Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Paw Patrol: Filmen

Startat av gstone, 25 juni 2021 kl. 15:09:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

17:e September kommer det en Paw Patrol film på bio !

Bland dom amerikanska rösterna är  Iain Armitag,,Yara Shahidi,Kim Kardashian och Dax Shepard.

Hoppas den svenska rösterna också komer har några kändisar bland dem !

Är det någon som planerar att se Paw Patrol: Filmen ?


Undrar om Daniel kan få fram credits till den ?
När den kommer ut.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

JRL

Jag ska definitivt försöka se den, den verkar jättebra! Otroligt snyggt gjord. Det är svårt att säga om handlingen verkar bra, men den är värd att se bara för att den är så vansinnigt snygg.

Jag hoppas att de använder samma röster som i serien. Jag misstänker att KM Studio kommer att dubba den, och det brukar väl gå att få fram uppgifter från dem...?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 juni 2021 kl. 15:09:14
Undrar om Daniel kan få fram credits till den ?
När den kommer ut.
Det borde jag kunna. Paw Patrol: Filmen distribueras av UIP, och de brukar vara hjälpsamma. Men vi får väl se om några dagar - för Croodarna 2: En ny tid släpps ju av samma distributör, så lyckas jag få tag i creditlista till den så bör även Paw Patrol: Filmen gå bra. :)

Citat från: JRL skrivet 25 juni 2021 kl. 20:15:54
Jag hoppas att de använder samma röster som i serien. Jag misstänker att KM Studio kommer att dubba den, och det brukar väl gå att få fram uppgifter från dem...?
Ja, om KM Studio gjort dubben så är de trevliga och hjälpsamma. De brukar inte lämna ut uppgifter före premiären, men det känns ju som en rimlig kompromiss i mina ögon. Så om det mot förmodan är problem att få fram uppgifter från UIP, så borde man absolut kunna vända sig till KM Studios.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juni 2021 kl. 21:23:41
Det borde jag kunna. Paw Patrol: Filmen distribueras av UIP, och de brukar vara hjälpsamma. Men vi får väl se om några dagar - för Croodarna 2: En ny tid släpps ju av samma distributör, så lyckas jag få tag i creditlista till den så bör även Paw Patrol: Filmen gå bra. :)
Ja, om KM Studio gjort dubben så är de trevliga och hjälpsamma. De brukar inte lämna ut uppgifter före premiären, men det känns ju som en rimlig kompromiss i mina ögon. Så om det mot förmodan är problem att få fram uppgifter från UIP, så borde man absolut kunna vända sig till KM Studios.

Eh, vänta va, Croodarna 2 är ju ändå producerad av DreamWorks, vilket Paw Patrol INTE är...  ???

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2021 kl. 21:25:13
Eh, vänta va, Croodarna 2 är ju ändå producerad av DreamWorks, vilket Paw Patrol INTE är...  ???

Det stämmer, men båda distribueras av UIP.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 juni 2021 kl. 21:27:34
Det stämmer, men båda distribueras av UIP.

Förkortning av Universal International Pictures förmodar jag?

Det förefaller som att DreamWorks sedan omkring 2013 (eller någonstans där ungefär) börjat anlita både 20th Century Fox och Universal till sina biofilmer, oklart varför dock...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2021 kl. 21:35:53
Förkortning av Universal International Pictures förmodar jag?

Det förefaller som att DreamWorks sedan omkring 2013 (eller någonstans där ungefär) börjat anlita både 20th Century Fox och Universal till sina biofilmer, oklart varför dock...

Nu mera är det bara Universal.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2021 kl. 21:35:53
Förkortning av Universal International Pictures förmodar jag?

Det förefaller som att DreamWorks sedan omkring 2013 (eller någonstans där ungefär) börjat anlita både 20th Century Fox och Universal till sina biofilmer, oklart varför dock...

Det första stämmer, det gör det andra däremot inte direkt. Ungefär mellan 2013 och 2017 ägdes Dreamworks av 20th Century Fox, 20th Century Fox distribuerade åtminstone alla filmer från Dreamworks från 2013 till 2017. Sen 2019 ägs Dreamworks av Universal.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 juni 2021 kl. 22:06:33
Det första stämmer, det gör det andra däremot inte direkt. Ungefär mellan 2013 och 2017 ägdes Dreamworks av 20th Century Fox, 20th Century Fox distribuerade åtminstone alla filmer från Dreamworks från 2013 till 2017. Sen 2019 ägs Dreamworks av Universal.

Ungefär då som med Don Bluths filmer;

- Metro Goldwyn Mayer distribuerade Brisby och NIMHs Hemlighet, Änglahund och Rock-A-Doodle

- Universal distribuerade Resan Till Amerika och Landet För Längesedan

- Warner Bros distribuerade Tummelisa, Trollet i Parken och Pingvinen och Lyckostenen (visserligen distribuerades Pingvinen och Lyckostenen i Nordamerika av MGM likaväl som alla tre numera distribueras av 20th Century Fox men iallafall)

- 20th Century Fox distribuerade Anastasia plus dess tillhörande spin-off Bartok En Riktig Hjälte

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 juni 2021 kl. 21:35:53
Förkortning av Universal International Pictures förmodar jag?
Nej, United International Pictures; inte Universal. United International Pictures är ett internationellt distributionsbolag som ägs till 50% vardera av Universal Pictures och Paramount Pictures. Det är ett multinationellt företag som finns i 16 länder i världen (däribland Sverige, Norge och Danmark), plus har samarbetsavtal med lokala distributionsbolag i ytterligare ett 40-tal länder (däribland Finland). Huvudkontoret ligger i London, vilket är lite lustigt då UIP inte distribuerar filmer i Storbritannien...

UIP är i praktiken samma företag som tidigare hette CIC (Cinema International Corporation), och som släppte många VHS-filmer under 1990-talet (fast på den tiden var även Metro-Goldwyn-Mayer delägare i företaget, som senare sålde sin andel av företaget).

UIP distribuerar dock i dagsläget bara film på bio. I de nordiska länderna är det istället SF Studios som distribuerar Universals filmer på DVD och Blu-Ray, medan Paramounts filmer numera distribueras av Disney (en följd av Disneys uppköp av 20th Century Fox, då Paramounts filmer tidigare distribuerades på DVD och Blu-Ray av Fox-Paramount Home Entertainment; som var ett numera nedlagt samägt företag mellan Paramount och 20th Century Fox).

gstone

Citat från: JRL skrivet 25 juni 2021 kl. 20:15:54
Jag ska definitivt försöka se den, den verkar jättebra! Otroligt snyggt gjord. Det är svårt att säga om handlingen verkar bra, men den är värd att se bara för att den är så vansinnigt snygg.

Jag hoppas att de använder samma röster som i serien. Jag misstänker att KM Studio kommer att dubba den, och det brukar väl gå att få fram uppgifter från dem...?

Animationen är nog så bra för att det är Mikros Image står för den.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Är det konstigt att jag vill se denna film på bio fast jag inte har några barn ?

Är det fel för en vuxen att se denna film själv ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  5 september 2021 kl. 20:46:14
Är det konstigt att jag vill se denna film på bio fast jag inte har några barn ?

Är det fel för en vuxen att se denna film själv ?

Nej, det är väl inget fel med det. You do you!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Erika

Citat från: Simon Axelsson skrivet  5 september 2021 kl. 20:51:46
Nej, det är väl inget fel med det. You do you!

Precis. Dessutom blir nog biograferna bara glada över att kunna sälja fler biljetter. :)

gstone

Tror ni dom två sångerna kommer dubbas ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.