Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disney Klassikerna

Startat av moviefan, 10 juni 2017 kl. 18:48:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alexander

Citat från: moviefan skrivet 12 maj 2018 kl. 18:07:33
Denna utgåva har jag aldrig sett i butik, enbart på just lekmers sida.

Den är vanlig där jag bor (samma med den nya 1 disc Lilo och Stitch och Mary Poppins utgåvorna) och kan hittas på Hemmakväll, Elgiganten och MediaMarkt.  :)


moviefan

Citat från: Alexander skrivet 12 maj 2018 kl. 18:10:39
Den är vanlig där jag bor (samma med den nya 1 disc Lilo och Stitch och Mary Poppins utgåvorna) och kan hittas på Hemmakväll, Elgiganten och MediaMarkt.  :)

Hur ser nya 1 disc av Lilo och Stich ut ?


Richardo

Citat från: Alexander skrivet 12 maj 2018 kl. 18:06:31
Ja, det är exakt samma utgåva bara att den saknar den andra skivan.

Menar du EXAKT som i att precis ALLT är samma? Inklusive huvudmenyn?

TrondM

Citat från: Richardo skrivet 13 maj 2018 kl. 10:12:48
Menar du EXAKT som i att precis ALLT är samma? Inklusive huvudmenyn?

Det er vanlig at de er bit for bit helt identisk, ja. I noen tilfeller kan platene ha et annet trykk på oversiden, men innholdet er produsert med samme master, og er dermed identisk.

moviefan

#50
Gillar ni Kejsarens Nya Stil ?  Jag minns att den är rolig. Har inte sett den på jättelänge.  Jag gillar även Aristocats och Alice i Underlandet.  Fast jag har inte sett dem på länge heller.

moviefan


Alexander

Citat från: moviefan skrivet 13 januari 2019 kl. 11:55:21
https://www.discshop.se/filmer/dvd/kejsarens_nya_stil_deluxe_edition_2_disc_import_sv_text/P29982

Är det fler klassiker som har givits ut i delux utgåva ?

Ja, även Tarzan och Atlantis-En försvunnen värld gavs ut i 2-disc deluxe sets när de kom ut.

Richardo

Citat från: Alexander skrivet 13 januari 2019 kl. 12:07:12
Ja, även Tarzan och Atlantis-En försvunnen värld gavs ut i 2-disc deluxe sets när de kom ut.

Har de några exklusiva bonus material (ej släppts på annat håll), eller är det bara fodralet?

TrondM

Ja, disse 2-disc collector's editions hadde veldig mye ekstra bonusmateriale, og jeg synes det var veldig synd at de sluttet med dem.

Jeg tror noe av ekstramaterialet har blitt med på blu-ray utgivelsene, men ikke alt.

Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Alexander

Citat från: Richardo skrivet 13 januari 2019 kl. 12:41:46
Har de några exklusiva bonus material (ej släppts på annat håll), eller är det bara fodralet?

Ja, mycket bonusmaterial finns, och en hel del som inte finns på andra utgåvor. För Atlantis är det här den bästa utgåvan av filmen och för Tarzan är det en av de bästa.

gstone

Citat från: moviefan skrivet  6 januari 2019 kl. 10:03:46
Gillar ni Kejsarens Nya Stil ?  Jag minns att den är rolig. Har inte sett den på jättelänge.  Jag gillar även Aristocats och Alice i Underlandet.  Fast jag har inte sett dem på länge heller.

Jag älskar Kejsarens Nya Stil och Aristocats  !!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Fick idag hem Pinocchio på bluray, den är mycket bra. Men det finns andra klassiker som är bättre.  ;)

gstone

Citat från: moviefan skrivet 26 juli 2022 kl. 15:35:57
Fick idag hem Pinocchio på bluray, den är mycket bra. Men det finns andra klassiker som är bättre.  ;)

Har du sett det här ?


https://www.youtube.com/watch?v=Tbl5Lbi4xEs
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.