Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Söker bakgrund

Startat av Zebastian, 15 april 2022 kl. 00:07:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Finns det någon som har den här bakgrunden utan någon text?



Det är samma bakgrund som det brukar stå credits på när det gäller kortfilmer...

Zebastian

Finns det någon som vet var man kan hitta den bakgrunden utan text?

Daniel Hofverberg

Ärligt talat tror jag bara att Disney har den bakgrunden utan text, och inget som har spridits utanför deras arkiv. :(

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 april 2022 kl. 16:38:06
Ärligt talat tror jag bara att Disney har den bakgrunden utan text, och inget som har spridits utanför deras arkiv. :(
Är du säker? Jag har för mig att den har använts i fanprojekt och liknande...

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet 15 april 2022 kl. 16:45:28
Är du säker? Jag har för mig att den har använts i fanprojekt och liknande...
Nej, säker är jag inte - men jag har inte sett den i alla fall. Det är väl inte helt omöjligt att Disney kan ha råkat släppa ut någon sådan tom bakgrund av misstag vid någon TV-sändning eller DVD-release någonstans i världen vid något tillfälle genom åren. Men att hitta åt den lär ju i sådana fall vara allt annat än lätt...

Steffan Rudvall

#5

Citat från: Zebastian skrivet 15 april 2022 kl. 14:28:14
Finns det någon som vet var man kan hitta den bakgrunden utan text?


Dessa dyker upp om man googlar Disney title card background...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 april 2022 kl. 16:58:53


Dessa dyker upp om man googlar Disney title card background...
Dessa ser dock inte helt äkta ut, utan är nog retuscherad utifrån introskyltar med text där någon har försökt att sudda ut texten - man ser att mönstret inte är helt konsekvent, på samma sätt som på Disneys original.

Fortfarande helt okej dock och antagligen användbart. :)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 april 2022 kl. 16:38:06
Ärligt talat tror jag bara att Disney har den bakgrunden utan text, och inget som har spridits utanför deras arkiv. :(
Det var ju någon som hade tagit din ihopsättning av From all of us to all of you och lagt upp den utan att du din vetskap.

Bland filerna finns den bifogade där finns ju den bakgrunden och vad jag kan se verkar det inte som att det finns någon utsuddad text...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 april 2022 kl. 22:02:56
Det var ju någon som hade tagit din ihopsättning av From all of us to all of you och lagt upp den utan att du din vetskap.

Bland filerna finns den bifogade där finns ju den bakgrunden och vad jag kan se verkar det inte som att det finns någon utsuddad text...
Jo, jag hade själv retuscherat bort originaltexten genom att "låna" delar av bilden från annat håll (med hjälp av Kloningsverktyget), och sen använda "Mjuka upp"-verktyget i Paint Shop Pro (*) för att få lite mjukare övergångar mellan originaldelarna och de inklistrade delarna.

Jag tycker dock själv att jag fick till ett helt okej resultat efter omständigheterna, men när man lägger ny text över gör det ju också sitt till för att "dölja" kvarvarande skavanker.

Jag tror att jag ska ha kvar den retuscherade bakgrundsbilden någonstans på datorn (utan texten över), om någon är intresserad. :)


(*): Det går säkert att göra samma sak i Photoshop, men min dator är inte kraftfull nog att hantera Photoshop utan att det går supersegt, så jag har vant mig vid Paint Shop Pro istället; det gamla Shareware-programmet från forna tider som numera ägs och och utvecklas av Corel.

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 april 2022 kl. 09:13:46
Jag tror att jag ska ha kvar den retuscherade bakgrundsbilden någonstans på datorn (utan texten över), om någon är intresserad. :)
Om du har kvar den skulle det vara väldigt uppskattat

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet 23 april 2022 kl. 17:09:11
Om du har kvar den skulle det vara väldigt uppskattat
Jag har letat, men har tyvärr inte lyckats hitta åt filen. :(

Men jag ska fortsätta leta imorgon, för jag borde ha kvar filen - man sparar ju liksom inget hårddiskutrymme att tala om på att ta bort en ynka bild... Så sannolikheten är nog stor att den ska finnas kvar på någon hårddisk; frågan är bara vad filen kan tänkas heta...?

Daniel Hofverberg

Nu tror jag att jag har hittat åt samma bild som jag använde till bonusmaterialet på Kalle Anka och hans vänner önskar god jul, eller åtminstone tror jag att det är samma. Jag har som sagt utgått ifrån versionen med text, men har försökt att sudda ut texten så gott jag kunnat. Resultatet är definitivt inte hundraprocentigt, men jag tycker ändå att det ser helt okej ut. :)

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 april 2022 kl. 14:29:08
Nu tror jag att jag har hittat åt samma bild som jag använde till bonusmaterialet på Kalle Anka och hans vänner önskar god jul, eller åtminstone tror jag att det är samma. Jag har som sagt utgått ifrån versionen med text, men har försökt att sudda ut texten så gott jag kunnat. Resultatet är definitivt inte hundraprocentigt, men jag tycker ändå att det ser helt okej ut. :)
Tack så mycket!