Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Filmer som vi inte gillar

Startat av E, 15 november 2018 kl. 12:20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Elios

Sen har jag med väldigt svårt för Den lilla kyckingen, Bilar, Fem Barn och ett Sandtroll & Natt På Museet. Det var filmer jag heller inte gillade till en början men inte dömt efter lika hårt efter att ha sett dem igen.  :P
På senare år om vi talar riktiga spelfilmer så gillade jag inte Annabelle 2 och The Square som kom förra året.  :-*

E

#16
Citat från: Elios skrivet 16 november 2018 kl. 08:37:15
Sen har jag med väldigt svårt för Den lilla kyckingen, Bilar, Fem Barn och ett Sandtroll & Natt På Museet. Det var filmer jag heller inte gillade till en början men inte dömt efter lika hårt efter att ha sett dem igen.  :P
På senare år om vi talar riktiga spelfilmer så gillade jag inte Annabelle 2 och The Square som kom förra året.  :-*
Fem barn och ett sandtroll skickade jag till Montefjantons postbox för några månader sen. Den kommer nog med i nästa unboxing-video. Hoppas dom recenserar den

TecknatÄlskare

Om det är icke animerade så är nog den sämsta jag sett "Trollkarlen från Oz" den filmen från 1939, var det inte den första som kom ut i färg?

gstone

Citat från: Elios skrivet 16 november 2018 kl. 08:24:20
Jag har alltid hatat Kalle och Chokladfabriken från 2005 och har själv sagt att det är den sämsta filmen jag har sett sedan den kom ut. Men ja jag såg om den i våras och kom fram till att okej jag gillar den fortfarande inte men den är iallafall bättre en Gravity.
Och anledningen varför jag inte gillar Kalle och Chokladfabriken är för att allt känns så uppenbart och allt känns så bedrövligt i den.  :-\

Han som regiseerar Graveity stödjer en hat group.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Det finns inte så många filmer som jag hatar, med filmen The Abyss, är avskyvärd.  James Cameron gjorde Titanic och Avatar mycket bättre. 

Elios

Citat från: gstone skrivet 16 november 2018 kl. 14:46:56
Han som regiseerar Graveity stödjer en hat group.

Jaså vadå för någon?

Soscla

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 16 november 2018 kl. 13:34:02
Om det är icke animerade så är nog den sämsta jag sett "Trollkarlen från Oz" den filmen från 1939, var det inte den första som kom ut i färg?
:o :o :o vaaa varför? Den är ju en filmklassiker utan dess like! Kan förstå om den inte faller alla i smaken som bästa sak nånsin, men att direkt ogilla den förstår jag inte.
It's so fluffy I'm gonna die!

E

Nu skrev jag nytt namn på detta ämne för det känns elakt att skriva att man hatar dom :-X

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 12 december 2018 kl. 17:51:16
Nu skrev jag nytt namn på detta ämne för det känns elakt att skriva att man hatar dom :-X

Jag tänkte detsamma, det var bra att någon sa det tillslut... (hata är ändå ett ganska starkt ord, även om många som säger det inte menar något illa)

jimstrom

Som en stor fan av Monty Python, så har jag ett otrevligt förhållande till filmen "Fronten é Python" (Privates on Parade) på omslaget har dom en stor bild med John Cleese i militäruniform och taglinen som om Basil Fawlty tagit värvning i armén.

I själva verket har filmen inget med Monty Python att göra, och John Cleese är med i kanske 10 minuter sammanlagt och utan att vara rolig i någon scen.

Tre gånger har jag gjort mig av med filmen och tre gånger har jag fått tillbaka den, pga av att det står Python på omslaget, ett fall av falsk marknadsföring om något.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

E

Jag gillar inte Bionicle-filmerna heller för att:

Storyn är rörig och osammanhängande, dom är dåligt animerade och filmskaparna struntar totalt i filmerna. Dom gjordes bara för att göra reklam för leksakerna. Än del scener i 2:an är också snodda från Star Wars och Sagan om Ringen

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 december 2018 kl. 18:55:56
Jag gillar inte Bionicle-filmerna heller för att:

Storyn är rörig och osammanhängande, dom är dåligt animerade och filmskaparna struntar totalt i filmerna. Dom gjordes bara för att göra reklam för leksakerna. Än del scener i 2:an är också snodda från Star Wars och Sagan om Ringen

Tack för att du påminde mig om att Bionicle existerar! Det är inte min grej heller...

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 december 2018 kl. 19:55:25
Tack för att du påminde mig om att Bionicle existerar! Det är inte min grej heller...
Det enda som jag gillar med dom är leksakerna.

Redan när jag var liten så tyckte jag inte om filmerna

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 21 december 2018 kl. 19:59:53
Det enda som jag gillar med dom är leksakerna.

Redan när jag var liten så tyckte jag inte om filmerna

Jag finner dem ganska så underhållande om jag får säga mitt. Älskade att bygga dem när jag var mindre.  ::)

E

Jag är heller inte förtjust i Alvin och Gänget-filmerna för att:

Ekorrarna kan vara jobbiga ibland och originalet av låtarna som dom sjunger är mycket bättre.

När jag var liten älskade jag filmerna men inte nu längre.