Författare Ämne: Ang SF Bio  (läst 174 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad moviefan

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 138
  • Kön: Kvinna
  • Välkomna till min egna blogg
    • Visa profil
    • Min Blogg
Ang SF Bio
« skrivet: 31 augusti 2018 kl. 19:27:00 »

Utloggad Erik Dahlberg

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 132
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Ang SF Bio
« Svar #1 skrivet: 1 september 2018 kl. 14:44:08 »
Dom har fått en ny ägare nämligen AMC teathers och just därför måste dom byta namn, vinjett och logga

Inloggad Kust

• Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 98
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 3 september 2018 kl. 18:58:16 »
Kommer detta påverka filmer av happy life (Skaparna av de tre vännerna och jerry) Eller kommer de att kunna visa allt som de redan äger?

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 6 359
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 4 september 2018 kl. 13:01:13 »
Kommer detta påverka filmer av happy life (Skaparna av de tre vännerna och jerry) Eller kommer de att kunna visa allt som de redan äger?
Såvitt jag vet äger inte SF Bio någonting alls. Numera är det som sagt bara en biografkedja, och i och med de nya ägarna (Odeon Cinemas Group, som ingår i den amerikanska AMC-koncernen) har de inte längre någon koppling till Svensk Filmindustri/SF Studios.

Happy Life ägs av Svensk Filmindustri, och inte av SF Bio.

Då SF Bio inte längre har någon koppling till SF kommer alltså företaget att byta namn till Filmstaden, och då det är SF som äger rättigheterna till loggan och vinjetten är det också därför som de tvingas byta vinjett.
« Senast ändrad: 4 september 2018 kl. 13:05:53 av Daniel Hofverberg »

Utloggad moviefan

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 138
  • Kön: Kvinna
  • Välkomna till min egna blogg
    • Visa profil
    • Min Blogg
« Svar #4 skrivet: 4 september 2018 kl. 18:08:28 »
Såvitt jag vet äger inte SF Bio någonting alls. Numera är det som sagt bara en biografkedja, och i och med de nya ägarna (Odeon Cinemas Group, som ingår i den amerikanska AMC-koncernen) har de inte längre någon koppling till Svensk Filmindustri/SF Studios.

Happy Life ägs av Svensk Filmindustri, och inte av SF Bio.

Då SF Bio inte längre har någon koppling till SF kommer alltså företaget att byta namn till Filmstaden, och då det är SF som äger rättigheterna till loggan och vinjetten är det också därför som de tvingas byta vinjett.

När börjar de med nya vinjetten ?