Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Robotech/Macross

Startat av Mysan, 23 januari 2008 kl. 16:32:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2024 kl. 20:44:40Länkar
https://www.tradera.com/item/302156/623498684/robotech-macross-saga-episod-5-6
https://www.tradera.com/item/130113/608829415/robotech-episode-13-16-dvd-blu-ray
Att döma av baksidestexterna ser det ut som att DVD-utgåvorna bara har engelskt ljudspår och svensk/norsk/dansk/finsk text.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 februari 2024 kl. 20:47:14Titta på baksidorna det står ingenting om ljudspår endast subtitles på de nordiska språken vilket jag tolkar som att det inte finns några dubbningar med.
Jag tolkar det också så. Nog för att det har förekommit felaktiga uppgifter på Scanbox DVD-omslag, men då brukar det som regel vara lite mer tvetydigt än så här - exempelvis att det står "Svenskt tal" på framsidan men sen bara "Subtitles" på baksidan (vilket har hänt ett par gånger)...

Här finns det ju inte ett ord om något svenskt, norskt eller danskt tal, och någonting borde ju ha framgått om det i så fall, kan man väl tycka...

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2024 kl. 20:47:33Du borde helt klart se musikalen :D

Jag kan rekommendera den varmt.

De lustiga var att när jag såg den hade samma regissör som även gör föreställningen du nämner
Ronny Danielson.

Har nog sett upp mot ett dusin musikal regiserad ac honom
Mycket intressant, då är den kommande musikalen i Skellefteå kanske ungefär samma uppsättning som den du såg fast med nya skådespelare...? Jag älskar musikaler, men Spelman på taket har jag inte sett innan och den har mig veterligen inte satts upp här i närheten förut.

Jag ska absolut gå och se den till sommaren - jag har sett nästan alla sommarteatrar som Västerbottensteatern anordnat i Skellefteå de senaste 20 åren. De brukar ha nya sommarteatrar vartannat år, och sen spelar de samma pjäs sommaren därpå. De två senaste somrarna var det för övrigt Peter Pan som var sommarteater, och före det Romeo & Julia. Sommarteatrarna i Skellefteå är alltid utomhus, och har på sistone varit i Medleforsparken; en väldigt vacker miljö men tyvärr aningen för långt för att cykla dit.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 februari 2024 kl. 20:59:13Här finns det ju inte ett ord om något svenskt, norskt eller danskt tal, och någonting borde ju ha framgått om det i så fall, kan man väl tycka...
Mycket intressant, då är den kommande musikalen i Skellefteå kanske ungefär samma uppsättning som den du såg fast med nya skådespelare...? Jag älskar musikaler, men Spelman på taket har jag inte sett innan och den har mig veterligen inte satts upp här i närheten förut.

Jag ska absolut gå och se den till sommaren - jag har sett nästan alla sommarteatrar som Västerbottensteatern anordnat i Skellefteå de senaste 20 åren. De brukar ha nya sommarteatrar vartannat år, och sen spelar de samma pjäs sommaren därpå. De två senaste somrarna var det för övrigt Peter Pan som var sommarteater, och före det Romeo & Julia. Sommarteatrarna i Skellefteå är alltid utomhus, och har på sistone varit i Medleforsparken; en väldigt vacker miljö men tyvärr aningen för långt för att cykla dit.
Det verkar som Danielson har satt upp den här musikalen ett antal gånger.

Jag kan säga att alltid varit nöjd när jag sett en föreställning av  Ronny Danielson.

Här är han CV( typ) i fall du undrar över honom

 https://www.ronnydanielsson.com/genomforda-forestallningar/
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 februari 2024 kl. 20:59:13De två senaste somrarna var det för övrigt Peter Pan som var sommarteater, och före det Romeo & Julia. Sommarteatrarna i Skellefteå är alltid utomhus, och har på sistone varit i Medleforsparken; en väldigt vacker miljö men tyvärr aningen för långt för att cykla dit.
Finns det några text recessioner på dessa två man kan läsa i någon tidning online ??? ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.