Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: E skrivet  6 februari 2023 kl. 10:46:28Tone mumlade nästan hela tiden men hon får såklart sympatiröster. 
Det har ju stått i tidningarna att Tone har haft problem med rösten den senaste veckan, så jag hoppas att mumlandet beror på det. Nu när rösten förhoppningsvis får vila i några veckor, så hoppas jag att det ska låta bättre till finalen. :)

Lilla My

Citat från: E skrivet  6 februari 2023 kl. 10:46:28Tone mumlade nästan hela tiden men hon får såklart sympatiröster.
Folk överdriver hennes mumlande som fan - känns som ren mobbning i många fall. Som att de inte kan peka ut att hon är trans för då får de folk på sig, så istället klagar de på hennes sång. Hon var uppenbart nervös och slay'ade igenom resten av låten så fort första meningarna var överstökade :-*

Marcusen

Citat från: E skrivet  6 februari 2023 kl. 10:46:28Gud vilken tråkig deltävling det var. Tone mumlade nästan hela tiden men hon får såklart sympatiröster.
Typisk förnekelse av verkligheten, bara för att hon är trans så är det "sympatiröster" hon har fått. Väx upp! Säg istället vad du egentligen tycker! Skulle du sagt likadant om hon föds som biologisk kvinna? Tone behöver inga sympatiröster!

E

Citat från: Marcusen skrivet  6 februari 2023 kl. 15:59:34Typisk förnekelse av verkligheten, bara för att hon är trans så är det "sympatiröster" hon har fått. Väx upp! Säg istället vad du egentligen tycker! Skulle du sagt likadant om hon föds som biologisk kvinna? Tone behöver inga sympatiröster!
Jag är inte transfob ifall du nu trodde det. Jag tycker bara det känns så

Elios

Citat från: E skrivet  6 februari 2023 kl. 10:46:28Gud vilken tråkig deltävling det var. Tone mumlade nästan hela tiden men hon får såklart sympatiröster. Jon Henrik och Company var den enda som var okej

Tävlingen är verkligen inte som den var förr. Senaste gången det var ett starkt Mello-år tyckte jag var 2012.

Det e på tiden att dom pausar programmet i 1 år och väljer nästa ESC-bidrag internt. På den tiden hinner dom förbättra tävlingen till det bättre. Men det kommer såklart aldrig hända
Tror du det verkligen skulle hjälpa att pausa ett år? På senare år har det bara blivit alldeles förutsägbart om vilka eller vem som ska vinna. Det blir inte kul längre när man har det där med oddsen det är så jinxande fungerar och det blir inget spännande längre. Samma vad gäller Eurovision. Ska det vara kul att titta på så ska man ändå kunna inte bli för uppenbart om vem som ska vinna. Förra året så var det alltid tal om att antingen Anders Bagge eller Cornelia Jakobs skulle vinna och då blev det inte kul längre. Där är det ju två det talas om men det blir ändå inte så kul för att det talas ju inte om dom andra heller och det är då det är mycket roligare.

För övrigt var det en sak till. Jag har inget emot Jon Henrik Fjällgren som person eller hur han är privat då jag inte känner honom så det låter jag vara osagt. (Tack Lilla My för det rådet. Att inte dömma nån på förhand.) 
Men jag gillar faktiskt inte han som artist eller den musiken han framför. Jag tycker det känns väldigt spexigt och jag förstår mig inte alls på musikstilen. Jag tycker det är musik men jag förstår inte alls mig på det!? Han ska dock ha cred för det såg väldigt annorlunda och roligt när han sjöng Dansband på Stjärnornas Stjärna för några år sedan. Det ser man inte varje dag en same sjunga dansband. Hehe! ;D ;D

TonyTonka

I kväll tyckte jag att Theoz var bäst, tätt följd av Panetoz. Wiktorias låt tyckte jag också om, och även om den kanske inte direkt var märkvärdig tyckte jag att det var väldigt konstigt att hon åkte ut. Jag gillade även Uje Brandelius låt även om jag förstod att han skulle åka ut. Edens låt var lite småmysig, men också lite för anonym. Maria Sur tyckte jag sjöng bra, men låten var inte så intressant, så jag misstänker att hon gick till final enbart för att hon är från Ukraina, vilket är synd då hon hade kunnat vara riktigt vass med en bättre låt. Slutligen har vi Tennessee Tears vars låt var okej, varken mer eller mindre.

Överlag tycker jag att låtarna var bättre ikväll än förra veckan. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Gud vilken dålig programledare Jesper är😵🔫 Han borde hålla sig till komiker-jobbet. Vem är det egentligen som skriver allt dåligt manus?

Daniel Hofverberg

Klart bättre låtar ikväll än förra veckan, och den här veckan var det ingen som var riktigt dålig utan alla var åtminstone okej. Min favorit i den andra deltävlingen var faktiskt Uje Brandelius, som hade en väldigt bra låt med en utmärkt text. Synd att han hade så stora problem med rösten ikväll, men jag tror ärligt talat inte att det spelade någon roll för utgången - låten är nog för smal för att han skulle gå vidare oavsett hur rösten hade varit...

Som god tvåa kommer Maria Sur - hon sjunger fantastiskt och låten var riktigt bra, även om det ibland blev lite för mycket "kampsångskänsla" över det hela. Men en klart välförtjänt finalplats, och jag tror att hon kan hamna ganska bra i finalen.

Som trea vill jag placera Tennessee Tears, som jag aldrig hört talats om innan men som hade en oväntat bra låt och sjöng bra. Man fick helt klart låten på hjärnan, och även om jag inte brukar vara så förtjust i country så gillade jag den.

Som fyra kommer Wiktoria, vars låt var sämre än hennes tidigare bidrag men ändå ganska bra - hon sjunger ju alltid utmärkt, men lite för tjatig och inte lika minnesvärd som hennes tidigare låtar. Nog tycker jag att hon hade förtjänat att komma till semifinal ändå...

Eden Alm tyckte jag hade en väldigt fin låt, med en utmärkt och genomtänkt text. Men tyvärr var hon själv inte lika bra - det syntes ju att hon hade enorma problem med nerverna, som gjorde att hon kändes alldeles för osäker och sjöng bitvis också ganska falskt. Tråkigt; jag hade velat höra hur låten hade varit om hon varit säkrare på scenen och inte lika nervös - då hade kanske resultatet blivit ett annat, då låten hade behövt en starkare sångare (eller rättare sagt är det mycket möjligt att hon duger som sångerska i normala fall, men ikväll var hon på tok för nervös)...

Theoz tyckte jag var sämst ikväll, med en oerhört tjatig låt som jag tröttnade på redan efter 30 sekunder. Visst sjunger han bra och det fanns en del bra beståndsdelar, men alldeles för repetitivt och inte tillräckligt stark låt för att sticka ut ur mängden.

Då var Panetoz lite bättre, som också hade en tjatig och repetitiv låt som inte alls var lika bra eller minnesvärd som "Dansa pausa" - men ändå bra rytmer och en dansvänlig låt, så att den ändå blev lite kul.

Citat från: E skrivet 11 februari 2023 kl. 22:30:14Gud vilken dålig programledare Jesper är😵🔫 Han borde hålla sig till komiker-jobbet. Vem är det egentligen som skriver allt dåligt manus?
Jag tycker ändå att Jesper Rönndahl är ganska bra som programledare. Visst kan han bli lite för mycket ibland och känns inte alltid lika naturligt avslappnad som Farah Abadi, men ändå ganska bra.

Det är faktiskt Jesper själv som skriver manus till årets tävlingar, enligt vad som stått i tidningarna. Möjligt att han gör det tillsammans med någon, men det har inte framkommit något om det.

Elios

Citat från: E skrivet 11 februari 2023 kl. 22:30:14Gud vilken dålig programledare Jesper är😵🔫 Han borde hålla sig till komiker-jobbet. Vem är det egentligen som skriver allt dåligt manus?
Per Penna!! 

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 februari 2023 kl. 02:30:05Som trea vill jag placera Tennessee Tears, som jag aldrig hört talats om innan men som hade en oväntat bra låt och sjöng bra. Man fick helt klart låten på hjärnan, och även om jag inte brukar vara så förtjust i country så gillade jag den.

Som fyra kommer Wiktoria, vars låt var sämre än hennes tidigare bidrag men ändå ganska bra - hon sjunger ju alltid utmärkt, men lite för tjatig och inte lika minnesvärd som hennes tidigare låtar. Nog tycker jag att hon hade förtjänat att komma till semifinal ändå...
Kul att Bossom är tillbaka i Melodifestivalen. Visste inte att han hade gått ihop och gjort Tennessee Tears men ändå roligt för honom. Efharisto!  8) 8)
Tycker Wiktoria är en underbar och härlig artist.❤️❤️❤️❤️🔥🔥🔥🔥 Så synd hon inte gick vidare då hon ju enligt mig är hästlängder bättre än både Panetoz och även Theoz då jag aldrig gillat deras låtar.

Jag kollade mest bara på snabbreprisen då jag inte tycker tävlingen är rolig längre. Verkar alldeles för förutsägbar.
Dock var låtarna med Linda Bengtzing och Magnus Carlsson roliga att se.  ;D ;D

Jabberjaw

Förfest ljudteknikerna verkar ha rökt på ikväll. :-\ Oerhörda ljudvolym skillnader. Hoppas inte "programmet" Ikväll blir likadant. 

Will Siv

Har visst inte skrivit här än.....

i kvällens program var nr. 3 nog min favorit, bra att den gick till semi finalen.

fast med Paul Reys låt påminde för mycket om:


https://youtu.be/nlcIKh6sBtc

Daniel Hofverberg

Ett ganska svagt startfält ikväll, och inga jättebra låtar överlag. Men min favorit ikväll var utan tvekan Melanie Wehbe, som både sjöng bra och hade en riktigt bra låt.

Tvåa tycker jag att Marcus & Martinus hamnar, som jag inte är jätteförtjust i som artister men som ändå hade en ganska bra låt och sjunger bra. Så i det här ganska svaga startfältet är det förståeligt att de gick till final, men så är de nog så populära att de hade gått vidare oavsett hur låten hade varit...

Paul Rey sjunger ju väldigt bra, men jag tycker att hans tidigare låtar har varit bättre - han passar nog bättre med lite lugnare låtar, och den här var ganska tjatig; men ändå helt okej. Kan kanske lyfta när man får höra den fler gånger, så överlag är jag nöjd med resultatet.

Ida-Love tycker jag hade en bra låt, men hon var tyvärr för osäker som artist och rösten höll inte hela vägen. Laurell hade motsatt problem, som sjunger väldigt bra men där låten inte stack ut tillräckligt.

Nordman var väl helt okej, varken mer eller mindre. Casanovas utan tvekan sämst ikväll, men så har jag alltid hatat dansband vilket förstås kan påverka saken...

Jabberjaw

Varför ska våran public service skatt gå till att driva in pengar åt Turkiet ::)  Tur att inte så många ringde in på det numret ikväll...

Även inte så oväntat att Marcus & Martinus gick vidare. Dom hade kunnat dansa runt i varsin ring och sjungit samma mening hela tiden och endå gått vidare. >:(

Nordman med Släpp alla sorger och Sober tyckte jag var bäst ikväll. Även väldigt märkligt med vilka åldersgrupper som rösterna gick till. Motsvarade inte alls mina egna förväntningar. Har SVT slarvat ihop alla rösterna..? Men det är egentligen kanske inte så konstigt att det blir inflation i röst systemet, när småtjejerna har 5 mobila enheter att sitta och trycka hjärtröster på per hushåll.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jabberjaw skrivet 18 februari 2023 kl. 21:52:51Varför ska våran public service skatt gå till att driva in pengar åt Turkiet ::)  Tur att inte så många ringde in på det numret ikväll...
Om man kan hjälpa eller kanske rädda människor i nöd så varför inte? Ingen har tvingat dig att bidra! Nu minns jag tillbaka till när kriget i Ukraina började och alla sjänkte pengar, Varför skulle det vara okej men inte detta?