Författare Ämne: Batman: The Animated Series  (läst 7575 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad holmberg

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Kön: Man
    • Visa profil
Batman: The Animated Series
« skrivet: 29 juli 2005 kl. 22:23:43 »
Någon som vet ifall Batman: The Animated Series snart släpps på DVD i Sverige? Vad jag vet så har de tre första säsongerna redan släppts i USA..

Utloggad PAAATE

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
SV: Batman: The Animated Series
« Svar #1 skrivet: 29 juli 2005 kl. 23:23:55 »
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Utloggad holmberg

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 30 juli 2005 kl. 16:59:12 »
Har redan kollat discshop.se samt en rad andra online-affärer, men antingen så finns den inte eller så har de den amerikanska versionen. Men den vill jag inte ha, vill ju ha den med svensk dubbning!

Utloggad PAAATE

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 30 juli 2005 kl. 17:23:51 »
Om det inte står nåt datum för utgivning i Sverige på Discshop, så kommer det förmodligen inte till Sverige inom den närmsta framtiden. ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Utloggad Erika

• Global moderator
  • Antal inlägg: 1 034
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 30 juli 2005 kl. 18:05:28 »
Det finns (eller har åtminstone funnits) några svenskutgivna DVD-filmer med lite ströavsnitt av Batman: The Animated Series (jag vet inte om de har använt sig av både Mediadubb Internationals och Eurotrolls dubbningar av serien), om det kan vara av intresse.   

Utloggad PAAATE

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 30 juli 2005 kl. 19:18:41 »
Ströavsnitt är ju aldrig roligt. Säsongsboxar ska det vara, om man frågar mig. ;D

Utloggad Erika

• Global moderator
  • Antal inlägg: 1 034
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 30 juli 2005 kl. 20:52:37 »
Ströavsnitt är ju aldrig roligt. Säsongsboxar ska det vara, om man frågar mig. ;D

Det kan jag hålla med om.

Inloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 585
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 31 juli 2005 kl. 05:02:21 »
Jag håller med. Några säsongsboxar verkar tyvärr inte vara aktuellt, vad jag kan se. Batman är gjort av Warner - jag har gått igenom releaselistorna från Warner Home Video, och så långt som det är offentliggjort/planerat, så finns inga DVD:er med någon av de tecknade Batman-serierna inplanerade. Tyvärr...

Utloggad holmberg

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 31 juli 2005 kl. 18:03:00 »
Det är riktigt synd, för serien håller hög klass på alla sätt tycker jag. Sen släpps ju i stort sett varenda serie nu för tiden som DVD-box så jag förstår inte varför Batman inte kan släppas i det formatet.

Hade också velat se Turtles och James Bond Jr släppt på DVD. Det hade varit nostalgi!  ;D

Utloggad PAAATE

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 31 juli 2005 kl. 18:13:50 »
Det är långt ifrån "i stort sett varenda" som släpps, i alla fall här i Sverige. Några man kan önska hit till Sverige är ju alla nio säsonger av Arkiv X och alla tre säsonger av Titus. :)

Batman har jag inget intresse i personligen (varför skriver jag här? ::)), men däremot tycker jag att fler tv-serier ska släppas i säsongsboxar. ;D

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 31 juli 2005 kl. 21:27:00 »
I USA och Kanada har det ju börjat bli väldigt vanligt med att allt fler TV-serier släpps som DVD-boxar - även mycket gamla serier. Men tyvärr är det sant att det är långt ifrån lika positivt i Sverige - här verkar bara ett fåtal av de största och populäraste serierna släppas, och det är rätt ont om TV-serie-boxar i övrigt.

Men det finns väl vissa tecken på att det är på väg att vända, i alla fall. Exempelvis släppte ju Warner i juni hela serien Scooby-Doo - Where are you? (som jag personligen aldrig trodde skulle komma till Sverige), så det är ju absolut ett steg i rätt riktning...

Utloggad PAAATE

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 31 juli 2005 kl. 22:16:26 »
www.tvshowsondvd.com

En bra sida! :)

Tyvärr finns det ingen svensk motsvarighet, vad jag vet... :(

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 1 augusti 2005 kl. 01:54:03 »
Jo, det är en bra sajt, men tyvärr tar den enbart upp region 1-releaser i USA och Kanada - d.v.s. inte ens brittiska eller australiensiska region 2- eller 4-utgåvor. Beklagligt, då det annars är en utmärkt sida för region 1-information.

Utloggad holmberg

• Nykomling
  • *
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 3 augusti 2005 kl. 16:16:46 »
Jaså, jag tycker det finns rätt mycket Tv-serier släppta på DVD nu. Men det dröjer väl ytterligare innan mer "obskyra" grejer kommer ut. Man vet inte vilka man vågar hoppas på..  :-\

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 3 augusti 2005 kl. 21:19:50 »
Nja, förutom de riktigt största serierna, så är det inte alls mycket som finns tillgängligt i Sverige. Och bland tecknade serier, så är det ännu värre - där är väl Scooby-Doo - Where are you? nästan den enda TV-serie-box som släppts...