Författare Ämne: En Jycke i klassen  (läst 1168 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 802
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
En Jycke i klassen
« skrivet: 7 januari 2009 kl. 18:12:00 »
Jag såg ett inspelat avsnitt av En Jycke i klassen som förut gick på disney channel.

Jag tror att två av rollerna är fel eller i en annan dubbning.

Figaro: Roland Hedlund
Rektorn: Jan Modin
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 376
    • Visa profil
SV: En Jycke i klassen
« Svar #1 skrivet: 8 januari 2009 kl. 03:10:43 »
På de avsnitt jag kollat på, så har Figaro crediterats till Pierre Lindstedt, och rektor Strickler till Lars Lind. Det låter osannolikt att Disney skulle ha skrivit fel i de officiella creditlistorna för hela två olika rollfigurer. Men det är möjligt att dessa två rollfigurer kanske varierat med olika röster mellan olika avsnitt, så att de två du nämner också spelat rollerna vid något tillfälle. Det finns såvitt jag vet bara en dubbning (gjord av KM Studio), men det behöver ju inte betyda att det är exakt samma röster i varenda avsnitt.

Är det någon annan som vet mer om det här?

Utloggad Anders M Olsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 533
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
« Svar #2 skrivet: 8 januari 2009 kl. 22:34:38 »
Det är nog så att ett par av rösterna är utbytta i andra säsongen, speciellt Figaro och Rektor Strickler. SVT har kört avsnitt ur andra säsongen under hela hösten. Jag plockade fram ett par inspelade avsnitt från i höstas och där anges mycket riktigt Roland Hedlund som Figaro och Jan Modin som Rektor Strickler. Jag hinner tyvärr inte kolla igenom alla avsnitten just nu.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 376
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 9 januari 2009 kl. 03:49:30 »
Tack för klarläggandet. Då räknar jag kallt med att de rösterna byttes ut till säsong 2, och ändrar detta på creditlistan här på sajten.