Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Recensioner på YouTube

Startat av Disneyfantasten, 10 september 2022 kl. 20:35:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jag startade ett nytt ämne istället för att fortsätta diskussionen utifrån detta inlägg;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11740.msg105444#msg105444

Jag är kanske en av de få som inte alls bryr mig om att se Nostalgia Crotics videor, tycker hans recensioner är lite väl grova och gnälliga, samma med bl.a. Musical Hell, har bara sett få recensioner av båda vardera, deras "recensioner" blir mer som utskällningar.

Adam

Instämmer. Tycker själv att Nostalgia Critic var som roligast under sin storhetstid mellan 2007 och 2011, men har sedan sin comeback 2013 bara sjunkit i kvalitét med åren.
Jag föredrar därför sådana som Saberspark, ElectricDragon505 (trots sin otroligt jobbiga, gälla röst), och såklart Zaid Magenta/MisAnthro Pony.
Den sistnämnda kan också uttrycka sig riktigt grovt och gnälligt, men samtidigt är det svårt att inte beundra hans sinne för media som konstform samt kontinuitet, och jag tycker att han ärligt talat är bland de starkaste, smartaste och enormt brydda/omtänksamma människorna bakom sitt hårda skal, vilket även syns i många av hans klipp som inte är recensioner.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Lillefot

Det är väldigt få som jag har fortsatt att se i de vuxna åren. Dels har mitt intresse för långa, analytiska videor sjunkit ju äldre jag blivit och dels föredrar jag numera att få ett eget intryck av medier.

AVGN är ett praktexempel. Hans nyare videor är väldigt annorlunda i ton, och kan kännas väldigt utdragna. Jag har även börjat tröttna på den mängd sponsorinslag i början av hans videor, visserligen måste han också tjäna pengar som alla andra och Youtube är inte direkt världens förmånligaste löngivare. Men när man får höra om ExpressVPN för femtioelfte gången så vill jag bara skippa direkt fram till det jag kom för.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Recensioner e videotypen jag ser mest på Youtube,har aldrig sett Nostalgia Critic men tittar på Saberspark och ElectricDragon505 ibland.Jag gillar att se recensioner av filmer,program och spel för att veta om dom e bra eller int. 
En annan youtuber som kan rekommenderas är blameitonjorge,har följt honom i 6 år och han gör riktigt bra videor.
På spelsidan ser jag mer än gärna whoisthisgit som gör bra analyser med inslag av humor.

Sabelöga

Jag tittar mycket på recensioner på Youtube och tittar mest på Felix recenserar, Saberspark och på sistånde även Chuck Review och BadComedian.
Houba !

Disneyfantasten

Det är inte bara Nostalgia Critics, Musical Hell, m.fl. på YouTube som ofta går för långt, det gäller även sidor man hittar på Google, närmare bestämt Loathsome Characters Wiki och Awful Movies Wiki...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 september 2022 kl. 08:12:40Det är inte bara Nostalgia Critics, Musical Hell, m.fl. på YouTube som ofta går för långt, det gäller även sidor man hittar på Google, närmare bestämt Loathsome Characters Wiki och Awful Movies Wiki...
De sidorna e rätt bra

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 26 september 2022 kl. 21:35:26De sidorna e rätt bra

Nej det tycker jag visst inte, de sidornas "recensioner" blir mer som utskällningar.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 september 2022 kl. 22:01:48Nej det tycker jag visst inte, de sidornas "recensioner" blir mer som utskällningar.
Dom utskällningarna e rätt åt dom dåliga filmerna & karaktärerna

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 27 september 2022 kl. 21:32:34Dom utskällningarna e rätt åt dom dåliga filmerna & karaktärerna

Du tycker det, jag tycker de ofta överdriver och går för långt, jag tycker de är jättetaskiga, jag ser mig själv som många av filmernas och karaktärernas försvarsadvokat.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 september 2022 kl. 21:50:17Du tycker det, jag tycker de ofta överdriver och går för långt, jag tycker de är jättetaskiga, jag ser mig själv som många av filmernas och karaktärernas försvarsadvokat.
Ja gillar när dom skriver skit om Trollet I Parken & Bubsy,dom förtjänar allt hat dom får

Skokaka

Tja... Det beror på... Ibland så känns det som att kanalerna och sidorna VILL att alla folk måste hata filmer, program, spel och karaktärer som de klandrar på.

Visst så har de rätt i en del saker de recenserar på, men jag tycker att de borde bara klaga på media och karaktärer som är universellt hatade eller som förtjänar det.

Så jag är självklart antingen en som håller med eller inte, beroende på vad de klagar om... 

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 28 september 2022 kl. 21:39:09Ja gillar när dom skriver skit om Trollet I Parken & Bubsy,dom förtjänar allt hat dom får
Jag visste att just dessa är exempel på en film och karaktär som du är glad över är i dessa sidorna.

Förresten, jag vet inte riktigt, men... Finns det åtminstone någon film eller karaktär som du gillar som är i Loathsome Characters Wiki och Awful Movies Wiki?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  1 oktober 2022 kl. 18:16:28Jag visste att just dessa är exempel på en film och karaktär som du är glad över är i dessa sidorna.

Förresten, jag vet inte riktigt, men... Finns det åtminstone någon film eller karaktär som du gillar som är i Loathsome Characters Wiki och Awful Movies Wiki?
Nja int vad jag kommer på

Skokaka

Ja, en del karaktärer förtjänar verkligen att vara med i den här sidan. (Försökte att skicka en länk, gick inte...)