Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Asterix & Obelix: I drakens rike (2023)

Startat av Steffan Rudvall, 26 september 2022 kl. 20:05:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Asterix & Obelix: I drakens rike är nästa live action Asterix och Obelix film. I Sverige kommer filmen distributeras av Noble Entertainment och premiär datumet verkar vara 10 februari 2023.

Lustigt nog medverkar självaste Zlatan Ibrahimovic i denna film och han dubbar sig själv!

Svenska röster av Zlatan Ibrahimović, Kim Sulocki, Andreas Rothlin Svensson, Anton Olofson Raeder, Steve Kratz, Ayla Kabaca, Ole Ornered, Christian Hedlund, Kristian Ståhlgren, Matilda Smedius, Jennie Jahns, Niklas Falk, Daniel Sjöberg, Björn Bengtsson m.fl

http://nobleentertainment.com/movie/Ast_rix_Ob_lix_L_Empire_du_Milieu

asterix_se.jpg


Sabelöga

Citat från: Erik Friman skrivet 26 september 2022 kl. 20:08:46Fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic medverkar sin filmdebut som romersk centurion.
https://www.moviezine.se/nyheter/zlatan-spelar-antivirus-i-langfilmsdebuten-asterix-obelix-the-middle-kingdom

Om han inte gör sin egen röst i den svenska dubbningen kommer jag bli besviken.
Houba !

gstone

Citat från: Erik Friman skrivet 26 september 2022 kl. 20:08:46Fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic medverkar sin filmdebut som romersk centurion.
https://www.moviezine.se/nyheter/zlatan-spelar-antivirus-i-langfilmsdebuten-asterix-obelix-the-middle-kingdom

Vilka tror ni rösterna blir ? Om den dubbas


Jag hoppas att
  • Tomas Bolme och Allan Svensson  splar  Asterix  och Obelix och att Nils Eklund spelar Miraculix 
  • Björn Gedda tycker jag ska vaara  Majestix eller Stephan Karlsén.
  • Bert-Åke Varg kankse kan vara Miraculix om Eklund inte kommer tillbaka.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 27 september 2022 kl. 15:00:15Vilka tror ni rösterna blir ? Om den dubbas


Jag hoppas att
  • Tomas Bolme och Allan Svensson  splar  Asterix  och Obelix och att Nils Eklund spelar Miraculix
  • Björn Gedda tycker jag ska vaara  Majestix eller Stephan Karlsén.
  • Bert-Åke Varg kankse kan vara Miraculix om Eklund inte kommer tillbaka.
Annars hoppas jag på Tomas Bolme kan spela Zlatans roll. ^^

gstone

Bonemine kommer vara i filmen !

Undrar vem som kommer dubba henne ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Asterix & Obelix: I drakens rike kommer på Bio tionde Febuari !

Hoppas Eurotrol dubbar filmen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Houba !

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Nu har rösterna i filmen a avslöjats

Dom Svenska röstena i filmen kommer vara

Zlatan Ibrahimovic, Kim Sulocki, Andreas Rothlin Svensson, Steve Kratz, Ayla Kabaca, Ole Ornered, Christian Hedlund, Kristian Ståhlgren, Matilda Smedius, Jennie Jahns, Niklas Falk och Björn Bengtsson


Ännu så länge vet jag inte vem som spelar vem.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2023 kl. 16:29:11Nu har rösterna i filmen a avslöjats

Dom Svenska röstena i filmen kommer vara

Zlatan Ibrahimovic, Kim Sulocki, Andreas Rothlin Svensson, Steve Kratz, Ayla Kabaca, Ole Ornered, Christian Hedlund, Kristian Ståhlgren, Matilda Smedius, Jennie Jahns, Niklas Falk och Björn Bengtsson


Ännu så länge vet jag inte vem som spelar vem.
Va ska zlatan ibrahimovic dubbar och zlatan ibrahimovic säker att locka folk till biografier i Sverige.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 26 januari 2023 kl. 17:48:51Va ska zlatan ibrahimovic dubbar och zlatan ibrahimovic säker att locka folk till biografier i Sverige.
Det blir ju naturligare så. Även om lösningen i Den stora fotbollsfilmen också är väldigt bra som andrahandslösning.

Steffan Rudvall

#14
Caesar verkar ju absolut spelas av Steve Kratz och hans medarbetare av Christian Hedlund. Kim Sulocki är Asterix jag tror att det är Andreas Rothlin Svensson som spelar Obelix. Majestix verkar vara Anders Öjebo fast han inte nämns bland de svenska rösterna.

Nu när jag ser om trailern märker jag ju att Zlatan faktiskt pratar och det är Zlatan konstigt att jag missade första gången.

Något som är intressant är att Fredrik Hiller är Asterix i den första trailern som släpptes, tillfällig trailerröst kanske men han har ju gjort karaktärens röst i Asterix & Obelix och britterna...


https://youtu.be/t4rmB2VptWg