Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Söker Transformers Energon- och Cybertron-avsnitt

Startat av Peter, 8 oktober 2022 kl. 15:32:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter

Hej på er!
Jag är på jakt efter svenskdubbade Transformers Energon- och Cybertron-avsnitt. Jag har några stycken uppe på min kanal - men jag vill ha fler, gärna alla. Är det någon som har dem inspelade, eller känner nån som har dem?
Jag har lagt upp efterlysningen på vår Facebook-sida: Transformers på Svenska - Facebook
Tack!!
mörkt upscale.jpg
----
Peter

Peter

Vill också understryka att min avsikt är att skala upp allt jag lägger upp hädanefter - jag har fått fina resultat på flera av mina avsnitt som jag gjort om till 1080p.
Här är ett exempel, från vår Youtube-kanal;

https://youtu.be/YLiWwaq-otk
----
Peter

Peter

Oj, admin får förlåta att jag egentligen la efterlysningen på lite fel ställe, men eftersom jag var så sugen på att förbättra bilden kändes det som att den tillhörde synkningsprojekt-delen.. :-)
----
Peter

Daniel Hofverberg

Citat från: Peter Tägtström skrivet  8 oktober 2022 kl. 15:52:31Oj, admin får förlåta att jag egentligen la efterlysningen på lite fel ställe, men eftersom jag var så sugen på att förbättra bilden kändes det som att den tillhörde synkningsprojekt-delen.. :-)
Så länge du inte efterlyser enbart för egen del, utan faktiskt för att andra ska få del av det, så är det inga problem att lägga det på den här tavlan. Tavlan för efterlysningar är huvudsakligen till för privata byten, i de fall man inte har tänkt sig att någon utomstående ska få del av det man söker efter. :)

Citat från: Peter Tägtström skrivet  8 oktober 2022 kl. 15:35:42Vill också understryka att min avsikt är att skala upp allt jag lägger upp hädanefter - jag har fått fina resultat på flera av mina avsnitt som jag gjort om till 1080p.
Får jag fråga vad du använder för program för att skala upp?

Citat från: Peter Tägtström skrivet  8 oktober 2022 kl. 15:32:13Hej på er!
Jag är på jakt efter svenskdubbade Transformers Energon- och Cybertron-avsnitt. Jag har några stycken uppe på min kanal - men jag vill ha fler, gärna alla. Är det någon som har dem inspelade, eller känner nån som har dem?
På vilken eller vilka kanaler har de här serierna sänts? Jag kan höra mig för med mina kontakter, men då behöver jag lite mer att gå på kring var, när och hur som serierna sänts. :)

Peter

Ah, okej. Ja, allt ska göras tillgängligt, så att så många som möjligt får se. Jag lägger upp allt på vår Youtube-kanal.

Jag använder Squirrel Anime Enhancer just nu, hittills det snabbaste och bästa sättet jag lyckats skala upp.

Vad gäller när de sändes så är jag lite osäker. Armada gick på Kanal 5 2003-04 (?), Energon (04-05?) är jag osäker på, medan Cybertron (05-06?) är jag rätt säker på att det var Cartoon Network. Det var samma dubbningsstudio rätt genom de tre serierna, och det var väl KM Studio tror jag.

Det finns en del fysiska släpp av dessa serier (Energon och Cybertron), men det är endast ett fåtal avsnitt och de har jag redan på kanalen.
----
Peter

Ovanliga dubbningar

Citat från: Peter Tägtström skrivet  8 oktober 2022 kl. 15:32:13Hej på er!
Jag är på jakt efter svenskdubbade Transformers Energon- och Cybertron-avsnitt. Jag har några stycken uppe på min kanal - men jag vill ha fler, gärna alla. Är det någon som har dem inspelade, eller känner nån som har dem?
Om serierna visats på "vanliga" kanaler i etern, d.v.s. inte specialkanaler som Cartoon Network, Boomerang eller liknande, så har en väninna till mig spelat in en hel del under den aktuella tidsperioden. Jag är inte säker på om någon av de här serierna ingår i det, men jag kan fråga. :)