Författare Ämne: Verksamma Skådisar.  (läst 1583 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 802
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
Verksamma Skådisar.
« skrivet: 16 februari 2009 kl. 20:46:10 »
Är dessa verksamma i Dubbnings branchen numera?

Roger Storm
Bo Maniette
Anders Öjebo
Monica Forsberg
Miriam Wallentin
Mia Kihl
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 377
    • Visa profil
SV: Verksamma Skådisar.
« Svar #1 skrivet: 17 februari 2009 kl. 14:07:31 »
Anders Öjebo och Roger Storm är i allra högsta grad fortfarande aktiva. Genom Musse Piggs röst lär Anders inte försvinna någonstans inom överskådlig framtid. Han anlitas dock inte lika ofta av KM Studio som förr i tiden, men är istället med en hel del hos både Eurotroll (där han jobbar som tekniker) och Sun Studio.

Monica Forsberg är till viss del fortfarande verksam - hon är med då och då i dubbningar, men inte alls lika mycket som förr i tiden. Hon är dock inte längre verksam som dubbningsregissör eller översättare, utan det handlar i så fall enbart om röster.

Mia Kihl är fortfarande verksam, men är inte med i lika många filmer och serier som förr i tiden. Men hon medverkade exempelvis i Bratz - The Movie, som bör ha dubbats i höstas.

Mariam Wallentin verkar inte längre vara aktiv som dubbningskådis. Jag hittar ingenting som tyder på att hon medverkat i någonting de senaste 3 - 4 åren. En sökning på webben avslöjar att hon numera verkar vara en renodlad sångerska.

Bo Maniette är inte längre verksam som dubbare eller skådis, utan har lämnat branschen helt och hållet.

Utloggad PAAATE

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 694
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 17 februari 2009 kl. 15:48:06 »
Kul att Roger Storm fortfarande dubbar, har alltid gillat hans röst :P

Plus att nu när jag sett DuckTales på engelska så måste jag berömma honom för hans Fenton/Gizmokvack - han var utan tvekan HELT RÄTT person för den rollen.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Utloggad TonyTonka

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #3 skrivet: 17 februari 2009 kl. 19:49:45 »
Är Dessa Verksamma numera?

Jimmy Björndahl
Birgitta Fernström
Peter Wanngren
Hans Gustafsson
Bertil Engh
Jan Koldenius
Lizette Pålsson
Åsa Bjerkerot
Thomas Engelbrektsson
Samuel Elers-Svensson
Hugo Paulsson
Hans Lindgren
Stig Grybe
Staffan Hallerstam
Irene Lindh
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

Utloggad Lisa

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 18 februari 2009 kl. 11:35:28 »
Jag undrar om Jasmine Heikura är verksam fortf?

Undrar också om Johan Halldén och Eddie Hultén??

Utloggad TonyTonka

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #5 skrivet: 22 februari 2009 kl. 20:12:30 »
Anders Öjebo och Roger Storm är i allra högsta grad fortfarande aktiva. Genom Musse Piggs röst lär Anders inte försvinna någonstans inom överskådlig framtid. Han anlitas dock inte lika ofta av KM Studio som förr i tiden, men är istället med en hel del hos både Eurotroll (där han jobbar som tekniker) och Sun Studio.

Monica Forsberg är till viss del fortfarande verksam - hon är med då och då i dubbningar, men inte alls lika mycket som förr i tiden. Hon är dock inte längre verksam som dubbningsregissör eller översättare, utan det handlar i så fall enbart om röster.

Mia Kihl är fortfarande verksam, men är inte med i lika många filmer och serier som förr i tiden. Men hon medverkade exempelvis i Bratz - The Movie, som bör ha dubbats i höstas.

Mariam Wallentin verkar inte längre vara aktiv som dubbningskådis. Jag hittar ingenting som tyder på att hon medverkat i någonting de senaste 3 - 4 åren. En sökning på webben avslöjar att hon numera verkar vara en renodlad sångerska.

Bo Maniette är inte längre verksam som dubbare eller skådis, utan har lämnat branschen helt och hållet.

Jag hörde just Mia Kihl i Filimore.