Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kalle Ankas Värsta Fiende

Startat av MOA, 19 mars 2021 kl. 13:53:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem E Kalle Ankas Värsta Fiende?

Knattarna
0 (0%)
Piff & Puff
7 (58.3%)
Baby Shelby
5 (41.7%)

Antal personer som röstat: 12

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 november 2022 kl. 18:06:38De är väl Musse Piggs respektive Joakim Von Ankas värsta fiender?
Petter har ju varit Kalles fiende i flera kortfilmer.

och Joakims värsta fiende är väl Guld Ivar Flinthjärta eller Kuffe Knyck.....

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet 22 november 2022 kl. 18:22:52Petter har ju varit Kalles fiende i flera kortfilmer.

och Joakims värsta fiende är väl Guld Ivar Flinthjärta eller Kuffe Knyck.....

Vem är Kuffe Knyck? Honom har jag aldrig hört talas om förut...

Björnligan försöker ju hela tiden att råna Joakim, men du har rätt i Guld-Ivar också eftersom han försöker sno Joakims plats som världens rikaste anka...

Det du säger med Svartepetter kan stämma, ett sådant exempel jag kan komma på på rak arm är Kalle Anka som Polis, likaså Musses Verkstad avsnittet där Kalle jobbar i en musikaffär, han har varit Långbens fiende en del gånger också... (kanske inte i Långbens Galna Gäng, Janne Långben The Movie eller En Extremt Långbent Film, men j en del annat däremot)

Will Siv

Jag föreslår att du läser mer av Carl Barks och Don Rosas serier.

Bara en rekommendation. :)

Will Siv

#18
Kom på några till:

Biet Spike.

Tordyveln.

Björnen Humphrey.

Dom föräldralösa mus ungarna.

Robot butlern.

Barberar stolen.

Klock fjädern.

Hackspetten.

Åsnan.

Hajen.

Gripklon.

Väckarklockan.

Sängen.

Våffelsmeten.

Myrorna.

Gorillan.

Hovmästaren.

PJ.

Musse ( ibland ).

Film studio vakten.

Mickey Rooney.

Bröderna Ritz.

Harpo Marx.

Stora stygga vargen.

Adolf Hitler.


och alla hans chefer ( inklusive Joakim )

Will Siv


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Fred


Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 22 november 2022 kl. 19:04:03Kom på några till:

Biet Spike.

Tordyveln.

Björnen Humphrey.

Dom föräldralösa mus ungarna.

Robot butlern.

Barberar stolen.

Klock fjädern.

Hackspetten.

Åsnan.

Hajen.

Gripklon.

Väckarklockan.

Sängen.

Våffelsmeten.

Myrorna.

Gorillan.

Hovmästaren.

PJ.

Musse ( ibland ).

Film studio vakten.

Mickey Rooney.

Bröderna Ritz.

Harpo Marx.

Stora stygga vargen.

Adolf Hitler.


och alla hans chefer ( inklusive Joakim )
Glöm inte Ben Buzzard. ;)

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 22 november 2022 kl. 19:04:03Kom på några till:

Biet Spike.

Tordyveln.

Björnen Humphrey.

Dom föräldralösa mus ungarna.

Robot butlern.

Barberar stolen.

Klock fjädern.

Hackspetten.

Åsnan.

Hajen.

Gripklon.

Väckarklockan.

Sängen.

Våffelsmeten.

Myrorna.

Gorillan.

Hovmästaren.

PJ.

Musse ( ibland ).

Film studio vakten.

Mickey Rooney.

Bröderna Ritz.

Harpo Marx.

Stora stygga vargen.

Adolf Hitler.


och alla hans chefer ( inklusive Joakim )
Glömde fråga men hur många av dessa e återkommande?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 21 augusti 2023 kl. 20:33:20Glömde fråga men hur många av dessa e återkommande?
Förlåt att jag är lite sen, men i hela fall...

Musse Pigg, Stora Stygga Vargen, Joakim von Anka och Daffy Anka har ju självklart varit med i mycket. ;)

Biet Spike är ett litet bi som brukar störa Kalle, eller så stör Kalle honom. Spike har även träffat Pluto...

Tordyveln är en gammal tordyvel som brukar berätta historier till yngre tordyvlar om när han var i deras ålder och såg ut som dom. Kalle brukar störa sig på honom och han är med i många av hans berättelser.

Björnen Humphrey är en korkad björn som brukar störa Kalle, särskilt om det handlar om mat. Han är förmodligen inspirerad av Yogi Björn...

Dom Föräldralösa Mus Ungarna var ju med i den kortfilmen när Kalle skulle underhålla dom på scen och Musse var ju med. Denna var först i svart och vitt men gjordes senare om i färg och utseendet på karaktärerna förändrades också. (De var ju först i deras äldre design men var i deras moderna i remaken...) Dessa ungarna var också på picknick med Musse och Kalle en gång, och de retar upp Kalle i båda, precis som Knattarna...

Myrorna tror jag har varit med mer än en gång, men jag har tyvärr glömt bort... Men i hela fall, de stjäl Kalles mat uppenbarligen, minns att det var i hela fall så...

PJ är ju Petters son, och tydligen så skulle hans son i kortfilmen där Kalle jobbar på ett hotell vara en prototyp av honom. Han ser inte alls ut som sin variant i Janne Långben - The Movie eller Långbens galna gäng och han var en retsticka i sin debut. Det slutade med att Kalle har fått nog av hans bortskämda spratt, och då får han utbrott och får sparken från hotellet. Men Kalle var glad över detta, för han fick smiska PJ hur mycket han ville. PJ är dock mycket snällare i de andra sammanhangen, han är nästan en helt annan karaktär i denna.

Så... Detta är nog svaret på din fråga. ;)

När Will Siv säger "Hackspetten" så antar jag att han syftar på den i kortfilmen där Kalle försöker att ta bilder på djur, när han sen fick syn på hackspetten så försöker han att ta en bild på den i resten av kortfilmen. Oturligt nog så var hackspetten mycket envis och ville inte bli fotad. Den till och med förstör Kalles kamera i slutet, vilket får honom att köpa en massa vapen som möjligt och letar efter den. Ingen vet om Kalle lyckas att hitta den eller inte... Jag påpekade detta om han inte menade Aracuan. (Du vet, han som vi ser varje Julafton som folk brukar missta för Hacke Hackspett.) Men om Will verkligen menade honom så skulle han ha sagt "Aracuan" såklart, men jo, Aracuan har varit med i andra sammanhang, så han är också återkommande...

Jag kom dock också på Bergslejonet Louie, han har varit Kalles fiende i några kortfilmer, han är även en fiende till Långben.

Och hos karaktärer som bara var med en gång så har vi ju den flygande ekorren, såklart. Men Kalle har nog visst väldigt många fiender oavsett om de är återkommande eller bara med en gång så det kan bli svårt att hålla koll på alla... Men jag tycker fortfarande att sköldpaddorna är de värsta fienderna till honom men mest Lille Sköldis...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 25 augusti 2023 kl. 19:29:38Förlåt att jag är lite sen, men i hela fall...

Musse Pigg, Stora Stygga Vargen, Joakim von Anka och Daffy Anka har ju självklart varit med i mycket. ;)

Biet Spike är ett litet bi som brukar störa Kalle, eller så stör Kalle honom. Spike har även träffat Pluto...

Tordyveln är en gammal tordyvel som brukar berätta historier till yngre tordyvlar om när han var i deras ålder och såg ut som dom. Kalle brukar störa sig på honom och han är med i många av hans berättelser.

Björnen Humphrey är en korkad björn som brukar störa Kalle, särskilt om det handlar om mat. Han är förmodligen inspirerad av Yogi Björn...

Dom Föräldralösa Mus Ungarna var ju med i den kortfilmen när Kalle skulle underhålla dom på scen och Musse var ju med. Denna var först i svart och vitt men gjordes senare om i färg och utseendet på karaktärerna förändrades också. (De var ju först i deras äldre design men var i deras moderna i remaken...) Dessa ungarna var också på picknick med Musse och Kalle en gång, och de retar upp Kalle i båda, precis som Knattarna...

Myrorna tror jag har varit med mer än en gång, men jag har tyvärr glömt bort... Men i hela fall, de stjäl Kalles mat uppenbarligen, minns att det var i hela fall så...

PJ är ju Petters son, och tydligen så skulle hans son i kortfilmen där Kalle jobbar på ett hotell vara en prototyp av honom. Han ser inte alls ut som sin variant i Janne Långben - The Movie eller Långbens galna gäng och han var en retsticka i sin debut. Det slutade med att Kalle har fått nog av hans bortskämda spratt, och då får han utbrott och får sparken från hotellet. Men Kalle var glad över detta, för han fick smiska PJ hur mycket han ville. PJ är dock mycket snällare i de andra sammanhangen, han är nästan en helt annan karaktär i denna.

Så... Detta är nog svaret på din fråga. ;)

När Will Siv säger "Hackspetten" så antar jag att han syftar på den i kortfilmen där Kalle försöker att ta bilder på djur, när han sen fick syn på hackspetten så försöker han att ta en bild på den i resten av kortfilmen. Oturligt nog så var hackspetten mycket envis och ville inte bli fotad. Den till och med förstör Kalles kamera i slutet, vilket får honom att köpa en massa vapen som möjligt och letar efter den. Ingen vet om Kalle lyckas att hitta den eller inte... Jag påpekade detta om han inte menade Aracuan. (Du vet, han som vi ser varje Julafton som folk brukar missta för Hacke Hackspett.) Men om Will verkligen menade honom så skulle han ha sagt "Aracuan" såklart, men jo, Aracuan har varit med i andra sammanhang, så han är också återkommande...

Jag kom dock också på Bergslejonet Louie, han har varit Kalles fiende i några kortfilmer, han är även en fiende till Långben.

Och hos karaktärer som bara var med en gång så har vi ju den flygande ekorren, såklart. Men Kalle har nog visst väldigt många fiender oavsett om de är återkommande eller bara med en gång så det kan bli svårt att hålla koll på alla... Men jag tycker fortfarande att sköldpaddorna är de värsta fienderna till honom men mest Lille Sköldis...
Musversioner av Knattarna alltså,Louie har också en son i Hook,Lion & Sinker.Detta har inge med Kalle & göra men krokodilen Pumbaa Jr e också irriterande,han e troligen int återkommande

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 25 augusti 2023 kl. 19:57:23Musversioner av Knattarna alltså,Louie har också en son i Hook,Lion & Sinker.Detta har inge med Kalle & göra men krokodilen Pumbaa Jr e också irriterande,han e troligen int återkommande

Till skillnad från Shelby så menar dock Pumbaa Jr aldrig något illa, fast det är klart när han biter Timon i svansen så blir det såklart synd om Timon.

Du har dock rätt i att han inte är med i fler avsnitt efter det.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 25 augusti 2023 kl. 19:57:23Musversioner av Knattarna alltså,Louie har också en son i Hook,Lion & Sinker.Detta har inge med Kalle & göra men krokodilen Pumbaa Jr e också irriterande,han e troligen int återkommande
Antar att du tog upp honom eftersom både han och Sköldis är unga reptiler som irriterar skiten ur huvudfigurerna.