Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juni 2022 kl. 20:52:23
Jag vet inte att det var 2007 men Vista släpptes det året.
Du hade mitt i prick också, det var just det året.

Och visst, Windows 98 var i jämförelse som en urtjänt dinosaurie. Att det sedan blev krångel att köra många av de gamla PC-spelen jag hade var ju dock den andra sidan av myntet.  :(
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 11 juni 2022 kl. 20:37:15
Känner igen mig själv i hur du tycker det är svårt att i stora klassrum, alltför mycket sinnesuttryck (särskilt i ljudväg) tar över tankarna.

Emellertid kan min bekännelse bestå av att jag, i barndomen, lyckades krascha vår gamla dator med Windows 98 genom att ta bort/avinstallera kritiska filer, minns ej vilken. Och det resulterade i att vi fick en ny med Vista på sig.
Ja den bekännelsen e så relaterbar,skolan har alltid varit svår på de sättet

Disneyfantasten

Jag kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i och jag känner att det bara måste släppas ut!

Jag skäms och känner mig dum och har dåligt samvete för att jag oschysst dömt ut vissa filmer på förhand innan jag ens sett dem...

Förra året såg jag Det Regnar Köttbullar (2009), Rango (2011) och Lego Filmen (2014) och insåg hur bra de filmerna faktiskt är.

gstone

Jag tycker Familjen Mitchell mot maskinerna är överskattad.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2023 kl. 22:36:10Jag kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i och jag känner att det bara måste släppas ut!

Jag skäms och känner mig dum och har dåligt samvete för att jag oschysst dömt ut vissa filmer på förhand innan jag ens sett dem...

Förra året såg jag Det Regnar Köttbullar (2009), Rango (2011) och Lego Filmen (2014) och insåg hur bra de filmerna faktiskt är.
Du borde se Surf's Up (2007) och The Angry Birds Movie 2 (2019) också.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 januari 2023 kl. 22:36:10Jag kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i och jag känner att det bara måste släppas ut!

Jag skäms och känner mig dum och har dåligt samvete för att jag oschysst dömt ut vissa filmer på förhand innan jag ens sett dem...

Förra året såg jag Det Regnar Köttbullar (2009), Rango (2011) och Lego Filmen (2014) och insåg hur bra de filmerna faktiskt är.
Du behöver inte skämmas, men hädanefter kanske du inte ska döma boken efter omslaget som man säger.

Elios

Citat från: Adam skrivet 11 juni 2022 kl. 01:35:15Som en del av er kanske vet så har jag även en egen Deviantart-sida, och denna vecka lade jag upp min allra första personliga bekännelse som inlägg. Den handlar framförallt om vem jag är som person, och lite om min uppväxt.
Del 1 finns att läsa här för er som är intresserade: https://www.deviantart.com/adde1998/status-update/CONFESSION-PART-1This-is-918545129
Väldigt kul och intressant läsning. Ser fram emot att veta mer om dig Adam! ^^

Will Siv

#22
Vet inte om det här är en "bekännelse" precis ( och om jag ens borde berätta för er ), men jag måste ut med det!


Jag sitter fast.

Och jag vet inte hur jag ska kunna "komma vidare"


Jag mådde dåligt redan innan pandemin, jag vill inte gå in i för mycket detalj..... men jag brukar må sämre under hösten och 2019 blev det värre än innan, jag fick mer hypokondri.  :-\

Fast jag trivdes på estet linjen på Eksjö gymnasiet ( mycket mer än i grundskolan ) så var det flera saker som gjorde att jag inte orkade med ( b.la dom "vanliga" ämnena och sen att jag behövde åka fram och tillbaka från Eksjö ner till Blekinge och sen tillbaka ).

Jag försökte återhämta mig efter Jullovet och fortsätta i början av 2020, men det gick inte vidare, jag åt rätt dåligt och dom blev oroliga för mig.


Och vet vi ju alla vad som hände då, fast jag slutade precis innan pandemin kom igång och skolorna stängde.



( det var för mycket som var jobbigt under 2020 som jag helst inte vill ta upp )


Jag började på en annan gymnasieskola i Ronneby som hade extra hjälp för elever med autism och även om det funkade lite bättre så fattades det mycket material som fanns i Eksjö.


I början av 2021 fick jag äntligen prata med en psykolog ( jag hade försökt få det tidigare, men det enda jag fick var medicin som inte funkade ).



Ett av hindren för mig är folkhögskolorna.

Jag har nämnt det här innan, men det finns en folkhögskola i Molkom ( nära Karlstad ), med en animationslinje och extra hjälp för elever med autsim, jag sökte dit ( fast min första ansökan var nog inte komplett ), men dom hade för "få platser".

Så jag fick gå en "extra termin" på gymnasiet ( eftersom vårterminen 2020 inte blev av, räknas den inte )


Men jag sökte till Molkom igen förra året och var t.o.m på studiebesök under Sportlovet ( innan, well, we all know.... ) och trots att jag hade med allt som behövdes i ansökan ( se nedanför om det ) och att dom kontaktade mig för en "intervju", bara för att sen ge ett försenat svar att jag inte kom in, igen.  :(


Och nu under vintern sökte jag till en distans kurs på en annan folkhögskola, i Kalix, men återigen, fast att dom hade längre ansökningstid, så kom jag inte in.



Det här hade inte varit så illa, om ansökningarna inte var för svåra, inte nog med att man måste ha med betyg, intyg, personbevis, arbetsprov, cv, ( skatteavdrag, brottsregister ), men också skriva ett personligt brev.

Jag har rätt svårt att skriva ( som ni kanske märker här ), fast det är en grej jag försöker bli bättre på.....


Och mina föräldrar har inte kunnat hjälpa mig tillräckligt, vill inte berätta för mycket men dom har inte gjort det lättare och hade egna saker dom ville göra.




Jag var väldigt "osocial" förut, jag hade inga "riktiga vänner" innan gymnasiet och jag fortfarande svårt med det.  :-\
 

Ni är bland dom enda jag "samtalar" med nu.

mina vänner ( från Eksjö ) är för upptagna och jag vill ju inte besvära dom, fast jag håller kontakt med dom nu även om vi inte hade gjort det så mycket i Eksjö.




Jag vet att jag inte är den enda som har det så här,

( och innan nån av er föreslår det, nej, jag vill inte "bara" umgås med andra personer med autism, det känns som segregation )

Och jag har även hört om Komvux, men jag förstår inte hur man kommer in på en sån och vad dom menar med att "kommunen bestämmer om du får börja"




Allt det här får mig att må sämre och mina rädslor blir alvarligare :(


Jag är inte säker om ni kan hjälpa mig, jag kräver inget, men det jag "behöver" är:


. ett "jobb" / eller "sysselsättning" ( betalt eller inte ).


.


.


Förutom Bild och Animation så är jag bra på Engelska, så jag kan kanske jobba som översättare ( jag har några idéer om verk som saknar Svensk översättning ).


Om det är nånting ni undrar över eller inte förstår, så kan ni fråga.


( det här tog väldigt lång tid att skriva ner, det känns lättande att få ut det )

MOA

Jag mådde också dåligt under början av gymnasiet,e också orolig över att jag int kommer få jobb

gstone

Ibland önskar jag att jag var gay.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Oscar Isaksson


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  6 maj 2023 kl. 23:26:47Det verkar festligt.
Det är väl som vad som helst och resten av livet, det är vad man själv gör det till.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  6 maj 2023 kl. 23:30:09Det är väl som vad som helst och resten av livet, det är vad man själv gör det till.
Jag har vänner som är hbtqi.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.