Författare Ämne: Piff & Puff - Räddningspatrullen - Flash The Wonder Dog  (läst 1285 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Beck

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 198
    • Visa profil
Piff & Puff - Räddningspatrullen - Flash The Wonder Dog
« skrivet: 1 april 2008 kl. 23:07:08 »
Hej!

Jag undrar en sak om avsnittet "Flash The Wonder Dog" med Piff & Puff - Räddningspatrullen:

På mitt videoband, som är en gammal hyrfilm, så är det Roger Storm som gör rösten till Svinpäls(!).
Men i vanliga fall är det ju Hans Gustafsson.
Jag är säker på att Hans har gjort rösten till Svinpäls i det här avsnittet, men att det då visats på TV, med Hans röst.

Någon som vet? Eller så är det jag som kanske minns fel?

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 802
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
SV: Piff & Puff - Räddningspatrullen - Flash The Wonder Dog
« Svar #1 skrivet: 3 september 2008 kl. 20:37:08 »
På en intervju med Per Sandborgh berättade han att det var han som spelade Svinpäls.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 379
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Piff & Puff - Räddningspatrullen - Flash The Wonder Dog
« Svar #2 skrivet: 4 september 2008 kl. 02:06:58 »
Dubbningen som Per Sandborgh syftade på i intervjun var Lasse Svenssons/Media Dubbs ursprungliga dubbning av serien, och den har aldrig släppts på VHS eller DVD utan bara använts på TV3:s ursprungliga sändningar i slutet av 1980-talet och början av 1990-talet.

Mig veterligen använder alla VHS-filmer KM Studios dubbning av serien, så det borde vara samma som på senare TV-visningar (allt utom TV3:s ursprungliga sändning). Men det är förstås tänkbart att KM bytte ut Hans Gustafsson mot Roger Storm i något enstaka avsnitt, exempelvis på grund av sjukdom eller dylikt. Men att det skulle skilja mot de senare TV-visningarna har jag mycket svårt att tro, även om jag inte sett VHS-filmen och därför inte kan avgöra med 100-procentig säkerhet.