Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Oskar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Alla andra har fått tummen ur, men inte Paramount+ ...  Dom som äger rättigheter till gamla tecknade serier vill verkligen inte att någon skall se dom igen. Fler borde sätta krav mot dessa bolag, kanske via Reddit trådar och diverse forum. Och bojkotta dom som inte lyssnar och bara tar in nytt och Live-Action.

Vill även kasta en känga till trafiken i min hemstad Göteborg, mina medtrafikanter kör som hetsiga idioter. Borde införas samma böter som i Norge på 10.000:- så att folk skärper sig. Kan man inte betala så ska man inte köra som en idiot och hetsa bakom med 2meters "marginal". >:(

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet  6 augusti 2024 kl. 18:22:10Alla andra har fått tummen ur, men inte Paramount+ ...  Dom som äger rättigheter till gamla tecknade serier vill verkligen inte att någon skall se dom igen. Fler borde sätta krav mot dessa bolag, kanske via Reddit trådar och diverse forum. Och bojkotta dom som inte lyssnar och bara tar in nytt och Live-Action.

Vill även kasta en känga till trafiken i min hemstad Göteborg, mina medtrafikanter kör som hetsiga idioter. Borde införas samma böter som i Norge på 10.000:- så att folk skärper sig. Kan man inte betala så ska man inte köra som en idiot och hetsa bakom med 2meters "marginal". >:(
Jag åkte hem från Göteborg i lördags, när vi åkte dit körde en bilist framför oss mot rött ljus så ja

gstone

Citat från: gstone skrivet  6 augusti 2024 kl. 17:57:52En del på forumet är alldeles för negative och otrevliga när man bara nämen något bit av media.

Jag skriv namnet på någon film eller tv serie i en tråd på forumet och sen svara något skitstövel nästan direkt

" den jätte dålig" Den suger " Den är skit " etc det högst otrevlig och folk borde sluta göra det på forumet >:( >:( >:(
Min lösning vore att bannlysa moa då det verkar vara mycket gon som gör ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jabberjaw

Citat från: MOA skrivet  6 augusti 2024 kl. 19:45:14Jag åkte hem från Göteborg i lördags, när vi åkte dit körde en bilist framför oss mot rött ljus så ja
Göteborg går inte att köra i mellan klockan 15:30 och 16:45. Totalt omöjligt om man bryr sig om miljön. Vägarbeten när alla slutar jobbet och folk som skall åka och träna, handla, hämta barnen, och vanlig arbetstrafik. Dom borde höja avgifterna så att fler åker kollektivt. Man ska inte ha bil om man har under 15 minuter till jobbet. Då kan man åka bussar som åker var 10:e minut eller spårvagnen. :-\ >:(

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet  6 augusti 2024 kl. 18:22:10Alla andra har fått tummen ur, men inte Paramount+ ...  Dom som äger rättigheter till gamla tecknade serier vill verkligen inte att någon skall se dom igen. Fler borde sätta krav mot dessa bolag, kanske via Reddit trådar och diverse forum. Och bojkotta dom som inte lyssnar och bara tar in nytt och Live-Action.

Antar att du inte gillar " nytt och Live-Action" ::)

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet  6 augusti 2024 kl. 19:51:31Antar att du inte gillar " nytt och Live-Action" ::)
Vad har det med saken att göra? Bara för att det görs nya produktioner betyder väl inte det att de gamla ska sluta existera... 

Jabberjaw

Citat från: gstone skrivet  6 augusti 2024 kl. 19:51:31Antar att du inte gillar " nytt och Live-Action" ::)
Jo om det är nytt. Men inte om det är gammalt som man tagit och gjort nytt, och låst in det gamla :-\
Många exempel tex Gadget nya serien, Denver
https://www.youtube.com/watch?v=CjIVs1EUPDg usch...  Den gamla skall det vara!

Live-action har jag sett för mycket dubbat av på nya Disney Channel. När kanalen slutade med tecknat.

MOA

När jag spelar Super Mario 64 blir jag så fruktansvärt irreterad på is fysiken i Cool Cool Mountain. Om man hoppar eller glider fel så kan man glida av världen!!! >:( >:( >:( Vill egentligen bara krypa för att slippa glida. Vraket i Dire Dire Docks är också riktigt förvirrande. Trots allt skit har jag ändå fått 8 stjärnor så nu kan jag slåss mot Bowser för första gången. Den senaste stjärnan var en av dom gömda som finns i en hemlig ingång i rummet med tavlan till Dire Dire Docks. Hade ingen aning om var det var först

Jabberjaw

Citat från: MOA skrivet  6 augusti 2024 kl. 21:19:18När jag spelar Super Mario 64 blir jag så fruktansvärt irreterad på is fysiken i Cool Cool Mountain. Om man hoppar eller glider fel så kan man glida av världen!!! >:( >:( >:( Vill egentligen bara krypa för att slippa glida. Vraket i Dire Dire Docks är också riktigt förvirrande. Trots allt skit har jag ändå fått 8 stjärnor så nu kan jag slåss mot Bowser för första gången. Den senaste stjärnan var en av dom gömda som finns i en hemlig ingång i rummet med tavlan till Dire Dire Docks. Hade ingen aning om var det var först
Spelade också Mario64 för inte så längesen. Men körde med Dolphin emulator och en gamecube kontroll. Fungerar väldigt bra och med NVIDIA så får du riktigt bra grafik och 60 fps. Vet inte om kanske Switch klarar det också, men på N64 konsolen så var det inte så bra framerate vill jag minnas. ;D

Gillar du mario ska du testa Banjo Kazooie och Banjo Tooie också. Väldigt bra, samt Donkey Kong 64 och Diddy kong racing.

MOA

Citat från: Jabberjaw skrivet  6 augusti 2024 kl. 21:23:22Spelade också Mario64 för inte så längesen. Men körde med Dolphin emulator och en gamecube kontroll. Fungerar väldigt bra och med NVIDIA så får du riktigt bra grafik och 60 fps. Vet inte om kanske Switch klarar det också, men på N64 konsolen så var det inte så bra framerate vill jag minnas. ;D

Gillar du mario ska du testa Banjo Kazooie och Banjo Tooie också. Väldigt bra, samt Donkey Kong 64 och Diddy kong racing.
Måste säga att kontrollerna är bra på Switch men tyvärr har spelet världens sämsta kamera, bra förslag för spel som inte är Fuskgubben, finns dom på Switch?

Jabberjaw

Citat från: MOA skrivet  6 augusti 2024 kl. 22:04:45Måste säga att kontrollerna är bra på Switch men tyvärr har spelet världens sämsta kamera, bra förslag för spel som inte är Fuskgubben, finns dom på Switch?
Jag är osäker om dom finns på Switch eftersom jag inte har något. Min syster köpte en begagnad Nintendo Switch men hon har inte premium så hon kan inte ladda ner vad som helst, utan hon fick med massa spel på köpet. :) :-[

Lillefot

Citat från: MOA skrivet  6 augusti 2024 kl. 22:04:45Måste säga att kontrollerna är bra på Switch men tyvärr har spelet världens sämsta kamera, bra förslag för spel som inte är Fuskgubben, finns dom på Switch?
Skulle Spyro Reignited Trilogy elda på ditt intresse i så fall?
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  6 augusti 2024 kl. 22:43:38Skulle Spyro Reignited Trilogy elda på ditt intresse i så fall?
Kan inget om Spyro men kan prova om jag hittar det

gstone

Jag vill se Syndarnas hus 

Men den går inte att streama  :(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Morsa är ett fult ord, jag gillar inte när folk använder det  >:(

Ingen får referera till min mamma som det  >:(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]