Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fred

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 maj 2024 kl. 07:44:27Det stämmer, man ska hålla sig borta om den andra personen har varit sjuk.
Ok, jag vet om det var han eller jag som var sjuk, den andre visade inga symtom. Men jag har gått och grubblat över om det var jag som var sjuk och om jag har smittat kassörskan och om hon kan ha spridit det vidare. Hur som helst blev inte min vän sjuk efter vår träff vad jag vet. 

Scoobydoofan1

Citat från: Fred skrivet 17 maj 2024 kl. 08:18:36Ok, jag vet om det var han eller jag som var sjuk, den andre visade inga symtom. Men jag har gått och grubblat över om det var jag som var sjuk och om jag har smittat kassörskan och om hon kan ha spridit det vidare. Hur som helst blev inte min vän sjuk efter vår träff vad jag vet.
Det var tur att din vän inte blev sjuk.

Disneyfantasten

Jag har iallafall hittills tagit 5 stycken sprutor mot viruset: två under våren 2021, den tredje december 2021, den fjärde januari 2023 och slutligen den femte januari 2024, jag tror att ju fler sprutor man tar desto säkrare sitter man.

Fred

Ibland respekterar inte andra människor att man bör ta ansvar och inte smitta andra. På de jobb jag har varit på de senaste två åren så har folk kommit dit med förkylningssymtom. Smittar de då mig så lägger de över ansvaret på mig och gör så att jag  måste isolera mig eller riskera att smitta andra vilket jag absolut inte vill..Och ibland finns saker man måste göra. Bilar.ska hämtas, folk ska skjutsas och paket ska hämtas ut
Det hände en gång förra året att jag var så illa tvungen att vara ute bland folk trots att jag var förkyld. Då hade det gått fem.dygn sen symtomdebut så jag kanske inte var smittsam.längre och det var som sagt 2023 så det kanske inte var så farligt ändå. Jag gjorde vad jag kunde för att minska risken att smitta någon annan men det finns ju en risk att någon blev smittad i alla fall, det är något jag har grubblat över.

.

gstone

Jag tycker inte man borde förbjuda plast sugrör eftersom det finns många människor i världen som är handikappad !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2024 kl. 19:37:13Jag tycker inte man borde förbjuda plast sugrör eftersom det finns många människor i världen som är handikappad !
Du menar att deras funktionsnedsättning gör att de inte kan använda papperssugrör?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 maj 2024 kl. 20:09:07Du menar att deras funktionsnedsättning gör att de inte kan använda papperssugrör?
Eller metallsugrör

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 maj 2024 kl. 20:09:07Du menar att deras funktionsnedsättning gör att de inte kan använda papperssugrör?
Frågan är väl om någon verkligen kan använda papperssugrör fullt ut...? Okej, nu överdriver jag en aning, men papperssugrör fungerar verkligen uruselt - när jag gått på bio har jag än så länge inte stött på en enda gång att sugrör har hållit under en hel föreställning, utan de brukar alltid gå av innan filmen är slut; och det hände ju aldrig med plastsugrör. :(

Jag förstår givetvis syftet med att vilja undvika plast, men det måste verkligen gå att hitta bättre material än papper att göra sugrör av...

Citat från: MOA skrivet 24 maj 2024 kl. 22:04:36Eller metallsugrör
Jag har i alla fall aldrig stött på metallsugrör - förekommer sådant verkligen...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 maj 2024 kl. 22:29:29Frågan är väl om någon verkligen kan använda papperssugrör fullt ut...? Okej, nu överdriver jag en aning, men papperssugrör fungerar verkligen uruselt - när jag gått på bio har jag än så länge inte stött på en enda gång att sugrör har hållit under en hel föreställning, utan de brukar alltid gå av innan filmen är slut; och det hände ju aldrig med plastsugrör. :( 
Jag had Själv haft väldigt problem med papers sugrör 

Och jag inte äns fysiskt handikappad.

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 maj 2024 kl. 22:29:29Jag har i alla fall aldrig stött på metallsugrör - förekommer sådant verkligen...?
Som reaktion mot pappersugrören har vissa nu börjat använda flergångs sugrör av metall som man själv får ha med sig...  Jag har även stött på sugrör av bambu som fungerar betydligt bättre än papperssugrören.

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 maj 2024 kl. 22:29:29Frågan är väl om någon verkligen kan använda papperssugrör fullt ut...? Okej, nu överdriver jag en aning, men papperssugrör fungerar verkligen uruselt - när jag gått på bio har jag än så länge inte stött på en enda gång att sugrör har hållit under en hel föreställning, utan de brukar alltid gå av innan filmen är slut; och det hände ju aldrig med plastsugrör. :(

Jag förstår givetvis syftet med att vilja undvika plast, men det måste verkligen gå att hitta bättre material än papper att göra sugrör av...
Håller fullständigt med. Miljötänket må vara fint, men papperssugrören fungerar så dåligt till och med för sitt ändamål att det knappt är värt det. Som exempel har det fler gånger än jag vill erkänna, hänt att de går av eller täpps igen buslätt när jag köpt Lyxshake på Max - med konsekvensen att drickan blir nästan omöjlig att dricka upp utan att ta av locket och istället dricka den ur muggen (och just milkshake är problematiskt med sugrören, då de är mycket tjockare än mer "vanliga" drickor som läsk och vatten).

Så nä, sugrörsbytet känns bara som en ogenomtänkt lösning i slutändan.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 maj 2024 kl. 22:29:29Jag har i alla fall aldrig stött på metallsugrör - förekommer sådant verkligen...?
Restauranger brukar inte erbjuda det (åtminstone inte de som säljer snabbmat från vad jag sett), däremot går de att köpa på exempelvis Clas Ohlson. Det är väl praktiskt att ha hemma om man vill dricka ur egen mugg eller glas, men jag tvivlar på att de flesta tänker tanken på att ta med sig det hemifrån till andra ställen.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Själv dricker ur en flaska på bio.

Men det är ett problem nät jag äter på McDonalds.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 maj 2024 kl. 22:39:18Som reaktion mot pappersugrören har vissa nu börjat använda flergångs sugrör av metall som man själv får ha med sig...  Jag har även stött på sugrör av bambu som fungerar betydligt bättre än papperssugrören.
Får man inte sticker av bambu ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2024 kl. 22:40:54Får man inte sticker av bambu ?
De är behandlade, det är inte någon som bara plockat på sig bambupinnar.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 maj 2024 kl. 22:46:51De är behandlade, det är inte någon som bara plockat på sig bambupinnar.
Det förklarar saken,

Jag ogillar verkligen stickor.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]