Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Alexander skrivet  5 juni 2017 kl. 05:51:09
En liten rättning från mitt förra inlägg var att jag mer menade andra halvan av säsong 3 och säsong 4 av Ducktales, säsong 2 och även början av säsong 3 har faktiskt bra animation som säsong 1, så det har du helt rätt i Disneyfantasten.  :)
Säsong 3 och 4...? Det finns ju bara två säsonger av DuckTales enligt de officiella sätten att räkna - en på 65 avsnitt och en på 35 avsnitt.

Alexander

#61
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 juni 2017 kl. 11:50:31
Säsong 3 och 4...? Det finns ju bara två säsonger av DuckTales enligt de officiella sätten att räkna - en på 65 avsnitt och en på 35 avsnitt.

Följde Wikipedia listan, berätta gärna vad du tycker om den. Med äldre Disney serier är det blandad när det kommer till olika åsikter om vad det är som gör en säsong. Listan kanske inte är korrekt men det var den jag följde när jag skrev inlägget.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_DuckTales_episodes

Kloppstock

#62
Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 december 2016 kl. 13:23:02Som Knattarna hör jag barnröster, vilket jag inte gillar, jag saknar Hallerstam och Forsberg, synd att de inte längre är godkända av Disney för dessa roller.
Någon som vet hur det funkar i praktiken...det här med godkännande från Disney.
Jag är nyfiken på från exakt vilket år Forsberg inte längre godkändes, betyder det att hon har fått gjort ett nytt men negligerat röstprov?.
(Kanske det som utspelade sig i Binglottos studio för ett par år sedan när hon med knattarnas röst hävda att Ingvar var trögtänkt istället för förmildrande "förstår du" som Staffan upprepa i säsong 1, det här är för din Mp3 spelare http://tindeck.com/listen/erdml)
Eller kommer man bara fram till att rösten vi hör på den gamla kassetten måste bytas bara för förändrings skull.
Är det Disney i Sverige som avgör eller är det engelskspråkig jury?.

Förövrigt så borde Disneyjävel förklara sig om varför Fenton, Gandra & Bubba inte får vara med å.....fira jul, det här är
som om man skulle göra en Terminator 3 utan att ta hänsyn till vad som hände i T2, men jag antar att man kommer undan
genom distraktionen i att ha gjort cirkus av utseendet.
Utöver distanseringen i att premissen för narrativet måste ligga rätt i tiden å vara satir ala Simpsons för nästan hela familjen, 
för just att någon på föregående sida råkade försäga sig om att julspecialen var rolig säger väl allt.
Duck tales säsong 2 var aldrig rolig, och man skulle uppskatta om det fick förbli just ett barnprogram.
Det enda den här smörjan har gemensamt med Duck Tales är att det utspelar sig i Ankeborg.

Vet någon om hur det står till med musiken, är det Ron Jones som upprepar sig med samma slingor som 1989, man kunde ju åtm hoppas

PS. Anna Engh?, är det möjligen Bertil Enghs avkomma?, vad skulle vi med friskt blod till i dubbarbranschen till

TonyTonka

Citat från: Kloppstock skrivet 10 juni 2017 kl. 10:30:05

PS. Anna Engh?, är det möjligen Bertil Enghs avkomma?, vad skulle vi med friskt blod till i dubbarbranschen till

Anna Engh, vars födelsenamn var Anna Nordell, tog efternamnet Engh när hon gifte sig med musikern Samuel Engh, så nej, jag tror inte att hon är Bertil Enghs avkomma. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Kloppstock

Citat från: TonyTonka skrivet 10 juni 2017 kl. 11:21:06
Anna Engh, vars födelsenamn var Anna Nordell, tog efternamnet Engh när hon gifte sig med musikern Samuel Engh, så nej, jag tror inte att hon är Bertil Enghs avkomma. :)
Samuel Engh det låter som nån New Orleans baserat jazztrummis med svenska rötter, skönt!..jag ser fram emot att få höra Bertil i diverse röster i säsong 3!
Du skrev för tidigt för jag hade inte editerat inlägget klart!, så lyssna nu på ljudklippet när Monica Forsberg säger Oboy & förfasa dig.


TrondM


Jabberjaw

Citat från: TrondM skrivet 14 juni 2017 kl. 19:40:22
Åpningen til nye Ducktales har blitt lagt ut i dag

Hoppas att den som får sjunga det svenska introt saktar ner en aning i sången. Annars är jag rädd att detta introt hamnar i samma plågobok som KM Studio's Piff & Puff - Räddningspatrullen.  ::) *Exciting though*

Sedan kan man väl bara drömma om att Walt Disney Company Nordic gör våra röster hörda och tjatar sig till ett DVD-box släpp av orginalserien med den svenska dubbningen av Media Dubb. Gärna en box med diverse godis som posters, making of material och ton utav extra features.  ::) ....

Daniel Hofverberg

Citat från: TrondM skrivet 14 juni 2017 kl. 19:40:22
Åpningen til nye Ducktales har blitt lagt ut i dag


https://www.youtube.com/watch?v=EURi91Eb6I8
Lät ganska bra, och jag är tacksam att man har behållit den gamla seriens ledmotiv; om än i ny tappning och nytt arrangemang. Dock tycker jag mixningen lämnar en del övrigt att önska, då musiken och ljudeffekterna ofta överröstar sången i YouTube-klippet - vi får hoppas att det här inte är en färdigmixad master.

När serien väl dubbas till svenska skulle jag tyvärr misstänka att man kommer att använda sig av KM Studios sångtexter till säsong 2 av originalserien; åtminstone om jag känner SDI Media (som jag gissar får dubbningsuppdraget) rätt. Men jag hoppas förstås att man använder sig av Gunnar Ernblads överlägsna sångtext från Media Dubbs dubbning. Ska bli intressant att se vem som får sjunga det svenska ledmotivet - det torde väl bli någon kvinnlig sångare, precis som i det engelskspråkiga originalet.

Citat från: Jabberjaw skrivet 14 juni 2017 kl. 20:30:35
Sedan kan man väl bara drömma om att Walt Disney Company Nordic gör våra röster hörda och tjatar sig till ett DVD-box släpp av orginalserien med den svenska dubbningen av Media Dubb. Gärna en box med diverse godis som posters, making of material och ton utav extra features.  ::) ....
Tyvärr är det knappast troligt, då Disney i USA verkar ha så dålig ordning på sina ljudband till TV-serier att de tydligen inte ens vet vilket språk som är vilket. Enligt uppgift från den svenska produktionschefen var även de två ynka DVD:er som släppts hittills en mardröm att få till som tog en evighet, då Disney i USA var tvungen att spela upp en massa ljudband för det skandinaviska kontoret via telefon, så att de fick avgöra vilket språk som var vilket...

Är det så omständligt att släppa 13 avsnitt, så vågar man ju inte ens tänka sig vilket arbete som skulle krävas för hela serien; eller ens bara den första säsongen...

Citat från: Jabberjaw skrivet 14 juni 2017 kl. 20:30:35
Hoppas att den som får sjunga det svenska introt saktar ner en aning i sången.
Vad menar du med saknar ner...? Själva hastigheten kan man ju liksom inte påverka vid dubbning, förutom att introt i Sverige lär gå 4% snabbare än YouTube-klippet i och med sedvanlig PAL-speedup i Europa.

Christer

Sången som postats på Facebook har en bättre mix:


https://www.facebook.com/disneyxdcanada/videos/1056382934496672/

Vet inte om man kan se den utan att ha Facebook-konto.

Anders

Ska jag vara ärlig så tycker jag inte att det ser ut att vara någon höjdare. Gillar inte alls den här nya animationsstilen, som man även har använt i nya Scooby-Doo och Turtles.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

moviefan

Citat från: Anders skrivet 17 juni 2017 kl. 17:26:49
Ska jag vara ärlig så tycker jag inte att det ser ut att vara någon höjdare. Gillar inte alls den här nya animationsstilen, som man även har använt i nya Scooby-Doo och Turtles.

Håller med dig, animationen var ingen höjdare.  :-\

Anders

Citat från: moviefan skrivet 17 juni 2017 kl. 19:17:35
Håller med dig, animationen var ingen höjdare.  :-\
Nä, jag förstår mig inte alls på varför det har blivit så populärt att använda den stilen i reboot-serier under 2010-talet. Det ser bara så bisarrt ut.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Daniel Hofverberg

Animationen i sig har jag ingenting emot, men däremot är jag inte helt förtjust i karaktärsdesignen; i synnerhet inte vid Knattarna. Men det kan man nog vänja sig vid...


Citat från: Christer skrivet 15 juni 2017 kl. 14:03:23

Sången som postats på Facebook har en bättre mix:

https://www.facebook.com/disneyxdcanada/videos/1056382934496672/
Det lät onekligen betydligt bättre. Det var betryggande - då är det alltså bara något missöde som skett vid mixningen på YouTube (kanske på grund av någon misslyckad nedmixning från 5.1 till stereo...?).

Nu har förresten Disney XD börjat sända trailers som uppger att nya DuckTales får premiär i Skandinavien i oktober i år. :) Det borde ju innebära att den svenska dubbningen sannolikt pågår just nu, eller åtminstone bör den inledas väldigt snart.

TrondM

I forbindelse med D23 har Disney akkurat sluppet en to minutters preview av nye Duck Tales


https://www.youtube.com/watch?v=3NPoyDlit1g

Gäst

När ska den nya Ducktales börja sändas på svensk tv? Vet inte om den börjat på amerikansk än men har det kommit ut ett datum för när den ska börja sändas på svensk tv?