Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Var Anna Nylén barn när hon dubbade?

Startat av Adam Larsson, 9 mars 2021 kl. 12:24:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 mars 2021 kl. 13:11:40
Svårt att säga - man hade behövt ha någon form av födelseår för att kunna våga dra någon lite säkrare slutsats...

Men oavsett om det är Anna Nylén eller inte, kan denna Anna Jacobsson tänkas vara samma skådespelerska som hade en av huvudrollerna i den klassiska svenska 1990-talsserien En fyra för tre...?

Det är i alla fall den enda med det namnet på IMDb, men det var alldeles för länge sedan jag såg En fyra för tre för att jag ska minnas hur hennes röst lät... :(
Jag såg ett avsnitt på Youtube och jag tycker inte att det låter särskilt likt Anna Nylén.

Avsnittet jag såg:
https://youtu.be/xzY4i0tKM3U

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 mars 2021 kl. 13:11:40
Svårt att säga - man hade behövt ha någon form av födelseår för att kunna våga dra någon lite säkrare slutsats...

Hittade detta via KB:s andra tjänst:



Det bör röra sig om att vara samma Anna Nylén som var med i bl. a. Bumbibjörnarna. Hon är troligtvis född 1975 eller 1976.

Jag har inte sett Trollz på flera år, jag kan ju minnas fel hur Topaz lät och dessutom såg jag inte speciellt många avsnitt. Men utifrån hur jag minns rösten lät så påminde den om Anna Nyléns, bara lite äldre.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  9 mars 2021 kl. 21:22:38
Det bör röra sig om att vara samma Anna Nylén som var med i bl. a. Bumbibjörnarna. Hon är troligtvis född 1975 eller 1976.
I folkbokföringsregistret hittar jag åt 4 stycken Anna Nylén i Sverige som är född 1975 eller 1976, under förutsättning att inte den rätta personen har bytt efternamn sedan dess.

Med andra ord är det fortfarande för lite att gå på... :(

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 mars 2021 kl. 00:46:37
I folkbokföringsregistret hittar jag åt 4 stycken Anna Nylén i Sverige som är född 1975 eller 1976, under förutsättning att inte den rätta personen har bytt efternamn sedan dess.

Med andra ord är det fortfarande för lite att gå på... :(
Om du söker på Anna Jacobsson då?

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 10 mars 2021 kl. 13:23:57
Om du söker på Anna Jacobsson då?
Om man utgår ifrån den exakta stavningen (d.v.s. inga variationer som "Jakobsson" eller liknande) hittar jag 7 personer som heter Anna Jacobsson födda 1975 eller 1976.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 mars 2021 kl. 13:58:44
Om man utgår ifrån den exakta stavningen (d.v.s. inga variationer som "Jakobsson" eller liknande) hittar jag 7 personer som heter Anna Jacobsson födda 1975 eller 1976.
Då e de större chans

jonasbelf

Jag har hittat henne. Hon föddes som Anna Nylén och gifte sig Jacobsson 1999.

MOA

Citat från: jonasbelf skrivet 15 januari 2022 kl. 23:20:29
Jag har hittat henne. Hon föddes som Anna Nylén och gifte sig Jacobsson 1999.
Tack för bekräftelsen

Kloppstock


Steffan Rudvall

Citat från: jonasbelf skrivet 15 januari 2022 kl. 23:20:29
Jag har hittat henne. Hon föddes som Anna Nylén och gifte sig Jacobsson 1999.
Då är det inte samma Anna Jacobsson som medverkar i En fyra för tre...

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 april 2022 kl. 23:01:28
Då är det inte samma Anna Jacobsson som medverkar i En fyra för tre...
Som tur finns det ju fortfarande dubbare kvar i den serien det största exemplet Göran Gillinger som dubbat jättemycket men det finns också Birgitta och Björn som dubbat.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.