Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Lizette Pålsson

Startat av TonyTonka, 1 mars 2009 kl. 10:54:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vad tycker ni om denna skådespelerska/sångerska? Jag gillar henne mycket.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lisa

gillar henne också! Grym som Mimmi!

TonyTonka

Citat från: Lisa skrivet  1 mars 2009 kl. 17:07:22
Grym som Mimmi!
Håller med! Jag undrar en sak om Lizette. När jag tittar på Hos Musse Hör jag henne som många prinsessor. Dessa har jag hört henne som:

Askungen
Ariel
Törnrosa
Snövit

Är hon deras officiella röst i nuläget?

PS. Gillar någon mer Lizette?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Såvitt jag vet är Sandra Caménisch den av Disney godkända rösten till Törnrosa (om det inte har ändrats det senaste året), och Ariel är det fortfarande Myrra Malmberg som spelar. Däremot är Lizette Pålsson godkänd som Askungen, och gjorde hennes röst i bl.a. Askungen - Det magiska trollspöet. Hon har också spelat Snövit i de sammanhang där hon förekommit på senare år, men Snövit har inte synts till ofta på senare år - därför kan jag inte svära på om hon är godkänd av Disney i dagsläget för den rollen.

Jag tycker också mycket bra om Lizette Pålsson. Hon är en mycket duktig dubbningsskådis, med bra inlevelse och bra sångröst.

TonyTonka

Är Lizette Godkänd som någon annan rollfigur?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Alexander

Jag ville fråga om någon vet när det kommer till creditslistor varför Dominique Pålsson och Leon Pålssons efternamn crediteras olika? T.ex varför Dominique ofta får Wiklund i slutet medan Leon får Sälling och även han ibland Wiklund?  :)

moviefan

Lizette är mycket bra som Prinsessan Atta i ett Små Kryps Liv.  ;D

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 28 april 2018 kl. 22:23:40
Lizette är mycket bra som Prinsessan Atta i ett Små Kryps Liv.  ;D

Jag håller helt med!

Mina personliga favoriter av hennes roller är som Snövit och Askungen! (hon är mycket bra på att porträttera Disney-Hjältinnorna, i Hos Musse har hon även gestaltat Alice, Törnrosa och Ariel)

Också mycket bra som Mimmi Pigg, då hon är riktigt lik originalrösten Russi Taylor.

Överlag skulle jag säga att Lizette Pålsson - tillsammans med Myrra Malmberg - är den som jag tycker är bäst på att porträttera Disney-Prinsessor/Hjältinnor (Malmberg har gjort rösten till både Jasmine, Lena, Megara och Ariel)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  6 mars 2018 kl. 12:29:54
Jag ville fråga om någon vet när det kommer till creditslistor varför Dominique Pålsson och Leon Pålssons efternamn crediteras olika? T.ex varför Dominique ofta får Wiklund i slutet medan Leon får Sälling och även han ibland Wiklund?  :)

Det är inte lätt att svara på, men jag tror att det kan ha att göra med Lizettes make (minns ej vad han heter...)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 14 juli 2018 kl. 09:45:35
Jag gillar också Lizette Pålsson. Jag gillar henne mest som Mimmi Pigg, Atta i Ett småkryps liv, Fizz i Tweenies och Maggie i Andra Stjärnan till vänster (som visas på Barnkanalen varje jul). Hon är också superbra på att sjunga😁😁😁😁😁

Jag håller med om att Lizette Pålsson har en lysande sångröst!  :D

Jag kom på att jag även gillar henne som Sus sångröst i Mulan 2, Krista i Ferngully Den Sista Regnskogen och som Jill Young i Joe Jättegorillan!  :)

Hennes dotter Dominique Pålsson Wiklund är också mycket bra som bl.a. Mary Katherine i Epic Skogens Hemliga Rike och Isa i Tingeling och Vingarnas Hemlighet!

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 10 januari 2019 kl. 11:24:48
Jag visste inte att Dominique var hennes dotter :o Har du förresten hört Lizette som Fizz i Tweenies. Det var en serie som jag såg mycket när jag var liten :)

Det var lätt att lista ut, i och med att hon också gjort en prinsessa (Rapunzel i TV-serien, den tid då Molly Sandén haft förhinder) och dessutom så hör man ju det på efternamnet!  ;)

Jo, jag såg också Tweenies mycket som liten (det är visserligen ingen favorit, men ändå helt okej och fullt sevärd) och även där gjorde Lizette Pålsson en bra prestation, likaväl som också Sofia Caiman (som är gift med Anders Öjebo) också gjorde en bra prestation som Bella!

Har förresten läst på Disneyanias hemsida att Dominique Pålsson Wiklund ska vara med som övrig röst i TV-serien Sofia Den Första, vet någon möjligtvis vem hon spelar där?
(för jag vet att Rapunzel spelades av Molly Sandén i det avsnitt där hon medverkade)

PS: Kolla du förresten in den nya tråden om Myrra Malmberg! DS

:)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 10 januari 2019 kl. 17:02:11
Jag visste inte att Sofia Caiman var gift med Anders Öjebo :o

Jag har vetat det i några år nu!  ;)

Elios


Disneyfantasten

Synd att inte Lizette Pålsson återkom som Snövit i Röjar-Ralf Kraschar Internet, trots att hon var Askungen där, dessutom så spelade Myrra Malmberg både Ariel och Jasmine i den filmen, plus att Pålsson är mer lik de amerikanska originalrösterna än vad Mikaela Tidermark är (som gör Snövit i den filmen), så jag förstår inte orsaken till bytet...

Mathilda Gustafsson

Vilken var hennes första dubbningsroll och vilket år spelades den in?