Författare Ämne: Christoffer Robin och Nalle Puh  (läst 644 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swosh

• Gäst
SV: Christoffer Robin och Nalle Puh
« Svar #15 skrivet: 31 augusti 2018 kl. 12:20:38 »
Nalle Puh skulle verkligen behöva byta röst, då Jan Jönsson är allt annat än lyckad i den rollen, även om det inte är något fel på hans skådespelartalanger…

I övrigt hoppas jag att rösterna får vara kvar, då det annars blir lite för bökigt och stressigt, då Nalle Puh karaktärerna bytt röster alltför ofta!

På vilka faktorer är han inte lyckad i rollen?
Är det hans uttal, inlevelse eller nåt annat?

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 6 361
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 31 augusti 2018 kl. 14:18:21 »
Det är absolut inget fel på Jan Jönssons inlevelse, men han har i stort sett ingen som helst likhet med originalrösten Jim Cummings och bibehåller heller inte alls samma röstkaraktär som Cummings.

Jag tror faktiskt att till och med jag skulle kunna efterlikna Jim Cummings Puh-röst bättre än Jan Jönsson...!

Att han kunnat bli godkänd av Disney är ett mysterium. Däremot är han som sagt absolut en duktig skådespelare, men passar inte alls till den här rollen.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 108
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #17 skrivet: 2 september 2018 kl. 00:14:03 »

Jag håller med om det som Daniel skrev. Dock så måste jag ändå säga att jag tycker att han (utöver att han inte lyckas fånga Jim Cummings speciella originalröst) låter väldigt stel och obekväm i rollen. Det känns nästan som om hans tolkning av Puh är någon form av fandub på youtube.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2018-09-08)

Ny dubbningsrecension på bloggen nu! :)

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 234
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 2 september 2018 kl. 10:17:08 »

Anledningen är ganska solklar; han är inte alls särskilt lik varesig originalrösten eller karaktärens andemening, han är även alldeles för alldaglig, blek, stel, onaturlig och obekväm för att kunna passa karaktären!

Sett till röstlikhet och röstkaraktär så har Guy De La Berg varit den bästa rösten, han passade även till karaktärens utseende, personlighet, samt värme och hjärta och det är därför mycket sorgligt att han gick bort alldeles för tidigt!  :(