Författare Ämne: Shrek  (läst 1209 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 802
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Min blogg
Shrek
« skrivet: 30 april 2009 kl. 18:50:02 »
Vilka gör rösterna till följande biroller i Shrek filmerna?

Shrek 2
Enormo(Jättepepparkakan)
Vargen

Shrek 3
Törnrosa
Rapunzel
Askungen
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 378
    • Visa profil
SV: Shrek
« Svar #1 skrivet: 1 maj 2009 kl. 01:20:14 »
Rösterna i Shrek 2 vet jag tyvärr ingenting om. Vad gäller Shrek den tredje, så har jag plockat fram mina anteckningar inför recensionen, och där hade jag skrivit följande:

Snövit: Anna Nordell
Rapunzel: Jennie Jahns?

Jag minns med 100-procentig säkerhet att Snövit gjordes av Anna Nordell; hennes röst är omöjlig att ta miste på. Rapunzels röst är mer osäker - där kan jag inte säga med säkerhet, men det var en kvalificerad gissning utifrån min röstigenkänning och de angivna skådespelarna. Törnrosas röst lyckades jag inte att placera in alls.

Jag har inte tid eller ork att se om filmen nu, utan det här är enbart utifrån mina anteckningar från när jag såg den (vilket börjar vara ett tag sen). Kan någon komplettera, så är det alltid uppskattat.

anna nordell

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 2 juni 2009 kl. 01:18:18 »
Japps, jag gjorde Snövit :)  Sången är en av de roligaste sessions jag har varit med om. Vi skrattade hysteriskt åt "30-tals-sångrösten" och det är en av de roller som jag aldrig kommer glömma!

Tjohoo!

//anna

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 802
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #3 skrivet: 2 juni 2009 kl. 12:35:24 »
Japps, jag gjorde Snövit :)  Sången är en av de roligaste sessions jag har varit med om. Vi skrattade hysteriskt åt "30-tals-sångrösten" och det är en av de roller som jag aldrig kommer glömma!

Tjohoo!

//anna

Okej, Låter kul

Rösterna i Shrek 2 vet jag tyvärr ingenting om. Vad gäller Shrek den tredje, så har jag plockat fram mina anteckningar inför recensionen, och där hade jag skrivit följande:

Snövit: Anna Nordell
Rapunzel: Jennie Jahns?

Jag minns med 100-procentig säkerhet att Snövit gjordes av Anna Nordell; hennes röst är omöjlig att ta miste på. Rapunzels röst är mer osäker - där kan jag inte säga med säkerhet, men det var en kvalificerad gissning utifrån min röstigenkänning och de angivna skådespelarna. Törnrosas röst lyckades jag inte att placera in alls.

Jag har inte tid eller ork att se om filmen nu, utan det här är enbart utifrån mina anteckningar från när jag såg den (vilket börjar vara ett tag sen). Kan någon komplettera, så är det alltid uppskattat.

Kunde du inte identifiera dom övriga prinsessorna(Törnrosa,Askungen)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg (bloggen uppdaterades senast: 2017-06-02)

"Ja, ni fick honom, King Kong själv!" - Shaggy (Scooby-Doo - Var är du?)

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 5 378
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2 juni 2009 kl. 15:08:33 »
Nej, tyvärr kände jag inte igen de andras röster. När jag får tid ska jag ta och se om filmen, och höra om jag kan identifiera fler röster i dagens läge än jag kunde då. Det är verkligen irriterande att så pass många rollfigurer inte stod med i den officiella svenska creditlistan.