Författare Ämne: Rugrats  (läst 1008 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 802
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
Rugrats
« skrivet: 29 oktober 2008 kl. 21:16:09 »
Vilka gör rösterna i serien Rugrats?

Bara så ni vet Chaz är INTE Jan simonsson. Han e Dick Eriksson
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 377
    • Visa profil
SV: Rugrats
« Svar #1 skrivet: 29 oktober 2008 kl. 23:53:49 »
Jag såg inte själv serien, men såvitt jag förstår så hade den i stort sett samma röster som Rugrats - Filmen. TV-serien dubbades dock av Eurotroll, till skillnad från de första två långfilmerna som Mediadubb (SDI Media) gjorde.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 802
    • Visa profil
    • Min blogg
SV: Rugrats
« Svar #2 skrivet: 19 april 2014 kl. 14:22:07 »
Ett sjukt gammal ämne (nästan 6 år gammalt) men jag skriver för att klargöra en del saker.

Det finns några stora skillnader mot tv-serien och filmen. Jag har nämligen två videofilmer med Rugrats som jag fick som liten, och Tommy, Angelica (Annica Smedius), Chuckie Finster (Hasse Jonsson), Phil (Dick Eriksson), Stu (Per Sandborgh), Didi (Susanne Barklund), Farfar (Johan Hedenberg), Drew (Dick Eriksson) och ett gäng till har samma röster som i de tre filmerna.

Här kommer dock ett par undantag. I de avsnitten jag har tillgång till är det i alla fall inte Vicki Benckert som gör rösten till Betty, i tv-serien verkar hon i stället spelas av Annica Smedius.

Chaz spelas precis som jag skrev nedan i de flesta avsnitten av Dick Eriksson, men i ett avsnitt (kanske två, är osäker) så är det faktist Hasse Jonsson som spelar Chaz, men jag har tyvärr bara tillgång till cirka 10 avsnitt totalt (fem på vardera film) så jag kan inte säga säkert om Hasse bara spelade Chaz i just det avsnittet eller om han spelade rollen i andra avsnitt.

Slutligen kan jag säga att jag är till 90% säker på att Maria Rydberg inte spelar Lil i tv-serien, hon har en såpass speciell röst som inte går att ta miste på, men jag kan inte identifera skådespelerskan som gör rösten, men jag kan fixa röstprov senare. Det låter i alla fall varken som Annica Smedius, Charlotte Ardai-Jennefors eller någon av de andra kvinnliga skådespelerskorna som medverkar.  För övrigt så har jag inte hört Maria Rydberg överhuvudtaget i de avsnitten jag har av Rugrats.

Howard medverkar förvisso i ett avsnitt jag har, men har inga repliker (utöver några i grupp), jag tror Boris (Didis pappa) spelas av Hasse Jonsson, och Mlinka (osäker stavning) av Annica Smedius, men jag är rätt osäker på den sistnämnde. Charlotte (Angelicas mamma) medverkar inte överhuvudtaget.

Slutligen kan jag nämna att jag hört Annica Smedius, Hasse Jonsson, Per Sandborgh, Johan Hedenberg och Dick Eriksson i övriga roller.

Jag kan också passa på att säga att Annica Smedius är riktigt bra i den här serien, det är rätt svårt att höra att Angelica och Tommy spelas av samma person.  ;D

När dubbades förresten Rugrats, och när dubbades All Grown Up! ?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)