Författare Ämne: Önska creditlistor  (läst 170095 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 191
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
SV: Önska creditlistor
« Svar #810 skrivet: 7 mars 2019 kl. 17:22:33 »
I april kommer det tre animerad filmer samma dag. Den Nya Asterix , Drömparken och Mysteriet om Herr Länk. Tror ni att Daniel kan få credits till dom ?

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 6 988
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #811 skrivet: 7 mars 2019 kl. 20:23:07 »
I april kommer det tre animerad filmer samma dag. Den Nya Asterix , Drömparken och Mysteriet om Herr Länk. Tror ni att Daniel kan få credits till dom ?
Jag ska sannerligen göra mitt bästa. :)

Asterix: Den magiska drycken (SF Videos) och Drömparken (UIP) borde inte vara några större svårigheter - de distributionsbolagen brukar vara hjälpsamma.

Mysteriet om herr Länk verkar dock distribueras av Nordisk Film, och det är inte alltid helt enkelt att få dubbcredits från dem; även om jag absolut ska försöka. Den verkar ju dock inte ha premiär förrän i mitten av juni, så det är ju en bit bort... Varifrån har du fått att den skulle ha premiär i april?

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #812 skrivet: 7 mars 2019 kl. 21:05:58 »
Jag ska sannerligen göra mitt bästa. :)

Asterix: Den magiska drycken (SF Videos) och Drömparken (UIP) borde inte vara några större svårigheter - de distributionsbolagen brukar vara hjälpsamma.

Mysteriet om herr Länk verkar dock distribueras av Nordisk Film, och det är inte alltid helt enkelt att få dubbcredits från dem; även om jag absolut ska försöka. Den verkar ju dock inte ha premiär förrän i mitten av juni, så det är ju en bit bort... Varifrån har du fått att den skulle ha premiär i april?

IMDB säjer 12 april.

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #813 skrivet: 7 mars 2019 kl. 23:58:28 »
IMDB säjer 12 april.
Det verkar som att Mysteriet med herr Länk har blivit uppskjuten till den 14 juni. Förmodligen var det planerat till den 12 april, men jag gissar att distributören valt att skjuta upp det då det är så mycket som har premiär då (eller så finns det någon annan orsak till det ändrade datumet).
http://nobleentertainment.com/movie/Missing_Link

Däremot ser jag att det är Noble Entertainment som distribuerar filmen, och inte Nordisk Film som jag skrev tidigare. Det är nog fortfarande inte helt enkelt att få tag i creditlistor, men i alla fall lite lättare...

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 227
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #814 skrivet: 13 mars 2019 kl. 21:40:43 »
På creditsen till Byggare Bob står bara 4 av karaktärernas röster. Så här är resten:

Kranis: Claes Månsson
Plugg: Steve Kratz
Picklin: Steve Kratz
Grålle: Pierre Lindstedt

Men är det nån här som vet rösterna till Vilma och Rulle ???

Hur fick du reda på att de gjordes av Steve Kratz? Han är ju så bra på att förställa rösten och har gjort massor av olika röststämmor och man tänker i stort sätt aldrig "det är måste vara Steve Kratz" jämfört med många andra skådespelare som har säregna röster…

Steve Kratz är iallafall troligen mest känd som Scooby Doo, han har också gjort bland annat Wilbur i Bernard och Bianca i Australien, Blixten i De 101 Dalmatinerna 2 Tuffs Äventyr i London, Sure Bill i Röjar-Ralf, och mycket mera… (om man räknar svenska filmer har han också gjort Skalman i Bamse-filmerna)

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 951
    • Visa profil
« Svar #815 skrivet: 13 mars 2019 kl. 21:52:06 »
Hur fick du reda på att de gjordes av Steve Kratz? Han är ju så bra på att förställa rösten och har gjort massor av olika röststämmor och man tänker i stort sätt aldrig "det är måste vara Steve Kratz" jämfört med många andra skådespelare som har säregna röster…

Steve Kratz är iallafall troligen mest känd som Scooby Doo, han har också gjort bland annat Wilbur i Bernard och Bianca i Australien, Blixten i De 101 Dalmatinerna 2 Tuffs Äventyr i London, Sure Bill i Röjar-Ralf, och mycket mera… (om man räknar svenska filmer har han också gjort Skalman i Bamse-filmerna)
I några av dom FÖRSTA avsnitten så var det inte han. Men framöver så var det han och det låter 100% som honom. Samma sak gäller Plugg ;) Dom som var Plugg och Picklin i dom FÖRSTA avsnitten vet jag inte :-\

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #816 skrivet: 13 mars 2019 kl. 22:38:52 »
Vilka är rösterna i Darkprisen på Netflix ?

Jag vet bara att Mimmi Sandén är med.

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #817 skrivet: 15 mars 2019 kl. 19:49:46 »
Ska du ladda upp credits till Flubber snart ???

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #818 skrivet: 15 mars 2019 kl. 20:30:34 »
Ska du ladda upp credits till Flubber snart ???
Den har jag totalt glömt bort; jag ber så mycket om ursäkt. Det är tyvärr lätt hänt när det postats så mycket här, så att förfrågningar snabbt hamnar längre och längre bakåt i tråden...

Det ska jag försöka ordna snarast. :)

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #819 skrivet: 16 mars 2019 kl. 09:50:33 »
Här har du credits till Geronimo Stilton (Säsong 1 & 2):
 ;)
Geronimo: Linus Lindman
Tea: Anna Engh
Tiburtus: Mats Nilsson
Benjamin: Benjamin Tesfazion
Pandora: Alice Sjöberg Brise
Sally Rasmus: Kia Skog

Övriga röster:

Adam Fietz
Daniel Sjöberg
Elis Carlsson
Fredrik Hiller
Gunnar Ernblad
Hannes Gille
Jesper Adefeldt
Johan Reinholdsson
Maria Simonsson
Mathias Blad
Matilda Knutsson
Niclas Ekholm
Ole Ornered
Peter Kjellström
Roger Storm
Sharon Dyall
Ulrik Spjut

mfl

Tekniker:

Andreas Eriksson
Christian Jernbro
Daniel Bergfalk
Fredrik Andersson
Mattias Söderberg

Översättning:

Johan Wilhelmsson

Dubbproduktion:

KM Studio för SVT Programinköp

Säsong 3:

Geronimo: Kristian Ståhlgren
Tea: Anna Engh
Tiburtus: Mats Nilsson
Benjamin: Love Hedlund Stenmarck
Pandora: Meleah Rydberg
Sally Rasmus: Anna Rydgren
Professor von Holt: Peter Kjellström

mfl

Översättning: Maria Rydberg

Dubbproduktion: Cineast Dub för SVT International AB

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #820 skrivet: 16 mars 2019 kl. 09:56:03 »
Tack så mycket. :) Jag ska fråga min kontakt på Cineast Dub om mer detaljerade credits för säsong 3.

På senare tid är det väl tyvärr bara säsong 2 och 3 av Geronimo Stilton som SVT har sänt, och jag kan inte minnas när de sände säsong 1 senast...?

Jag har själv på sistone velat börja följa serien, men nu när jag väl velat det verkar det bara vara säsong 2 och 3 som repriseras i det oändliga...

Hade förresten säsong 1 samma dubbning på Nickelodeon som på SVT, eller dubbade SVT om serien?
« Senast ändrad: 16 mars 2019 kl. 10:05:53 av Daniel Hofverberg »

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #821 skrivet: 16 mars 2019 kl. 10:10:44 »
Hade förresten säsong 1 samma dubbning på Nickelodeon som på SVT, eller dubbade SVT om serien?
Dom hade samma dubbning ;)

Utloggad Anders M Olsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 030
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
« Svar #822 skrivet: 16 mars 2019 kl. 10:29:47 »
På senare tid är det väl tyvärr bara säsong 2 och 3 av Geronimo Stilton som SVT har sänt, och jag kan inte minnas när de sände säsong 1 senast...?

Jag har själv på sistone velat börja följa serien, men nu när jag väl velat det verkar det bara vara säsong 2 och 3 som repriseras i det oändliga...

Hela säsong 1 finns på Netflix.

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #823 skrivet: 16 mars 2019 kl. 11:38:59 »
Hela säsong 1 finns på Netflix.
Tack för tipset, det hade jag missat. Då är frågan - har de samma dubbning som SVT (och Nickelodeon?) eller en egen dubb?

Dubbcreditsen på Netflix är tyvärr oerhört kortfattade, och listar bara fyra skådespelare; och heller ingen dubbningsstudio, regissör eller översättare - dessa fyra verkar i och för sig stämma överens med SVTs dubb (åtminstone att döma av det som postats i den här tråden), men utan mer uppgifter än så och utan att ha sett säsong 1 på SVT är det svårt att dra några säkra slutsatser...

Utloggad Erik Dahlberg

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #824 skrivet: 16 mars 2019 kl. 11:44:58 »
Nu såg jag att Chihuahuan från Beverly Hills 3 inte finns på hemsidan. Skulle du kunna ladda upp credits till den också :)