Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby doo serier

Startat av Scoobydoofan1, 1 mars 2020 kl. 17:20:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 15 februari 2023 kl. 21:59:57Om du tror det där är dålig så borde du ge den  nya serien från Scooby doo en chans, den serien är förfärlig, inte bara det men den är hemskt gräsligt dåligt.
Om du menar Velma har jag redan sett intryck av den serien. Att kalla den gräslig är en rejäl underdrift.

Den serien borde inte ens räknas som Scooby Doo, utan snarare som en dålig kopia av Family Guy.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Velma är bara helt onödig speciellt eftersom att den i alla fall enligt min åsikt inte är det minsta bra vill man ha Scooby-Doo som riktar sig till en äldre målgrupp så finns det ju redan...

Scoobydoofan1

Citat från: Lillefot skrivet 15 februari 2023 kl. 22:09:37Om du menar Velma har jag redan sett intryck av den serien. Att kalla den gräslig är en rejäl underdrift.

Den serien borde inte ens räknas som Scooby Doo, utan snarare som en dålig kopia av Family Guy.
Den serien räcknas inte, med vad dom har gjort så är frågan varför folk är förvånade? Vem förväntar sig bättre serier från Warner Bros? Kvaliten på serier har bara försämratts med åren.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 februari 2023 kl. 22:13:35Velma är bara helt onödig speciellt eftersom att den i alla fall enligt min åsikt inte är det minsta bra vill man ha Scooby-Doo som riktar sig till en äldre målgrupp så finns det ju redan...
Sant, men det är roligt att den serien är ogillad av alla, det är som Netflix version av He-Man, den är också på samma nivå som serien du nämnde. Skrattretande dåligt.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 15 februari 2023 kl. 22:09:37Om du menar Velma har jag redan sett intryck av den serien. Att kalla den gräslig är en rejäl underdrift.

Den serien borde inte ens räknas som Scooby Doo, utan snarare som en dålig kopia av Family Guy.
Ett program som alla ogillar,känns som nåt väldigt svårt att skapa,otroligt att dom har lyckats

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet 16 februari 2023 kl. 15:50:03Ett program som alla ogillar,känns som nåt väldigt svårt att skapa,otroligt att dom har lyckats
Inte bara lyckats, utan säsong 2 är på gång.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 15 februari 2023 kl. 22:09:37Om du menar Velma har jag redan sett intryck av den serien. Att kalla den gräslig är en rejäl underdrift.

Den serien borde inte ens räknas som Scooby Doo, utan snarare som en dålig kopia av Family Guy.

Har inte sett serien ännu, men att döma av bilder tycker jag inte att den ser särskilt vacker ut...

PS: Har du förresten sett "Scooby-Doo Mysteriet Incorperated" och "Shaggy och Scooby-Doo Spanar Vidare"? DS

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 februari 2023 kl. 18:43:58Har inte sett serien ännu, men att döma av bilder tycker jag inte att den ser särskilt vacker ut...

PS: Har du förresten sett "Scooby-Doo Mysteriet Incorperated" och "Shaggy och Scooby-Doo Spanar Vidare"? DS
Inte den sistnämnda, däremot enstaka avsnitt av den förstnämnda. Egentligen för lite för att få en helhetsuppfattning, men jag minns att avsnitten var underhållande.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 16 februari 2023 kl. 21:23:12Inte den sistnämnda, däremot enstaka avsnitt av den förstnämnda. Egentligen för lite för att få en helhetsuppfattning, men jag minns att avsnitten var underhållande.

Shaggy och Scooby-Doo Spanar Vidare tycker jag inte var vidare bra alls, främst tack vare animationen.

Scooby-Doo Mysteriegänget tycker jag inte har vidare bra animation (dock bättre än ovannämnda), dessutom är Fred helt pantad i huvudet medan han i de andra serierna var minst lika kompetent som Velma.

Enligt TonyTonka har jag fått veta att Christian Fex spelar en av skurkarna i serien (som jag glömt vad han heter) och att andra Hanna Barbera karaktärer gör gästframträdande i ett avsnitt)

Scoobydoofan1

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 februari 2023 kl. 23:27:20Shaggy och Scooby-Doo Spanar Vidare tycker jag inte var vidare bra alls, främst tack vare animationen.

Scooby-Doo Mysteriegänget tycker jag inte har vidare bra animation (dock bättre än ovannämnda), dessutom är Fred helt pantad i huvudet medan han i de andra serierna var minst lika kompetent som Velma.

Enligt TonyTonka har jag fått veta att Christian Fex spelar en av skurkarna i serien (som jag glömt vad han heter) och att andra Hanna Barbera karaktärer gör gästframträdande i ett avsnitt)
Den serien var urusel, Mysterigänget var är okej med berättelsen men animationen kunde ha varit bättre. Det är inte det värsta och inte det sämsta, mycket bättre än den nya serien, på tal om mysterigänget så är frågan hur låter dom nya rösterna för karaktärerna? Vissa av rösterna passas inte överhuvudtaget.

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 februari 2023 kl. 23:27:20Shaggy och Scooby-Doo Spanar Vidare tycker jag inte var vidare bra alls, främst tack vare animationen.

Scooby-Doo Mysteriegänget tycker jag inte har vidare bra animation (dock bättre än ovannämnda), dessutom är Fred helt pantad i huvudet medan han i de andra serierna var minst lika kompetent som Velma.

Enligt TonyTonka har jag fått veta att Christian Fex spelar en av skurkarna i serien (som jag glömt vad han heter) och att andra Hanna Barbera karaktärer gör gästframträdande i ett avsnitt)
Ingen av karaktärerna har någonsin varit lika kompetenta som Velma och sedan Fred och Velma kom tillbaka på 90-talet så har Fred haft karaktär vilket han tidigare inte hade han var bara ledaren då. Fred ska vara lite corky plus att Mysteriegänget faktiskt har en story till skillnad från alla andra serier

Will Siv

Här är en intressant video om "Shaggy & Scooby-Doo Spanar Vidare"


https://youtu.be/xoqPWpD0aUQ

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 februari 2023 kl. 23:27:20Enligt TonyTonka har jag fått veta att Christian Fex spelar en av skurkarna i serien (som jag glömt vad han heter) och att andra Hanna Barbera karaktärer gör gästframträdande i ett avsnitt)
Ett av de få avsnitten av serien som jag tyckte om.

moviefan


Detta är musiken från Scooby Doo where are you, liknande är ju med i show.  

Scoobydoofan1

Hur ser det ut när det gäller "The Fiesta Host Is An Aztec Ghost" avsnittet från Säsong 1? Har nån lyckats få tag på det avsnittet än eller saknas det fortfarande?