Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Rolig fakta

Startat av Skokaka, 2 februari 2023 kl. 20:42:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

Fanns det en liknande tråd om att ta upp roliga fakta och sånt? I så fall ber jag om ursäkt, men här kan man ta upp roligt fakta att lägga till. :)

Jag hittade faktiskt ingen tråd att ta upp detta, så... Mario figurerna, Rosalina och Wario, är baserade av Den blå fen och Stromboli (Båda från Pinocchio).

Waluigi har också några likheter med Dick Dastardly...

Lillefot

Här kommer en:

Spyro, draken från serien med samma namn var ursprungligen tänkt att vara grön. Anledningen till att han till slut blev lilafärgad var för att få honom att sticka ut från spelets nivåer.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Elios

Citat från: Lillefot skrivet  2 februari 2023 kl. 22:59:23Här kommer en:

Spyro, draken från serien med samma namn var ursprungligen tänkt att vara grön. Anledningen till att han till slut blev lilafärgad var för att få honom att sticka ut från spelets nivåer.
Haha ja och att Tobbe Trollkarl gjorde rösten till han i ett spel!  ;D ;D

Lillefot

Citat från: Elios skrivet  2 februari 2023 kl. 23:35:52Haha ja och att Tobbe Trollkarl gjorde rösten till han i ett spel!  ;D ;D
Ja just det, det hade jag helt glömt bort. Tack för att du friskade upp minnet. :)
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  2 februari 2023 kl. 20:42:03Fanns det en liknande tråd om att ta upp roliga fakta och sånt? I så fall ber jag om ursäkt, men här kan man ta upp roligt fakta att lägga till. :)

Jag hittade faktiskt ingen tråd att ta upp detta, så... Mario figurerna, Rosalina och Wario, är baserade av Den blå fen och Stromboli (Båda från Pinocchio).

Waluigi har också några likheter med Dick Dastardly...
Namnet Wario kommer av ordet warui som betyder dålig.Wario betyder alltså Dålig Mario,samma sak med Waluigi

MOA

En annan Fun Fact e att Birdo e en kille som tror han e tjej.I manualen till Super Mario Bros 2 står de "He think he's a girl and spits eggs from his mouth. He rather be called Birdetta"

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  3 februari 2023 kl. 12:38:11Namnet Wario kommer av ordet warui som betyder dålig.Wario betyder alltså Dålig Mario,samma sak med Waluigi
Är medveten om detta, också. ;)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  3 februari 2023 kl. 12:41:57En annan Fun Fact e att Birdo e en kille som tror han e tjej.I manualen till Super Mario Bros 2 står de "He think he's a girl and spits eggs from his mouth. He rather be called Birdetta"
Såklart, och detta var väl innan sexualitet var tillåtet att visas. Kanske så är Birdo trans? ???

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  3 februari 2023 kl. 12:57:00Såklart, och detta var väl innan sexualitet var tillåtet att visas. Kanske så är Birdo trans? ???
Den första transexuella karaktären.Birdo & Yoshi spelas också av samma person,samma sak med Peach & Toad.
De mest imponerande e att Charles Martinet spelar alla bröder & deras baby versioner.Han spelar också Toadsworth men de var nog länge sen han medverkade i ett spel

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  3 februari 2023 kl. 13:49:04Den första transexuella karaktären.Birdo & Yoshi spelas också av samma person,samma sak med Peach & Toad.
De mest imponerande e att Charles Martinet spelar alla bröder & deras baby versioner.Han spelar också Toadsworth men de var nog länge sen han medverkade i ett spel
Vilket är varför jag tycker att Steve Kratz och Johan Hedenberg kunde funka som Wario och Waluigi också.

gstone

Citat från: MOA skrivet  3 februari 2023 kl. 12:41:57En annan Fun Fact e att Birdo e en kille som tror han e tjej.I manualen till Super Mario Bros 2 står de "He think he's a girl and spits eggs from his mouth. He rather be called Birdetta"
Vad sjukt.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: Lillefot skrivet  2 februari 2023 kl. 23:45:13Ja just det, det hade jag helt glömt bort. Tack för att du friskade upp minnet. :)
Vaesågod

MOA

Boos hette i början Boo Diddleys efter Boo Diddley

Will Siv

Citat från: MOA skrivet  4 februari 2023 kl. 18:43:04Boos hette i början Boo Diddleys efter Boo Diddley
som kommer från den här låten.


https://youtu.be/WJLy-Fnedy8

( och det är även samma rytm som "I Want Candy" )

Disneyfantasten

Sterling Holloway provspelade för Trötter i Snövit och De Sju Dvärgarna och var även påtänkt som Ugglan i Bernard och Bianca.