Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Cartoon Network - Tecknade pärlor

Startat av TonyTonka, 31 januari 2011 kl. 12:31:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 januari 2024 kl. 21:23:40Det var ganska många år sedan jag senast såg på DVD:n, så det minns jag tyvärr inte. Men de dubbningar som återanvänts från annat håll borde du kunna hitta något om genom att söka på respektive titel. Och en del finns nog också under Svenska röster och credits.

Men de enstaka nydubbade inslagen är det förstås svårare med; där är det nog bara röstidentifiering som gäller...

Däremot kan jag komma med en rättelse till mitt gamla inlägg: Det mesta tyder på att Cartoon Network och Boomerang inte har sänt säsong 1 av Jetsons, utan bara säsong 2 och 3. Avsnittet på den här DVD:n kommer från säsong 1, och verkar vara nydubbat för DVD:n; men till största delen med samma röster som i Sun Studios dubbning av (delar av) säsong 2 och med samma karaktärsnamn som där. Så det är alltså inte Sun Studios "vanliga" dubbning, utan en nydubb som är snarlik deras gamla dubb och med största sannolikhet dubbad av Sun Studio runt 2004 (men mest troligt med Stockholmskontoret som huvudansvariga, även om jag gissar att delar spelats in i Köpenhamn).

(Säsong 1 av Jetsons har däremot sänts på TV3 en gång i tiden, men dubbades där av Media Dubb; medan avsnittet på den här DVD:n alltså har dubbats om)
Men jag undrar vilka rösterna kan vara i det nya dubbad materialet ?

Vilka dubbade främst åt Sun Studios  Stockholm baserad fiddlare ?

Jag ska lysnna och se om jag känner igen ngång röst.

Äger någon annan har  DVDn ? 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.