Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 maj 2022 kl. 19:33:25
Den dubbas inte om igen, de dubbar avsnitt som de tidigare inte har dubbat eftersom att Darkwing Duck blev "bannad" ett tag här i Sverige.
Det förklarar det, bättre att den inte gick igenom samma problem som ducktales säsong 1.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TrondM

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 mars 2021 kl. 21:54:46
Den senaste betaversionen av AnyStream som släpptes idag stödjer Disney+. Jag har inte hunnit testa den själv, men den bör vara bättre än andra liknande program eftersom det är ett riktigt nerladdningsprogram, ingen kamouflerad skärminspelare!

Det begynner å bli lenge siden du anbefalte AnyStream, men jeg har faktisk ikke prøvd den før nå. Den fungerte veldig bra. Det eneste problemet er at programmet ikke ser ut til å klare å laste ned høyere oppløsning enn 720p. I hvert fall ikke på de programmene jeg har testet. Jeg forventet ikke 4k-støtte, men 1080p hadde vært ønskelig. Regner med at jeg kjøper en lisens relativt snart.

Anders M Olsson

Citat från: TrondM skrivet 18 maj 2022 kl. 15:35:54
Det begynner å bli lenge siden du anbefalte AnyStream, men jeg har faktisk ikke prøvd den før nå. Den fungerte veldig bra. Det eneste problemet er at programmet ikke ser ut til å klare å laste ned høyere oppløsning enn 720p. I hvert fall ikke på de programmene jeg har testet. Jeg forventet ikke 4k-støtte, men 1080p hadde vært ønskelig. Regner med at jeg kjøper en lisens relativt snart.

Det stämmer. På Disney+ är AnyStream begränsad till 720p. På de andra streamingtjänsterna som programmet stödjer kan man ofta ladda ner i 1080p (Netflix, HBOMax, Amazon PrimeVideo). Det varierar lite mellan olika filmer och serier. Det har också hänt att streamingtjänsterna har ändrat krypteringen så att det under en tid endast har gått att ladda ner i SD-upplösning (540p eller liknande). Det brukar RedFox kunna lösa efter ett tag.

Det finns även ett konkurrerande program, StreamFab, som klarar många fler streamingtjänster än AnyStream. Det programmet har dessutom fördelen att man kan ladda ner flera dubbade språk samtidigt. Nackdelen är att det är ganska dyrt, och leverantören kör med en vilseledande prismodell. När man till slut står i kassan och ska betala blir det mycket dyrare än man trodde från början.

(StreamFab är liksom AnyStream begränsad till 720p på Disney+.)

Anders M Olsson

Andra säsongen av Only Murders in the Building, en av de bättre nya serierna på Disney+, har premiär på Hulu i USA den 28 juni. När första säsongen publicerades på Disney+ i fjol låg vi i Sverige en vecka efter amerikanarna. Så vi kan nog räkna med att de första avsnitten i andra säsongen även kommer här i Sverige, antingen i slutet av juni eller början av juli.

Jag kan rekommendera er som ännu inte har sett serien att se första säsongen (10 avsnitt) som finns i sin helhet på Disney+!

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 maj 2022 kl. 08:25:44
Andra säsongen av Only Murders in the Building, en av de bättre nya serierna på Disney+, har premiär på Hulu i USA den 28 juni. När första säsongen publicerades på Disney+ i fjol låg vi i Sverige en vecka efter amerikanarna. Så vi kan nog räkna med att de första avsnitten i andra säsongen även kommer här i Sverige, antingen i slutet av juni eller början av juli.

Jag kan rekommendera er som ännu inte har sett serien att se första säsongen (10 avsnitt) som finns i sin helhet på Disney+!
Tack för tipset. Jag tyckte att serien verkade ganska intressant, men sen blev det aldrig av att faktiskt se den. Men jag kanske borde prioritera in den och ge den en chans då. :)

Simon Axelsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 maj 2022 kl. 08:25:44
Andra säsongen av Only Murders in the Building, en av de bättre nya serierna på Disney+, har premiär på Hulu i USA den 28 juni. När första säsongen publicerades på Disney+ i fjol låg vi i Sverige en vecka efter amerikanarna. Så vi kan nog räkna med att de första avsnitten i andra säsongen även kommer här i Sverige, antingen i slutet av juni eller början av juli.

Jag kan rekommendera er som ännu inte har sett serien att se första säsongen (10 avsnitt) som finns i sin helhet på Disney+!

De har redan gått ut med att vi får avsnitten i samma takt som amerikanerna denna gång på bland annat disneyplusse:s Instagram.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Enligt vad jag läst om den kommande remaken av Kommissarie Gadget så förväntas den "tvätta bort existensen av såväl 1999-års film likaväl som dess uppföljare från 2002";

https://disney.fandom.com/wiki/Inspector_Gadget_(remake)

Vad tror ni det kommer innebära?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 maj 2022 kl. 15:27:58
Enligt vad jag läst om den kommande remaken av Kommissarie Gadget så förväntas den "tvätta bort existensen av såväl 1999-års film likaväl som dess uppföljare från 2002";

https://disney.fandom.com/wiki/Inspector_Gadget_(remake)

Vad tror ni det kommer innebära?
Hoppas inte de gör en Tintin...

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 maj 2022 kl. 16:44:32
Kan du formulera dig?
När 90-tals Tintin-serien gjordes så gjorde man sig av med den tidigare serien från Belvison.

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 maj 2022 kl. 15:27:58
Enligt vad jag läst om den kommande remaken av Kommissarie Gadget så förväntas den "tvätta bort existensen av såväl 1999-års film likaväl som dess uppföljare från 2002";

https://disney.fandom.com/wiki/Inspector_Gadget_(remake)

Vad tror ni det kommer innebära?

"Tvätta bort" är nog bildligt uttryckt. Det går nog inte att bokstavligen förinta 1999 och 2002 års filmer hur mycket vissa än vill.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 maj 2022 kl. 16:48:45
När 90-tals Tintin-serien gjordes så gjorde man sig av med den tidigare serien från Belvison.

Syftar du på serien med Tomas Bolme och Åke Lindström? (alltså Mats Qviström, Kenneth Milldoff, Dan Bratt, Håkan Mohede, Anja Schmidt)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 maj 2022 kl. 17:31:40
Syftar du på serien med Tomas Bolme och Åke Lindström? (alltså Mats Qviström, Kenneth Milldoff, Dan Bratt, Håkan Mohede, Anja Schmidt)
Jag vill tillägga att det här är bara är sånt som jag har hört och jag är inte säker på om det stämmer.

Nelvana försökte få Belvison serien som Tomas Bolme dubbade att försvinna helt för att deras egen från 1991 som i Sverige dubbades av Sun Studio skulle vara den enda Tintin serien.

Disneyfantasten

Citat från: Fred skrivet 27 maj 2022 kl. 17:29:55
"Tvätta bort" är nog bildligt uttryckt. Det går nog inte att bokstavligen förinta 1999 och 2002 års filmer hur mycket vissa än vill.

Jag tycker iallafall att filmerna är existensberättigande.