Författare Ämne: Hasse Jonsson  (läst 2697 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 802
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
Hasse Jonsson
« skrivet: 19 juli 2008 kl. 21:12:01 »
Vilka Figurer har Hasse Jonsson gjort rösten till?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad anderspanders

• Relativ nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
SV: Hasse Jonsson
« Svar #1 skrivet: 20 juli 2008 kl. 11:25:05 »
Den enda jag kan komma på är rösten till hunden Corneil i "Corneil & Bernie" som gått i barnkanalen. Även som berättarröst till Pokémon. Har dock inte sett det på några år så jag vet inte om det är samma nu... Man känner igen hans röst ganska lätt för den har "karaktär" liksom. Rätta mig om jag har fel, jag tror ialla fall att det är han.

Anders

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 379
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 20 juli 2008 kl. 12:37:05 »
Hasse Jonsson har varit med i många dubbningar genom åren, mestadels sådana dubbade av Eurotroll och före det gamla Media Dubb (han är ju också tekniker på Eurotroll). Bl.a. är det han som spelar Wallace i filmen Wallace & Gromit - Varulvskaninens förbannelse.

Har du inte redan sett den funktionen, så får man ju i alla fall en skaplig översikt genom att söka på skådisens namn i Svenska röster och credits på Dubbningshemsidan. Det är säkert mycket som inte finns med där, men du får i alla fall en viss insikt. Dock hittar du där även åt creditlistor där han bara anges som tekniker och/eller regissör, så du får gå in på respektive lista för att se närmare.
« Senast ändrad: 20 juli 2008 kl. 12:38:46 av Daniel Hofverberg »

Utloggad GaBBe

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 11 september 2008 kl. 23:57:20 »
Vilka Figurer har Hasse Jonsson gjort rösten till?
Han har ju gjort Sonic! Det är väl en av hans största karaktärer..

Anna

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 12 maj 2010 kl. 21:55:54 »
Han har gjort r;sterna som hit och dit och knuff i barnprogrammet Fia med knuff som s'ndes i tv 4 p[ 90/talet.

JRL

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 4 juni 2011 kl. 23:41:03 »
Såg Duck Tales ep. 38 på Disney Channel härom veckan, och reagerade på att Hasse (i rollen som skurken Quackar Bill) inte var pitchad! Annars brukar ju hans röst alltid vara pitchad (tänk Sprattsmurfen). Är det jag som inbillar mig, eller är han väldigt förtjust i att pitcha sin egen röst? (han är ju trots allt tekniker också) :)

(Bör tillägga att han är en av mina favoritdubbare!)