Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

"Piff och Puff - Räddningspatrullen" - avsnitt

Startat av Beck, 14 mars 2011 kl. 20:47:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Beck

Hej!

Jag letar efter ett avsnitt med "Piff och Puff - Räddningspatrullen",
där Piff, Puff och Zipper flyter på en flotte på havet.
Zipper gråter när Oskar inte dyker upp. Men då flyter Oskar upp ur vattnet i en glasflaska och Zipper blir jätteglad.

Vad heter avsnittet?


Igthorn

Hmm.... finns det något mer du minns från avsnittet? Några skurkar som var med (Svinpäls, Dr Grym?, pirater?).

Daniel Hofverberg

Ja, det vore onekligen välbehövligt med några fler detaljer från avsnittet - annars blir det inte lätt att komma fram till vilket avsnitt det är.

Minns du mer om någon övergripande handling i avsnittet, utöver just de detaljerna?

Beck

Svinpäls var med. Och om jag inte minns fel, så kom ett fartyg åkande mot Räddningspatrullen i full fart.

Anders

Jag skulle tro att du syftar på en av delarna från det femdelade avsnittet To The Rescue. Det var första gången Piff och Puff träffade Oscar och Zipper.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Beck

#5
Hej Anders!

Ja, avsnittet heter To the Rescue Part 2 . Tack för hjälpen!  :D

Förresten, vad heter avsnittet där Räddningspatrullen träffar en kvinna som skriker ut "mikrovågor"?


Igthorn

#6
Nu får du specificera dig lite mer igen så blir jag glad ;)

Det låter iofs när jag tänker efter som avsnittet då en häxa och hennes fladdermusassistent (som blir förälskad i Puff) dyker upp... Ska se om jag hittar på namnet.

*Edit* Good Times, Bat Times kanske låter bekant? Även känd som Häxans Assistent på svenska.

Beck

Hej Igthorn!

Nej, det var inte avsnittet Good Times, Bat Times .

Nu var det länge sen jag såg avsnittet jag efterlyser,
men jag tror jag minns att det var en vithårig eller ljusblond kvinna som skriker "mikrovågor".


Erika

Citat från: Beck skrivet 29 mars 2011 kl. 16:53:35
Hej Igthorn!

Nej, det var inte avsnittet Good Times, Bat Times .

Nu var det länge sen jag såg avsnittet jag efterlyser,
men jag tror jag minns att det var en vithårig eller ljusblond kvinna som skriker "mikrovågor".



Vänta lite, jag tror jag vet vilket avsnitt det är! Det måste vara det avsnittet där de besöker Irland och träffar på en banshee. Det avsnittet heter "The Last Leprechaun" och är ett avsnitt från säsong två.

Beck

Hej Erika!

Ja, det stämmer! Det är rätt avsnitt!
Tack ska du ha!  :D


Igthorn

Citat från: Erika skrivet 29 mars 2011 kl. 18:00:22
Vänta lite, jag tror jag vet vilket avsnitt det är! Det måste vara det avsnittet där de besöker Irland och träffar på en banshee. Det avsnittet heter "The Last Leprechaun" och är ett avsnitt från säsong två.
Åh, vänta nu. Är det den när de letar efter en sån där... vad heter den... vätte?

Beck

Hej!

Var kan jag hitta avsnittet "A Creep in the Deep" med svenska röster?
Finns det på VHS eller DVD? Eller har det bara visats på TV?


Daniel Hofverberg

A Creep in the Deep fanns inte med i någon av de tre DVD-utgåvorna, men har däremot släppts på VHS på en VHS-film som hette Puff på hugget. Den gavs ut av Buena Vista Home Entertainment/Egmont Film 1992, och innehöll förutom det avsnittet också The S.S. Drainpipe och Mind Your Cheese and Q's.

Dessutom visades avsnittet på SVT 1993 och senare även på andra kanaler. Jag tror inte att det är något av de avsnitt som Disney Channel har visat i omgångar det senaste året dock.

Beck

Okej, jag minns att avsnittet visades på TV3 under 90-talet.


Beck

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 augusti 2011 kl. 17:40:06
A Creep in the Deep fanns inte med i någon av de tre DVD-utgåvorna, men har däremot släppts på VHS på en VHS-film som hette Puff på hugget. Den gavs ut av Buena Vista Home Entertainment/Egmont Film 1992, och innehöll förutom det avsnittet också The S.S. Drainpipe och Mind Your Cheese and Q's.

Dessutom visades avsnittet på SVT 1993 och senare även på andra kanaler. Jag tror inte att det är något av de avsnitt som Disney Channel har visat i omgångar det senaste året dock.

Är det någon som har avsnittet "A Creep in the Deep" med svenska röster, inspelat från TV3?