Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Alexander

Citat från: Gäst skrivet 18 juli 2017 kl. 17:46:01
När ska den nya Ducktales börja sändas på svensk tv? Vet inte om den börjat på amerikansk än men har det kommit ut ett datum för när den ska börja sändas på svensk tv?

Jadå, Disney har sagt att den ska börja sändas på svensk TV i oktober månad på Disney XD. Du kan läsa mer om serien här.  :)
http://nouw.com/sacredgold/disney-nytt-8-2017-frost-kortfilm-duckta-30455463

TecknatÄlskare

Okej tack för informationen :D
Är det någon som ska spela in denna serien på tv då alltså?

Daniel Hofverberg

Jag har slagit ihop båda trådarna om nya DuckTales.

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 18 juli 2017 kl. 18:27:22
Okej tack för informationen :D
Är det någon som ska spela in denna serien på tv då alltså?
Det är det säkert. Om ingen jag känner kommer att göra det tänker jag försöka spela in den.

Sen är det ju relativt många som har tillgång till Disney XD, och kan se serien själv. Jag skulle också förmoda att serien förr eller senare även kommer att sändas på Disney Channel, och den kanalen når ju ut till ännu fler potentiella tittare.

Anders

Har inte hängt med så mycket i denna tråd, men är det någon som har fått en hint om den svenska dubbningen?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Alexander

Citat från: Anders skrivet 20 juli 2017 kl. 12:36:32
Har inte hängt med så mycket i denna tråd, men är det någon som har fått en hint om den svenska dubbningen?

Inte så mycket än, men jag antar att det är SDI Media som kommer sköta den och att det med högsta sannolik blir Andreas Nilsson som spelar Kalle Anka  :)

TrondM

#80
Citat från: Anders skrivet 20 juli 2017 kl. 12:36:32Har inte hängt med så mycket i denna tråd, men är det någon som har fått en hint om den svenska dubbningen?

Disney XD sender gamle DuckTales episoder alle hverdager. Jeg tok opp to episoder i dag, og rett før episodene ble det vist en trailer for DuckTales 2017. DisneyXD sendes bare med engelsk, norsk og dansk lydspor her, så jeg har ikke noe eksempel på den svenske dubbingen. Men, traileren vil sikkert bli vist sammen med DuckTales episodene i morgen også, så det er bare å stille PVRen på opptak fra 08:00 til 09:00 i morgen

Daniel Hofverberg

I Sverige sänds Disney XD med svenskt, finskt och engelskt ljudspår (fast det finska ljudspåret innehåller oftast engelskt tal, då merparten av alla program i Finland är textade hellre än dubbade).

Jag har sett ett flertal korta trailers för DuckTales de senaste veckorna, men alla jag sett har bara innehållit en speakerröst och en titelskylt - inga repliker av rollfigurer eller dylikt, och således inget som kan ge någon antydan om dubbningen.

TrondM

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juli 2017 kl. 13:08:46Jag har sett ett flertal korta trailers för DuckTales de senaste veckorna, men alla jag sett har bara innehållit en speakerröst och en titelskylt - inga repliker av rollfigurer eller dylikt, och således inget som kan ge någon antydan om dubbningen.

Her er traileren som ble vist på Disney XD i dag morges:

https://drive.google.com/open?id=0B1VlH492frJrMUZ5V2dGc0VlMFk

Den er dubbet både på dansk og norsk.

Daniel Hofverberg

Intressant! Då ska jag hålla utkik vid samma tid de närmaste dagarna på svensk-finska Disney XD, och se om man lyckas att pricka in trailern på svenska.

Anders

Citat från: Alexander skrivet 20 juli 2017 kl. 12:52:50
Inte så mycket än, men jag antar att det är SDI Media som kommer sköta den och att det med högsta sannolik blir Andreas Nilsson som spelar Kalle Anka  :)
Ja, det står nästan skrivet i betong att Andreas kommer att spela Kalle (om nu den karaktären dyker upp).  :P

Av det jag har sett så gillar jag inte riktigt animationsstilen, men jag hoppas ändå att så många som möjligt som medverkade i 1987 års serien ska återkomma. Gunnar Ernblad nämnde i alla fall att han gärna hade spelat Albert om han blivit tillfrågad.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Alexander

#85
Citat från: Anders skrivet 20 juli 2017 kl. 16:22:30
Ja, det står nästan skrivet i betong att Andreas kommer att spela Kalle (om nu den karaktären dyker upp).  :P

Av det jag har sett så gillar jag inte riktigt animationsstilen, men jag hoppas ändå att så många som möjligt som medverkade i 1987 års serien ska återkomma. Gunnar Ernblad nämnde i alla fall att han gärna hade spelat Albert om han blivit tillfrågad.

Jadå, en skillnad jämfört med den äldre serien är att Kalle ska vara en del av gänget nu, så nog ska han dyka upp i alla avsnitt.  :)
En känd figur som vi hittils inte vet hur det ligger till med är Albert, som i alla förhandstittar och trailers saknas.  :(

Daniel Hofverberg

Nu har jag lyckats pricka in och spela in den svenskdubbade trailern för nya DuckTales:
http://www.dubbningshemsidan.se/Trailer_DuckTales_2017.ts

Rösterna låter inte så tokiga, och Joakim von Anka låter faktiskt helt okej. Vilka som spelar Knattarna har jag ingen aning om, men det låter som olika skådisar för Knatte, Fnatte respektive Tjatte precis som i originalversionen.

Då det är så pass kort tid kvar innan premiären, så är sannolikt dubbningen i full gång; varför man kan förmoda att rösterna i trailern borde vara samma som i den färdiga dubbningen av TV-serien.

Alexander

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juli 2017 kl. 20:55:20
Nu har jag lyckats pricka in och spela in den svenskdubbade trailern för nya DuckTales:
http://www.dubbningshemsidan.se/Trailer_DuckTales_2017.ts

Rösterna låter inte så tokiga, och Joakim von Anka låter faktiskt helt okej. Vilka som spelar Knattarna har jag ingen aning om, men det låter som olika skådisar för Knatte, Fnatte respektive Tjatte precis som i originalversionen.

Då det är så pass kort tid kvar innan premiären, så är sannolikt dubbningen i full gång; varför man kan förmoda att rösterna i trailern borde vara samma som i den färdiga dubbningen av TV-serien.

Låter bra, men har problem med länken, den vill inte ladda.  :(
Någon mer som har samma problem?

Oscar Isaksson

#88
Citat från: Alexander skrivet 20 juli 2017 kl. 23:00:05
Någon mer som har samma problem?
Samma problem här, har även prövat på olika enheter.

Uppdat. Fungerade fint att ladda ner med Internet Explorer, använder vanligtvis bara Google Chrome så det fick bli ett undantag. ;)

Rösten till Joakim von Anka låter väldigt bekant men kan inte placera honom just nu.
Två av rösterna till Knattarna är iaf:

Fnatte: Adam Portnoff
Tjatte:  Oskar Nilsson

Jabberjaw

Fungerar utmärkt för mig, provade ladda ner en till gång nu precis 01:31AM  ::) Firefox V.54 Telia. Fungerar även på Android likaså där Firefox med Tele2.