Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Rösterna i Disney Infinity?

Startat av TonyTonka, 21 september 2013 kl. 22:44:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juli 2019 kl. 16:42:23
Nu kanske!  :) (www.youtube.com/watch?v=ZbgSsOdoI1Y)

Jag tycker att Doris fortfarande låter som Ulla Skoog.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 13 juli 2019 kl. 17:15:31
Jag tycker att Doris fortfarande låter som Ulla Skoog.

Är du verkligen säker på det? Jag tycker att det låter som hon bytt röst... (och hon var inte Vemod i spelet heller)

Vem gör Vilja då?

Är det Christian Hedlund och Johan Wahlström som spelar Pannan och Ingvar? (det låter som dem iallafall)

Christer

Bläckfisken som heter Hank enligt textremsan är i alla fall Johan Wahlström, är det samma som Ingvar?

Doris låter som Ulla Skoog.

Disneyfantasten

Citat från: Christer skrivet 13 juli 2019 kl. 21:11:38
Bläckfisken som heter Hank enligt textremsan är i alla fall Johan Wahlström, är det samma som Ingvar?

Doris låter som Ulla Skoog.

Jadå, bläckfisken Hank heter Ingvar i den svenska dubbningen av filmen Hitta Doris, där han spelas av Lennart Jähkel...

Alexander

Jag tycker Doris, Marwin och Nemo samma röster som från Hitta Doris.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 13 juli 2019 kl. 22:07:20
Jag tycker Doris, Marwin och Nemo samma röster som från Hitta Doris.

Och Vilja och Pannan då?

E

Om spelet fortfarande fanns så hade jag velat se dessa figurer i spelet:

Thanos (Marvel)
Simba
Scar
EVA från WALL-E
Doctor Strange (Marvel)
Tarzan
Bolt
Robin Hood och Marion
Elliot från Peter och Draken
Cruz Ramirez från Bilar 3
Flip och Atta från Ett småkryps liv
Cruella De Vil
Flubber
Herbie
Kajsa Anka
Brandy och Herr Morris

Det är så tråkigt att dom bara la ner spelserien och dessutom hela spelbolaget för att det inte var så populärt :(

Simon Axelsson

Nja, populärt var det, men de hade massproducerat figurer och det var betydligt fler som tillverkades än som faktiskt såldes, så Disney förlorade ju en massa pengar och var tvungna att lägga ned både serien och studion för att de inte kunde fortsätta med egendistributerade spel. Jag antar att de inte kunde ge de anställda deras sedan tidigare bestämda lön och var tvungna att sparka större delen av studion och då det efter det inte fanns tillräckligt med varken pengar eller anställda för att fortsatte hålla igång studion var de tvungna att lägga ned den, har inte jättebra koll på hur det låg till här då det var ett par år sedan jag läste om det, blev sjukt besviken när de var tvungna att lägga ned då Disney Infinity var ett av mina favoritspel på den tiden. Nu verkar inte heller Toys-to-Life-spel vara särskilt populära.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Alexander

Ja, det var synd att Disney Infinity tog slut, särskilt när man hör om planerna de tänkte göra ifall det blev en fyra, och alla figurer som var tänka att komma ut bl.a Peter Pan, Långben och Vaiana.

E

Jag har faktiskt köpt spelet på Tradera för jag saknade spelet litegrann ;D

Simon Axelsson

Har själv kvar alla tre spelen, saknar fåtalet karaktärer som jag tänker få tag på förr eller senare
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juli 2019 kl. 16:42:23
Nu kanske!  :) (www.youtube.com/watch?v=ZbgSsOdoI1Y)

Jag har lyssnat igen, och är nu ganska säker på att My Holmsten spelar Doris, precis som i fallet med Vemod. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 24 augusti 2019 kl. 12:42:31
Jag har lyssnat igen, och är nu ganska säker på att My Holmsten spelar Doris, precis som i fallet med Vemod. :)

Har du något ljudklipp med karaktären Mirage?

Intressant fakta som jag lärde mig i veckan; ursprungligen var det tänkt att Mirage skulle vara med i 2an, men i och med originalröstens dödsbo 2014 p.g.a. alkoholproblem så skrotades idén... (det var synd, jag hade gärna sett mer av karaktären i 2an, likaväl som jag också gärna hade sett Kung Louie i 2an)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 augusti 2019 kl. 16:19:35
Har du något ljudklipp med karaktären Mirage?

Intressant fakta som jag lärde mig i veckan; ursprungligen var det tänkt att Mirage skulle vara med i 2an, men i och med originalröstens dödsbo 2014 p.g.a. alkoholproblem så skrotades idén... (det var synd, jag hade gärna sett mer av karaktären i 2an, likaväl som jag också gärna hade sett Kung Louie i 2an)

Visst har jag det. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 24 augusti 2019 kl. 16:30:53
Visst har jag det. :)

Tack ska du ha...

Jag minns inte hur Eva Röse lät i filmen... (såg den senast september 2017 på VHS som jag en gång köpte begagnad), men jag tycker iallafall att vem det än var som gjorde rösten så är hon ändå en fullt godtagbar ersättare...

Edit: Lyssnade just om på Eva Röses insats genom ett YouTube-klipp och tycker att hon är snäppet vassare än Disney Infinity rösten...