Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbare som låter som andra Dubbare

Startat av jimstrom, 24 augusti 2013 kl. 23:06:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Jag måste säga att Andreas Nilsson som Daffy Anka påminner mig om Robin Hoods imitation när han är i sin stork förklädnad, vilket är nog bara Jonas Bergström som ändrar sin röst lite. Båda insatserna påminner mig förresten om Roger Storm, av någon anledning, de bara gör det.

gstone

Ibland kommer jag på dubbar som låter lika i stunden men sen glömmer jag nästan direkt 😅
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

På senare tid har jag börjat tycka att Kenneth Milldoff har liknande röstläge som Gunnar Ernblad.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juni 2024 kl. 19:41:44På senare tid har jag börjat tycka att Kenneth Milldoff har liknande röstläge som Gunnar Ernblad.
Båda är riktigt bra på att spela Kung Koopa men som Luigi är Kenneth Milldoff bäst!

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 juni 2024 kl. 19:41:44På senare tid har jag börjat tycka att Kenneth Milldoff har liknande röstläge som Gunnar Ernblad.
Absolut. Samt att båda dubbade Bowser (som sagt) och gjorde utmärkta insatser. Och även om båda var Luigi så passade bara Kenneth i hans roll. Fast om Gunnar använde an annan röst så kunde han kanske ha funkat.

Båda använder antingen mörka eller ljusa röster hos sina roller, och jag hör några likheter. Tycker även att Kenneth har lite likheter med Johan Hedenberg nyligen, också...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 juni 2024 kl. 02:41:48Absolut. Samt att båda dubbade Bowser (som sagt) och gjorde utmärkta insatser. Och även om båda var Luigi så passade bara Kenneth i hans roll. Fast om Gunnar använde an annan röst så kunde han kanske ha funkat.

Båda använder antingen mörka eller ljusa röster hos sina roller, och jag hör några likheter. Tycker även att Kenneth har lite likheter med Johan Hedenberg nyligen, också...
Bowser & Luigi där med!

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 juni 2024 kl. 10:25:55Bowser & Luigi där med!
Åh, just det, ja. Johan är okej som Bowser (enligt min åsikt) och mycket bra som Luigi. 

Jag som nyligen såg Alfred Jeremias Kvack tyckte att Kenneth Milldoff som Bläckfisken Slurp och Djävulens Djinn lät en hel del som Johan Hedenberg. 

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 14 juni 2024 kl. 00:41:31Åh, just det, ja. Johan är okej som Bowser (enligt min åsikt) och mycket bra som Luigi.

Jag som nyligen såg Alfred Jeremias Kvack tyckte att Kenneth Milldoff som Bläckfisken Slurp och Djävulens Djinn lät en hel del som Johan Hedenberg.
Roller han kan spela i en alternativ dubbning?
Även om jag aldrig kommer få reda på namnet så har berättaren i Nightmares The Adventures likheter med Johan Hedenberg

Skokaka

Jag börjar också tycka att både Peter Rangmar och Per Fritzell låter som Andreas Nilsson.

Anders

Sedan kan väl jag omöjligt vara den enda som tycker att Annica Smedius och Jennie Jahns låter väldigt lika varandra?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

BPS

Citat från: Anders skrivet 10 augusti 2024 kl. 11:40:07Sedan kan väl jag omöjligt vara den enda som tycker att Annica Smedius och Jennie Jahns låter väldigt lika varandra?
Här är ett ljudklipp där de läser upp samma manus så kan ni jämföra på bilden uppfattning om hur pass lika de låter.

Annica Smedius vs Jennie Jahns.mp3  av Steffan Rudvall 

Will Siv

Citat från: Anders skrivet 10 augusti 2024 kl. 11:40:07Sedan kan väl jag omöjligt vara den enda som tycker att Annica Smedius och Jennie Jahns låter väldigt lika varandra?
Citat från: BPS skrivet 10 augusti 2024 kl. 12:05:30Här är ett ljudklipp där de läser upp samma manus så kan ni jämföra på bilden uppfattning om hur pass lika de låter.

Annica Smedius vs Jennie Jahns.mp3 av Steffan Rudvall
Dessutom delar dom på samma roll i "WALL-E" som skeppsdatorn/reklamrösten (som Sigourney Weaver spelar i original versionen)
- what.

MOA

Fredrik Dolk låter som Johan Hedenberg när han pratar i falsett, blev förvånansvärt överraskad