Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Grattis på födelsedagen!

Startat av Mathilda Gustafsson, 9 augusti 2020 kl. 19:54:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet  5 december 2022 kl. 18:17:54Idag fyller Walt Disney år :D
Grattis till mannen som började allt med hjälp av en mus! :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  5 december 2022 kl. 18:17:54Idag fyller Walt Disney år :D

Det har du baskemej rätt i, det hade jag glömt, tack för påminnelsen!

Tyvärr är han död sedan många år tillbaka, men han är absolut inte bortglömd!

Men nästa år kommer studion att fira Disney-studions 100 år med den nya filmen Wish som jag ser framemot!

Dessutom så blev Aristocats den sista filmen att godkännas av Walt Disney himself, även om han hann dö innan den påbörjades, samt strax innan Djungelboken blev klar.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 december 2022 kl. 18:22:44Men nästa år kommer studion att fira Disney-studions 100 år med den nya filmen Wish som jag ser framemot!

Dessutom så blev Aristocats den sista filmen att godkännas av Walt Disney himself, även om han hann dö innan den påbörjades, samt strax innan Djungelboken blev klar.
Ja men även Filmen om Nalle Puh är hans idé...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 december 2022 kl. 18:24:00Ja men även Filmen om Nalle Puh är hans idé...

Iallafall första delen av filmen, Nalle Puh och Honungsträdet kom först, utav dem, 1966 kom den, samma år som han gick bort, sen kom Nalle Puh och Den Stormiga Dagen 1968, där Walt till viss del var inblandad, slutligen kom Nalle Puh och Tig(g)er 1974, innan dessa tre kortfilmer sedan sammanslogs till en långfilm 1977 med nyinspelad ramberättelse, orsaken till detta var för att Walt ville göra ett mästerverk av den, men han ville ta det i lugn takt och köra med kortfilmer först, dessutom så valde han att behålla Britt-trogenheten till filmen.

På sätt och vis kan man också säga att Robin Hood och Bernard och Bianca var lite hans idéer, eller åtminstone idéer från när han levde, eftersom Walt hade planer för att filmatisera en fabel med tuppen Chanticleer och räven Reynard, men det slutade med att det blev en filmatisering av Robin Hood där karaktärerna är djur, skaparna ville visa publiken att djur också kan vara som människor, vad beträffar Bernard och Bianca så tyckte Walt att filmen verkade för mörk och otäck för att filmatiseras.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 december 2022 kl. 18:36:51Iallafall första delen av filmen, Nalle Puh och Honungsträdet kom först, utav dem, 1966 kom den, samma år som han gick bort, sen kom Nalle Puh och Den Stormiga Dagen 1968, där Walt till viss del var inblandad, slutligen kom Nalle Puh och Tig(g)er 1974, innan dessa tre kortfilmer sedan sammanslogs till en långfilm 1977 med nyinspelad ramberättelse, orsaken till detta var för att Walt ville göra ett mästerverk av den, men han ville ta det i lugn takt och köra med kortfilmer först, dessutom så valde han att behålla Britt-trogenheten till filmen.

På sätt och vis kan man också säga att Robin Hood och Bernard och Bianca var lite hans idéer, eller åtminstone idéer från när han levde, eftersom Walt hade planer för att filmatisera en fabel med tuppen Chanticleer och räven Reynard, men det slutade med att det blev en filmatisering av Robin Hood där karaktärerna är djur, skaparna ville visa publiken att djur också kan vara som människor, vad beträffar Bernard och Bianca så tyckte Walt att filmen verkade för mörk och otäck för att filmatiseras.
Den filmen blev senare Rock-A-Doddle producerad av Don Bluth
Disney hade varit över 100 år idag!Han dog alldeles för ung,han kunde levt i minst 20 år till

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  5 december 2022 kl. 19:43:35Den filmen blev senare Rock-A-Doddle producerad av Don Bluth
Disney hade varit över 100 år idag!Han dog alldeles för ung,han kunde levt i minst 20 år till

Faktum är att han 2001 körde en kampanj om att det var 100 år sedan Walt föddes.

gstone

Min mamma flyr år imorgon hon är den bästa människan i hela världen.

Jag älskar henne jättemycket.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet  9 december 2022 kl. 10:36:39Min mamma flyr år imorgon hon är den bästa människan i hela världen.

Jag älskar henne jättemycket.
Imorgon? Vad trevligt att höra. :D

gstone

Dick Van Dyke fyller är idag !

Han är jättebra skådspelare :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 december 2022 kl. 11:33:46Dick Van Dyke fyller är idag !

Han är jättebra skådspelare :D
Grattis till Bert!  :D

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 13 december 2022 kl. 11:33:46Dick Van Dyke fyller är idag !

Han är jättebra skådspelare :D
Grattis till en underbar man! :D

Sent grattis till din mamma också, ledsen att jag har glömt det. :-[

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 13 december 2022 kl. 11:49:10Grattis till en underbar man! :D

Sent grattis till din mamma också, ledsen att jag har glömt det. :-[
Hon är världens bästa mamma :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Grattis på födelsedagen till 33-åriga Solscla!

Lillefot

Hipp hipp hurra till kära Solscla, hoppas att du får en fin 33-årsdag.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran