. Neri - flickan från oceanen (Ocean Girl) har inte TCC visat såvitt jag vet, den har bara visats på TV4 i Sverige (och dem visade aldrig klart serien, vill jag minnas).

Utloggad Mysan

• Seniormedlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 18 januari 2008 kl. 13:57:49 »
[ Neri - flickan från oceanen (Ocean Girl) har inte TCC visat såvitt jag vet, den har bara visats på TV4 i Sverige (och dem visade aldrig klart serien, vill jag minnas).

synd det, för minns serien väl och tyckte mycket om den.

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 19 januari 2008 kl. 04:38:21 »
Jo, det var en bra serie. De första två säsongerna av den har nu släppts på DVD i Australien - tyvärr finns ingen textning alls, men man klarar sig ganska hyfsat ändå så betydligt bättre än ingenting. Det betyder alltså att det är två säsonger som inte släppts på DVD än, och det är den sista av dem som jag är ganska säker på att TV4 aldrig visade.
« Senast ändrad: 19 januari 2008 kl. 12:43:00 av Daniel Hofverberg »

Utloggad Mysan

• Seniormedlem
    • Visa profil
SV: Neri - flickan från oceanen
« Svar #5 skrivet: 19 januari 2008 kl. 11:33:36 »
Jo, det var en bra serie. De första två säsongerna av den har nu släppts på DVD i Australien - tyvärr finns ingen textning alls, men man klarar sig ganska hyfsat ändå så betydligt bättre än ingenting. Det betyder alltså att det är två säsonger som inte släppts på DVD än, och det är den sista av dem som jag är ganska säker på att TV4 aldrig visade.

Men nu börjar vi komma ifrån ämnet, för den serien tillhör definitivt inte genren anime...  ::)

tänkte inte på att det var under dubbningar och röster...   :-[det var de serier jag kom å tänka på när det gäller tcc

Utloggad Mysan

• Seniormedlem
    • Visa profil
SV: Neri - flickan från oceanen
« Svar #6 skrivet: 2 april 2009 kl. 18:26:28 »
Halvvägs genom galaxen visades mycket riktigt både på TCC och på TV4. Neri - flickan från oceanen (Ocean Girl) har inte TCC visat såvitt jag vet, den har bara visats på TV4 i Sverige (och dem visade aldrig klart serien, vill jag minnas).

Hur många säsonger av Neri har sändts i svensk tv?

• Administratör
    • Visa profil
Jag är inte 100% säker, men jag tror att TV4 visade säsong 1 - 3 av Neri - flickan från oceanen (Ocean Girl), medan däremot säsong 4 aldrig har visats i Sverige. Jag är helt säker på att TV4 visade åtminstone säsong 1 och 2 av serien; jag minns inte med säkerhet hur det var med säsong 3, så jag kan inte utesluta möjligheten att inte heller den visades.