Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vilken är er första biofilm efter restriktionerna?

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 maj 2021 kl. 01:10:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

När biografen avel öppnar igen, Vilken är den första filmen ni kommer se?

Simon Axelsson

Jag var och kollade på Godzilla vs Kong i lördags, så den. Extremt underhållande film.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 31 maj 2021 kl. 01:10:55
När biografen avel öppnar igen, Vilken är den första filmen ni kommer se?
Space Jam: A New Legacy

Snurre Sprätt



Lola Kanin



Daffy Anka



Pip



Tasmanska djävulen



Speddy




Dock tycker jag att ny casting för filmen borde utföras då de nya Looney Tunes rösterna inte är i så hög klass om man jämför med tidigare...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 maj 2021 kl. 08:30:16
Space Jam: A New Legacy

Snurre Sprätt



Lola Kanin



Daffy Anka



Pip



Tasmanska djävulen



Speddy




Dock tycker jag att ny casting för filmen borde utföras då de nya Looney Tunes rösterna inte är i så hög klass om man jämför med tidigare...

Men många som dubbade på Sun Studio dubbar ju inte längre,
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2021 kl. 14:24:56
Men många som dubbade på Sun Studio dubbar ju inte längre,
Det var därför jag skrev ny casting.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2021 kl. 14:55:09
Några förslag ?
Ellen Bergström som Lola men det har jag sagt tidigare. Leo Hallerstam kanske borde får göra Snurre då Staffan Hallerstam var bra.

Erika

Får se vad det blir för film, just nu är det väl inget intressant på bio...

Daniel Hofverberg

Lite oklart än när jag vågar gå på bio, men det är ganska mycket som verkar intressant för min del den närmaste tiden.

Högst prio för mig är nog Oscarsbelönade Promising Young Woman - den verkar riktigt lovande, plus att den ju trots allt vann Oscar i år för bästa originalmanus (och var nominerad till bästa film); så jag skulle bli väldigt förvånad om den inte vore bra. Den hade ju dock biopremiär redan den 21 maj, även om den av förståeliga skäl går upp på Filmstadens biografer först imorgon, så återstår att se om den fortfarande visas när jag vågar gå på bio - trots allt är det ju rekordmånga biopremiärer under juni månad (21 stycken), så alla dessa kan omöjligen hinna visas i alla städer någon längre period...

Oscarsnominerade och koreanskspråkiga Minari (premiär 11 juni) verkar också riktigt lovande, och är också en stark kandidat.

Jag hade ursprungligen tänkt gå och se Tom & Jerry också, men nu när det är så många biopremiärer på gång är jag inte säker om det kommer att hinnas med.

Sen är förstås Space Jam: A New Legacy given i juli, men det är ju ett litet tag kvar tills dess så förhoppningsvis ska man väl våga gå på bio nån gång före det...

Adam

#9
Min blir antingen Godzilla vs. Kong eller Sagan om Ringen: Härskarringen (som är en nära nr 1 i min lista över tidernas bästa filmer), som uppenbarligen har nypremiär på bio, tillsammans med Sagan om De Två Tornen och Sagan om Konungens Återkomst.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

gstone

Tom & Jerry imorgon och sen Cruella nästa helg. Efter det The Hitman's Wife's Bodyguard.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Har kollat på bio även under restriktionerna. För att man kan göra det i staden jag bor i.  ;D