Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vilka har ni sett på bio?

Startat av Disneyfantasten, 2 januari 2018 kl. 17:04:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam

Jag kan säga att de biofilmer jag sett sedan biograferna öppnade i år har än så länge varit Godzilla vs. Kong och Lena (en dokumentärfilm om Lena Nyman).
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

gstone

Jag såg Ghostbusters: Afterlife igår.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Last Night in Soho (14 november)
Ghostbusters: Afterlife (21 november)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Erika

Såg också Ghostbusters: Afterlife i helgen.

gstone

När tänker ni se Encanto   ?

Jag planerar att göra det på fredag :D (om pappa får billijter)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam

Dagen innan nyårsafton, dvs nu i torsdags, gick jag och såg Spider-Man: No Way Home.
Var först osäker på hur handlingen och konceptet skulle hanteras, men de lyckades förvånansvärt väl med allt.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Simon Axelsson

Just det, ja!

House of Gucci (11 december)
Spider-Man: No Way Home (19 december)
West Side Story (22 december)
Sing 2 (25 december)
The Matrix Resurrections (30 december)

Totalt antal filmer sedda på bio år 2021: 23.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Nästa film jag ser på bio blir  nog  Thor: Love and Thunder och efter det troligen Downton Abbey: En ny era.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Senast jag var på bio så blev det Sonic the Hedgehog 2 som sågs. Mycket underhållande film, och ännu bättre än den redan godkända första filmen. Den svenska dubbningen var återigen över förväntan, med Christian Hedlunds mycket bra insats som huvudkaraktären och jag gillade även Adam Fietz i rollen som Knuckles. Även Jonas Kruses insats som Jim Carreys Eggman gav ett gott intryck, även idag är jag förvånad över hur bra han kan föra över hans skådespel till det svenska språket.

Nästa film på listan blir Jurassic World: Dominion. Älskar Jurassic Park, men slutet på den förra filmen, Fallen Kingdom, kändes som dålig fanfiction av det mest krystade slag jag sett på länge. Så har inte så stora förväntningar på den, särskilt inte när speltiden är nästan 3 timmar. Likt andra här tycker jag det börjar bli lite väl långt så att biografen skulle kunna ordna pauser.

Skulle även ha sett Top Gun: Maverick med en gammal skolkamrat, mitt i Filmstaden Scandinavia i Stockholm i en av deras brakstora IMAX-salonger.  En film som fokuserar mycket på flyg-stunts tänker jag mig passar formatet som en handske. Tyvärr lär inte det bli av nu, vi har inte haft mycket kontakt sedan jag slutade på Marieborg (skolan där vi träffades), och med mitt sommarjobb i full takt skulle det krocka med det. Trist, det är en film som jag har sett fram emot så länge, särskilt då den hela tiden blivit framskjuten fram tills nu.

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  1 juli 2022 kl. 20:47:31
Senast jag var på bio så blev det Sonic the Hedgehog 2 som sågs. Mycket underhållande film, och ännu bättre än den redan godkända första filmen. Den svenska dubbningen var återigen över förväntan, med Christian Hedlunds mycket bra insats som huvudkaraktären och jag gillade även Adam Fietz i rollen som Knuckles. Även Jonas Kruses insats som Jim Carreys Eggman gav ett gott intryck, även idag är jag förvånad över hur bra han kan föra över hans skådespel till det svenska språket.

Nästa film på listan blir Jurassic World: Dominion. Älskar Jurassic Park, men slutet på den förra filmen, Fallen Kingdom, kändes som dålig fanfiction av det mest krystade slag jag sett på länge. Så har inte så stora förväntningar på den, särskilt inte när speltiden är nästan 3 timmar. Likt andra här tycker jag det börjar bli lite väl långt så att biografen skulle kunna ordna pauser.

Skulle även ha sett Top Gun: Maverick med en gammal skolkamrat, mitt i Filmstaden Scandinavia i Stockholm i en av deras brakstora IMAX-salonger.  En film som fokuserar mycket på flyg-stunts tänker jag mig passar formatet som en handske. Tyvärr lär inte det bli av nu, vi har inte haft mycket kontakt sedan jag slutade på Marieborg (skolan där vi träffades), och med mitt sommarjobb i full takt skulle det krocka med det. Trist, det är en film som jag har sett fram emot så länge, särskilt då den hela tiden blivit framskjuten fram tills nu.
Top Gun Maverick har jag inte sett ännu jag har dock sätt trailern i 4DX fomatet och det var en upplevelse det.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2022 kl. 21:25:48
Top Gun Maverick har jag inte sett ännu jag har dock sätt trailern i 4DX fomatet och det var en upplevelse det.
Det kan jag tänka mig det verkligen var för dig, med fysiska effekter som vind och tryckvågor från planen. Som om man skulle befinna sig direkt på flygfältet.

Frågan är bara om man skulle orka med en hel film med sådana effekter.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  1 juli 2022 kl. 21:31:51
Det kan jag tänka mig det verkligen var för dig, med fysiska effekter till planen och allt. Som om man skulle befinna sig direkt på flygfältet.

Frågan är bara om man skulle orka med en hel film med sådana effekter.
Jag har gjort det med de senaste Marvel filmerna samt Lightyear och det var inga större problem.

Simon Axelsson

Nu när det ändå halva 2022 har gått kan vi väl gå igenom de 18 filmer jag sett på bio såhär långt:

The King's Man - 6 februari
Döden på Nilen - 13 februari
Uncharted - 16 februari
Marry Me - 20 februari
The Batman - 6 mars
Licorice Pizza - 20 mars
Fantastiska vidunder: Dumbledores hemligheter - 10 april
Sonic the Hedgehog 2 - 12 april
The Lost City - 21 april
The Northman - 23 april
The Unbearable Weight of Massive Talent - 30 april
Doctor Strange in the Multiverse of Madness - 8 maj
Tuffa gänget - 14 maj
Everything Everywhere All at Once - 21 maj
Top Gun: Maverick - 25 maj
Jurassic World: Dominion - 9 juni
Lightyear - 15 juni
Elvis - 27 juni

Näst på tur står Minioner: Berättelsen om Gru som jag ursprungligen planerade att se idag, men i och med att jag är på Gotland, bor en halvtimmes bilresa från Visby och bästa buss skulle tvinga mig att vara i Visby hela 50 minuter innan filmens start får den bli av imorgon. Därefter väntar Thor: Love and Thunder som jag planerar att gå och se när jag fyller år den 10 juli. Efter den får vi se, tanken är att jag ska ha sett drygt 40 biofilmer detta år, däribland, utöver tidigare nämnda, Bullet Train, Nope, Ticket to Paradise, Black Adam, Bros, Black Panther: Wakanda Forever, Avatar - The Way of Water, Shazam! - Fury of the Gods och Mästerkatten 2.

Citat från: Lillefot skrivet  1 juli 2022 kl. 20:47:31
Senast jag var på bio så blev det Sonic the Hedgehog 2 som sågs. Mycket underhållande film, och ännu bättre än den redan godkända första filmen. Den svenska dubbningen var återigen över förväntan, med Christian Hedlunds mycket bra insats som huvudkaraktären och jag gillade även Adam Fietz i rollen som Knuckles. Även Jonas Kruses insats som Jim Carreys Eggman gav ett gott intryck, även idag är jag förvånad över hur bra han kan föra över hans skådespel till det svenska språket.

Nästa film på listan blir Jurassic World: Dominion. Älskar Jurassic Park, men slutet på den förra filmen, Fallen Kingdom, kändes som dålig fanfiction av det mest krystade slag jag sett på länge. Så har inte så stora förväntningar på den, särskilt inte när speltiden är nästan 3 timmar. Likt andra här tycker jag det börjar bli lite väl långt så att biografen skulle kunna ordna pauser.

Instämmer gällade Sonic. Kan dessvärre inte uttala mig om dubbningen då jag och mitt sällskap på totalt 7 pers, mig inkluderat, såg filmen på engelska.

Angående Jurassic World fann jag mycket underhållande och alldales lagom lång på strax under två och en halv timme.

Resterande filmer jag sett har jag funnit till olika grad underhållande och som en nära vän säger då och då, "en underhållande film är en bra film."

Som nämnt i en annan tråd finner jag att Everything Everywhere All at Once, Top Gun: Maverick, The Batman och The Northman utgör topp 4. Sonic, Elvis och Licorice Pizza kommer strax därefter.

• Av de två animerade filmerna jag sett föredrar jag Tuffa gänget.
Marry Me och The Lost City är årets två största överraskningar för min del med tanke på hur mycket jag gillade de båda.
Doctor Strange och Unbearable Weight hittas bland mina topp 10 filmer från det här året så här långt.

Skulle jag rangordna de jag sett på bio så här långt skulle det se ut typ så här:

Cinema 22 Ranked
https://boxd.it/hcQqy
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  1 juli 2022 kl. 20:47:31
Senast jag var på bio så blev det Sonic the Hedgehog 2 som sågs. Mycket underhållande film, och ännu bättre än den redan godkända första filmen. Den svenska dubbningen var återigen över förväntan, med Christian Hedlunds mycket bra insats som huvudkaraktären och jag gillade även Adam Fietz i rollen som Knuckles. Även Jonas Kruses insats som Jim Carreys Eggman gav ett gott intryck, även idag är jag förvånad över hur bra han kan föra över hans skådespel till det svenska språket.
Jag tror att de kommer en 3:e film

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  1 juli 2022 kl. 23:35:06
Jag tror att de kommer en 3:e film
De har börjat jobba på den, men Jim Carrey har väl gått ut med att han ska pensionera sig.