Merparten av DVD-volymerna med Tintin är mycket riktigt avsnitt från den kanadensiska serien The Adventures of Tintin från 1991. De enda Tintin-filmer jag kunnat hitta som finns på DVD och inte hör till den nyare serien är:
Tintin i hajsjön
Tintin och Solens tempel
Tintin och det hemliga vapnet
(ej medräknat de otecknade spelfilmerna med Tintin, då dessa inte är dubbade utan bara släppts i svensktextad originalversion)
Tyvärr har jag dock ingen koll på vilka dubbningar och röster som de två sistnämnda DVD-filmerna har, men Tintin och Solens tempel verkar inte finnas i någon dubbning med Tomas Bolme - han står inte utsatt på rollistorna för vare sig originaldubben eller omdubben. Den enda av DVD:erna där det anges röster på omslaget är Tintin i hajsjön, och där har ju ddubbning redan konstaterat att det är dubben med Tomas Bolme som används (vilket också omslagstexten bekräftar). Jag äger tyvärr ingen av DVD-utgåvorna, och kan därför inte kolla själv.
Därutöver hittar jag i Statens ljud- och bildarkiv tre VHS-filmer från 1980-talet, som vad jag kan se inte släppts på DVD:
Tintins äventyr: Den svarta ön/ Den mystiska stjärnan
Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet / Rackham den Rödes skatt
Tintins äventyr: De sju kristallkronorna / Solens tempel (vet inte om det är samma som DVD:n Solens tempel)
Dessa tre släpptes av Esselte Video 1981 (troligen enbart som hyrfilm), och såvitt jag vet hade de nygjorda dubbningar för samtliga, och jag tror inte att Tomas Bolme medverkar i någon av dem.
Fler än så verkar aldrig ha släppts på VHS eller DVD i Sverige, förutom då den nya serien från 1991.