Författare Ämne: Fråga om röster i Disney tv-serier  (läst 166 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 330
  • Kön: Man
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
Fråga om röster i Disney tv-serier
« skrivet: 30 december 2018 kl. 19:17:53 »
Vet någon vilka som gör rösterna i Higglystans hjältar, Rolie Polie Olie och JoJos cirkus? De har visserligen aldrig tillhört mina favoritserier, inte ens nära faktiskt, men det hade ändå varit intressant att få reda på rösterna. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2019-03-17)

Ny dubbningsrecension på bloggen just nu! :)

Inloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 942
    • Visa profil
SV: Fråga om röster i Disney tv-serier
« Svar #1 skrivet: 30 december 2018 kl. 19:45:48 »
Rolie Polie Olie spelas av Nick Atkinson

Jojo av Maria Rydberg

Jag TROR att Joakim Jennefors sjunger introt till Higglystans Hjältar

Rolie Polie Olies Föräldrar av Johan Hedenberg och Annelie Bhagavan

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 224
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 30 december 2018 kl. 19:50:17 »
Ja, visserligen tycker jag att de allra flesta tecknade Disney-serier, såsom Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Kim Possible, Phineas och Ferb, Ersättarna, 7D, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, Händige Manny, Små Einsteins, Higglystans Hjältar, Stanley, JoJos Cirkus, Kaninbyn, Firma Fantasiflytt, Bikupan, Dr McStuffins, Djungelhjul, Specialagent Oso, Zou, Henry Krammonster, Pyjamashjältarna, Miles från Morgondagen, Sheriff Callie i Vilda Västern, Valpvänner, Vampyrina, m.fl. är urusla serier som totalförstör Disney, men jag är kan ändå nämna vad jag vet om deras dubbningar;

- i "Hannah Montana" så görs titelrollen av Emelie Clausen

- i "Violetta" så görs titelrollen av Dominique Pålsson Wiklund

- i "Austin och Ally" har jag fått veta att en av rollerna ska ha gjorts av Daniel Goldmann

- i "Doug" så görs titelrollen av Anders Öjebo, medan Sofia Caiman gör hans mamma och Mariam Wallentin är också en av rollerna

- i "Rasten" så görs den där rektorn av Guy De La Berg

- i "Kim Possible" så görs Rufus av Sofia Caiman

- i "Phineas och Ferb" så görs Cadence av Elina Raeder och skurken görs av Andreas Nilsson

- i "7D" görs en roll av Annika "Elsa" Herlitz

- i "Jake och Piraterna i Landet Ingenstans" så görs Kapten Krok av Gustav Levin, Herr Smee av Ole Ornered, Peter Pan av Adam Portnoff och Lena av Alice Sjöberg Brise

- i "Händige Manny" så börs titelrollen av Albin Flinkan medan Andreas Rothlin Svensson spelar stjärnskruvmejseln och Ole Ornered gör Luvart

- i "Bikupan" vill jag minnas att Brevbärarspindeln spelades av Claes Ljungmark, iallafall utifrån hur jag kommer ihåg rösten

- i "Dr McStuffins" så görs lammet av Mikaela Tidermark och snögubben av Roger Storm

- i "Djungelhjul" så kan jag säga att utifrån hur jag kommer ihåg rösterna så görs krabban av Christian Fex, koalan av Lizette Pålsson och krokodilen av Anders Öjebo

- i "Zou" minns jag att jag skymtade Anders Byström i creditlistan

- i "Miles från Morgondagen" minns jag att jag skymtade Jessica Andersson i creditlistan

- i "Pyjamashjältarna" så görs Geckoödlan av Hjalmar Lundblad Karlsson

Men det är iallafall allt jag vet (och vill veta) om dessa serier…

Förövrigt så är både Emelie Clausen och Dominique Pålsson Wiklund relativt aktiva skådespelare och kan knappast ses som synonymer till Hannah Montana och Violetta…

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 330
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #3 skrivet: 30 december 2018 kl. 22:13:43 »
Ja, visserligen tycker jag att de allra flesta tecknade Disney-serier, såsom Hannah Montana, Violetta, Austin och Ally, Doug, Rasten, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Kim Possible, Phineas och Ferb, Ersättarna, 7D, Jake och Piraterna i Landet Ingenstans, Händige Manny, Små Einsteins, Higglystans Hjältar, Stanley, JoJos Cirkus, Kaninbyn, Firma Fantasiflytt, Bikupan, Dr McStuffins, Djungelhjul, Specialagent Oso, Zou, Henry Krammonster, Pyjamashjältarna, Miles från Morgondagen, Sheriff Callie i Vilda Västern, Valpvänner, Vampyrina, m.fl. är urusla serier som totalförstör Disney, men jag är kan ändå nämna vad jag vet om deras dubbningar;

Jag vill bara rätta dig lite, Hannah Montana, Violetta och ett par till av serierna du nämnde ovan är inte tecknade.  ;)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2019-03-17)

Ny dubbningsrecension på bloggen just nu! :)

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 224
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 30 december 2018 kl. 22:56:56 »
Jag vill bara rätta dig lite, Hannah Montana, Violetta och ett par till av serierna du nämnde ovan är inte tecknade.  ;)

Nej, jag vet det, men du fattar poängen iallafall!  ;)