Tekniskt sätt är inte LazyTown en disneyserie alls, utan är (har jag för mig) ursprungligen från Nickelodeon. Därför är det lite orättvist att anklaga den för att förstöra Disney, då det är en icke-Disney serie som bara råkar gå på Playhouse Disney/Disney Junior.
För övrigt anser jag att när det kommer till live action-serier och dylikt som Disney visar på sina tv-kanaler får man helt enkelt ta och bedömma dem utan att tänka på att de är från Disney. Till exempel tycker jag att Magi på Waverly Place är en ganska bra serie, men den är inte bra som Disneyserie, och därför räknar jag den inte som sådan, trots att den visats på Disney Channel.
Jag förstår hur du tänker, men å andra sidan är jag inte heller vidare förtjust i de flesta serier som visats på Nickelodeon och Cartoon Network, såsom Total Drama, Gumball, Chowder, Farbror Farfar, Regular Show, Fairly Odd Parents, Trollsagor, osv.
Men alla nya Disney-serier är inte dåliga, jag gillar faktiskt "Goldie och Björn", även om den inte kommer i närheten av de "äkta" Disney-serierna…
Annars gillar jag faktiskt både Sofia Den Första, Lejonvakten, Elena från Avalor och Mina Vänner Tiger och Nalle Puh, men jag saknar att den sistnämnda visas på kanalerna…
Sen har vi även Musses Klubbhus och Musses Rallyäventyr, även om jag gillar dem så känns de stundtals liteväl knasiga…
Boken om Puh saknar jag väldigt mycket…
Hos Musse är också en serie som jag saknar…
Annars tycker jag bra om de tidigare tecknade Disney-serierna från 1980 & 1990-talen, däribland DuckTales och Nya Äventyr med Nalle Puh!