Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Don Bluth

Startat av Mozeru, 28 februari 2013 kl. 14:44:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan


https://www.youtube.com/watch?v=sSv45i3-tsk



https://www.youtube.com/watch?v=obAnx2UDvY0

Don Bluth, visar animations tips, mycket intressant att se, synd att många av hans filmer  har floppat. 

MOA

Citat från: moviefan skrivet 28 februari 2021 kl. 21:02:08

https://www.youtube.com/watch?v=sSv45i3-tsk



https://www.youtube.com/watch?v=obAnx2UDvY0

Don Bluth, visar animations tips, mycket intressant att se, synd att många av hans filmer  har floppat.
Men en del gick de bra för

moviefan

Hoppas Dragons Liar filmen blir av, det ska bli intressant att se. Don gjorde fina animeringar till spelet.   :)

moviefan

Såg i kväll Rock a doodle, den är rätt bra, med hyffsat bra musik. Den svenska  dubbningen är bra, såg den via Facebook.   :)

Disneyfantasten

Jag måste avslöja en sak: jag har funderat på att kanske se om Titan A.E. och ge den en ny chans, nu var det flera år sedan jag såg den och då var det i engelsk originalversion med svensk text och det var på TV, att döma av rollistan verkar den svenska dubbningen mycket bra, vet att den finns utgiven på både VHS och DVD så om jag hittar filmen i en Second Hand affär så kommer jag att köpa den där.

gstone

Viste ni att det finns en finsk dubbning av Tummelisa.
Undrar när den gjords ?

Kan det vara omkring samma tid sedda filmen också dubbades till Svenska, Norska och så klart Danska.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Don Bluth brukade säga att "du kan visa barn vad som helst så länge det har ett lyckligt slut"
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

DingoPictures2005

Har Brisby och Nimhs Hemlighet varit uppe på Netflix med Svensk dub?
Isåfall vilken dubbning?
Var en på Discord så sa att hen mindes att den varit upplagd med Svensk dub.
Hoppas personligen den fanns uppe med omdubbningen då jag tycker vhs dubben är usel.
Fruktar dock att den varit upplagd med vhs dubben om den varit upplagd då det är den som beställdes av Warner.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 april 2024 kl. 15:15:28Har Brisby och Nimhs Hemlighet varit uppe på Netflix med Svensk dub?
Isåfall vilken dubbning?
Var en på Discord så sa att hen mindes att den varit upplagd med Svensk dub.
Hoppas personligen den fanns uppe med omdubbningen då jag tycker vhs dubben är usel.
Fruktar dock att den varit upplagd med vhs dubben om den varit upplagd då det är den som beställdes av Warner.
Jag tror din discord kontakt helt enkelt blandar ihop med något annat...

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 april 2024 kl. 16:03:43Jag tror din discord kontakt helt enkelt blandar ihop med något annat...
Makes sense.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 april 2024 kl. 16:03:43Jag tror din discord kontakt helt enkelt blandar ihop med något annat...
Det tror jag också. Jag har inget minne av att Brisby och NIMHs hemlighet har funnits på någon streamingtjänst i Sverige, vare sig med eller utan svensk dubbning.

Men om det faktiskt stämmer, så vet vi ju att det antingen var i textad originalversion eller med VHS-dubben. Det finns inte ens på kartan att Netflix skulle ha kontaktat TV3, köpt loss deras dubbning och fått dem att leta i sitt arkiv efter ljudbandet...
(Vilket också förstärks av att distributören som pratat om att släppa filmen på DVD och Blu-Ray ju inte ansåg det vara möjligt att få ljudbandet från TV3s arkiv, om det ens finns bevarat, utan att de istället bara ville köpa loss rättigheterna och använda min VHS-inspelning som ljudkälla till utgåvan)

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 april 2024 kl. 20:42:01Det tror jag också. Jag har inget minne av att Brisby och NIMHs hemlighet har funnits på någon streamingtjänst i Sverige, vare sig med eller utan svensk dubbning.

Men om det faktiskt stämmer, så vet vi ju att det antingen var i textad originalversion eller med VHS-dubben. Det finns inte ens på kartan att Netflix skulle ha kontaktat TV3, köpt loss deras dubbning och fått dem att leta i sitt arkiv efter ljudbandet...
(Vilket också förstärks av att distributören som pratat om att släppa filmen på DVD och Blu-Ray ju inte ansåg det vara möjligt att få ljudbandet från TV3s arkiv, om det ens finns bevarat, utan att de istället bara ville köpa loss rättigheterna och använda min VHS-inspelning som ljudkälla till utgåvan)
Jag tror inte Viaplay har separerat ljudband för dialog utan tvmaster och när Viaplay hade filmen var bara på engelska med svenska text

Mathilda Gustafsson

Citat från: Oskar skrivet 11 april 2024 kl. 21:53:28Jag tror inte Viaplay har separerat ljudband för dialog utan tvmaster och när Viaplay hade filmen var bara på engelska med svenska text
Har filmen funnits på Viaplay? TV-mastern har väl inte Viaplay tillgång till heller även fast de visserligen ingår i samma koncern.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 11 april 2024 kl. 21:53:28Jag tror inte Viaplay har separerat ljudband för dialog utan tvmaster och när Viaplay hade filmen var bara på engelska med svenska text
Har verkligen Viaplay haft filmen...? Jag minns att de haft en del annat svenskdubbat endast i textad originalversion, bland annat Änglahund, men Brisby och NIMHs hemlighet har jag inget minne av.