Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

DuckTales - Disney+ (Nydubb på Svenska)

Startat av Goliat, 6 november 2020 kl. 07:04:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 april 2021 kl. 20:33:59
Man kan inte basera vad man tycker om en person bara på grund av vad den har varit med i. Röstskådespeleriet är ett yrke man tar det jobben man får!
Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 april 2021 kl. 20:36:34
Exakt, att posta sådana inlägg är väl att tolka som personangrepp och sådant bör undvikas på forum!
Den enda personen som förlorar folks respekt här är ju faktiskt Gstone när han uttrycker sig och beter sig illa mot folk bara för att de gör sitt jobb.

Disneyfantasten

#241
Nu kom jag på vilka filmer gstone syftade på; Dougs Första Film och Rasten Uppdrag Rädda Sommarlovet!

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 april 2021 kl. 21:25:12
Nu kom jag på vilka filmer gstone syftade på; Dougs Födta Film och Rasten Uppdrag Rädda Sommarlovet!
Första

Disneyfantasten


Scoobydoofan1

Citat från: leoandtecknat skrivet  6 januari 2021 kl. 05:14:26
Halloj,

jag har samtliga avsnitt på svenska med orginalrösterna från säsong 1. Hade en stor släkt med 3 morbröder, 2 farbröder, farmor/farfar, mormor/morfar samt mina föräldrar som spelade in en drös med avsnitt till mig å brorsan på 80talet. Dom hade alla TV3, satellit tv så det blev under en period nästintill 1 vhs band i veckan. Jag kan INTE lyssna på dom nya rösterna, går INTE. :/ Orginal rösterna SKA det vara. Började föra över från vhs till datorn för ca 10 år sen och har mastrat ljudet och fixat alla avsnitt med bättre bild.
Tänker att om nu Disney inte har kvar orginal inspelningarna så har jag det, som dom kan få. ;)

Såg att någon av er tydligen hade kontaktat Disney? Någon som vet vart man kan vända sig? Tänker att jag kan erbjuda allt jag har om dom nu skulle förlorat allt.  :)
Hur bra är kvalitén på avsnitten som du har av säsong 1 mediadubb?

gstone

Bli inte så arg på mig  :'( :'( :'(

Jag blir jätteleden.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 12 juni 2021 kl. 22:21:01
Hur bra är kvalitén på avsnitten som du har av säsong 1 mediadubb?

Jag vill gifta mig med mediadubb.

Men då skulle jag nu vara en änkling nu  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 12 juni 2021 kl. 22:35:43
Jag vill gifta mig med mediadubb.

Men då skulle jag nu vara en änkling nu  :D
Nej, du skulle vara i ett polygamiäktenskap med Media Dubb och Sun Studio

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 juni 2021 kl. 22:38:42
Nej, du skulle vara i ett polygamiäktenskap med Media Dubb och Sun Studio
Ett nytt uttryck

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 juni 2021 kl. 22:38:42
Nej, du skulle vara i ett polygamiäktenskap med Media Dubb och Sun Studio

Men jag ogilla ju Sun Studio ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: leoandtecknat skrivet  6 januari 2021 kl. 05:14:26
Halloj,

jag har samtliga avsnitt på svenska med orginalrösterna från säsong 1. Hade en stor släkt med 3 morbröder, 2 farbröder, farmor/farfar, mormor/morfar samt mina föräldrar som spelade in en drös med avsnitt till mig å brorsan på 80talet. Dom hade alla TV3, satellit tv så det blev under en period nästintill 1 vhs band i veckan. Jag kan INTE lyssna på dom nya rösterna, går INTE. :/ Orginal rösterna SKA det vara. Började föra över från vhs till datorn för ca 10 år sen och har mastrat ljudet och fixat alla avsnitt med bättre bild.
Tänker att om nu Disney inte har kvar orginal inspelningarna så har jag det, som dom kan få. ;)

Såg att någon av er tydligen hade kontaktat Disney? Någon som vet vart man kan vända sig? Tänker att jag kan erbjuda allt jag har om dom nu skulle förlorat allt.  :)
Hur ser det ut med att få se på säsong 1? Original rösterna är det dom passar bäst när det gäller dom första 65 avsnitten.

Scoobydoofan1

Hur ser det ut med dom andra 35 avsnitten? Har dom behållt originaldubbningen eller blev dom avsnitten också omdubbade på svenska?

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 28 juni 2021 kl. 09:52:29
Hur ser det ut med dom andra 35 avsnitten? Har dom behållt originaldubbningen eller blev dom avsnitten också omdubbade på svenska?
KM Studio avsnitten har samma dubbning.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.