Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Barbie (spelfilm, 2023)

Startat av Disneyfantasten, 28 april 2022 kl. 19:56:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 december 2022 kl. 22:47:49Snälla du jag orkar inga fler arghuvuden eller att du tvingar mig! Om du någonsin använder ett enda arghuvud eller tvingande till mot mig igen så åker du ut ur forumet permanent! Förstått!? (jag är fri att få göra som jag vill och har min frihet och rätt och du är inte min chef så du bestämmer inte över mig, jag orkar inte med detta längre)

Och familjefilmer ÄR riktiga filmer! (enligt mig) vuxenfilmer är så himla tråkiga och har inget djup överhuvudtaget och de vill man helst glömma så fort som möjligt!
Jag tror de blir en väldigt svår uppgift

Soscla

Jag är SÅ hajp på filmen!  ;D ;D Tror inte den kommer dubbas med tanke på 2001-referensen i teasern, men nåja. Hoppas innerligt innnneerrliiiggtt att de liksom tar Barbies värld på allvar, och ger oss ett äventyr inom hennes universum med vänskap, pastellfärger och bara skön stämning. Jag vill ICKE se nåt att i början av filmen lever hon i sin rosa bubbla men sen måste "vakna upp och se den """""verkliga"""" världen som är kall och grå" NEJ! Sånt har gjorts till leda och det är så fruktansvärt tråkigt. Ge oss bara nåt som är rosa och glatt på riktigt utan att det behöver bli gritty!
It's so fluffy I'm gonna die!

Steffan Rudvall

Det finns tydligen en svensk Barbie "film".

Elios

Känns inte som en typisk film att dubba. Bara om den hade släppts direkt på Netflix. ;D :o

gstone

Här är en ny trailer till filmen.


https://www.youtube.com/watch?v=VZRALR_r4Zc

Har fortfarande ingen idé vad handlingen är.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Filmen kommer inte vara en barn film.

Den kommer vara PG 13.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Här en en ny traile och den avslöjar faktiskt en hel del i handlingen :D

https://www.moviezine.se/nyheter/trailer-barbie-margot-robbie

Och Carla är med ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

#52
Tydligen är bara oförmögen att känna visa" begär" i den nya filmen  ;)

https://screenrant.com/barbie-movie-margot-robbie-character-perspective/
 What Does It Mean To Be Asexual? – Cleveland Clinic
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


TonyTonka

Någon som vet om Barbie-filmen med Margot Robbie kommer dubbas?  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

Det finns redan en tråd om denna film ;)

Och nej den ska inte dubbas.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  6 juli 2023 kl. 18:45:05Någon som vet om Barbie-filmen med Margot Robbie kommer dubbas?  ???
Såvitt jag vet har distributören inte gått ut med någonting, men ingen trailer till dags dato har varit dubbad och heller ingenting uppenbart som tyder på det.

Så min bästa gissning är att den sannolikt inte kommer dubbas till svenska, men säker kan jag förstås inte vara.

Barbie har i alla fall precis granskats av Statens Medieråd (för några dagar sedan), och har fått 7-årsgräns i Sverige. Som motivering skriver myndigheten:
Citat från: Statens MedierådFramställningen innehåller inslag av män som jagar en kvinna, slagsmål där en man tar stryptag med spade på en annan man, en biljakt samt stort slagsmål med leksaker som vapen. Detta kan medföra stark rädsla och oro. Framställningen bedöms kunna vara till skada för välbefinnandet för barn under 7 år.

Men Svensk Filmdatabas har inte med filmen än, varför det inte går att se någonting där.

(Vi kan behålla tråden här tills vi vet säkert, men blir det som jag tror så flyttar jag tråden sen till Filmer och TV-serier)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juli 2023 kl. 20:43:13Såvitt jag vet har distributören inte gått ut med någonting, men ingen trailer till dags dato har varit dubbad och heller ingenting uppenbart som tyder på det.

Så min bästa gissning är att den sannolikt inte kommer dubbas till svenska, men säker kan jag förstås inte vara.

Barbie har i alla fall precis granskats av Statens Medieråd (för några dagar sedan), och har fått 7-årsgräns i Sverige. Som motivering skriver myndigheten:
Men Svensk Filmdatabas har inte med filmen än, varför det inte går att se någonting där.

(Vi kan behålla tråden här tills vi vet säkert, men blir det som jag tror så flyttar jag tråden sen till Filmer och TV-serier)
Kan man kallas detta utdrag som spoilers.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 juli 2023 kl. 20:43:13Såvitt jag vet har distributören inte gått ut med någonting, men ingen trailer till dags dato har varit dubbad och heller ingenting uppenbart som tyder på det.

Så min bästa gissning är att den sannolikt inte kommer dubbas till svenska, men säker kan jag förstås inte vara.

Barbie har i alla fall precis granskats av Statens Medieråd (för några dagar sedan), och har fått 7-årsgräns i Sverige. Som motivering skriver myndigheten:
Men Svensk Filmdatabas har inte med filmen än, varför det inte går att se någonting där.

(Vi kan behålla tråden här tills vi vet säkert, men blir det som jag tror så flyttar jag tråden sen till Filmer och TV-serier)
Av någon andligheten var den här beskrivningen lite mildare än vad jag väntade mig  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag tvivlar fortfarande starkt på att den hör filmen är särkilt barn eller ens familj inriktad  .

Verkar mer vara en slags satir om Barbie varumärke för tonåringar och vuxna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.