Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 februari 2023 kl. 21:52:10Marcus & Martinus hamnar, som jag inte är jätteförtjust i som artister men som ändå hade en ganska bra låt och sjunger bra.
Lyssnat på låten igen två gånger, och varje gång så får jag upp en helt annan låt på melodin i huvudet. Den verkar helt och hållet stulen måste jag säga. :( :o

TonyTonka

Jag tycker Nordman, Paul Rey och Marcus & Martinius var bäst i kväll. Tycker Ida-Lova var okej, men jag kan svära på att jag hört hennes refräng tidigare. Melanie Weihbe lämnade inte något särskilt intryck hos mig, Laurell var helt okej och Casanova var lite tråkiga, men gick att lyssna på. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Jabberjaw skrivet 18 februari 2023 kl. 21:52:51Varför ska våran public service skatt gå till att driva in pengar åt Turkiet ::)  Tur att inte så många ringde in på det numret ikväll...
Jag tycker lika lite om den turkiska regimen som du, men efter en sådan här katastrof är det väl inget fel att försöka hjälpa civilbefolkningen i Turkiet - åtminstone under förutsättning att Radiohjälpen vet hur man får fram hjälpen till de som faktiskt behöver det, så att inte regimen får del av pengarna. Men jag hoppas och tror att de vet vad de håller på med på den punkten.

Det är ju trots allt inte det turkiska folkets fel att Erdogan är en galning, och det är ju det turkiska folket som behöver hjälp efter en sådan här stor jordbävning; inte den turkiska regeringen. Så här och nu tycker jag det är helt rätt och riktigt att samla in pengar till de drabbade av katastrofen.

Men på lite längre sikt måste man förstås också se till att utkräva ansvar för regimen och Erdogan, som sett mellan fingrarna när det gäller säkerhet och att följa regler för att bygga hus jordbävningssäkra, och som indirekt kan ha bidragit till katastrofen; eller åtminstone varit en bidragande orsak. Men mest akut är förstås att hjälpa de drabbade och hjälparbetarna på plats.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2023 kl. 02:05:00Jag tycker lika lite om den turkiska regimen som du, men efter en sådan här katastrof är det väl inget fel att försöka hjälpa civilbefolkningen i Turkiet - åtminstone under förutsättning att Radiohjälpen vet hur man får fram hjälpen till de som faktiskt behöver det, så att inte regimen får del av pengarna. Men jag hoppas och tror att de vet vad de håller på med på den punkten.
Jag är inte så insatt men vad gör det till en regim? Han är väl folkvald och dessutom är han gillade i sitt hemland ???

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 februari 2023 kl. 21:52:10Tvåa tycker jag att Marcus & Martinus hamnar, som jag inte är jätteförtjust i som artister

Ida-Love tycker jag hade en bra låt, men hon var tyvärr för osäker som artist och rösten höll inte hela vägen
För mig var Marcus & Martinus tråkigare än nånsin🥱

Ida-Lova förväntade mig dock gå vidare då publiken hurrade jättehögt så fort hon nämndes och syntes. Och det var många skyltar med hennes namn i publikhavet

Citat från: Jabberjaw skrivet 18 februari 2023 kl. 21:52:51Även inte så oväntat att Marcus & Martinus gick vidare. Dom hade kunnat dansa runt i varsin ring och sjungit samma mening hela tiden och endå gått vidare
Håller med. Tråkigare killar får man fan leta efter

Citat från: Jabberjaw skrivet 18 februari 2023 kl. 22:00:34Lyssnat på låten igen två gånger, och varje gång så får jag upp en helt annan låt på melodin i huvudet. Den verkar helt och hållet stulen måste jag säga. :( :o
Kan det vara Eric Saades låt från 2021 du tänker på? Låter ganska likt

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 februari 2023 kl. 06:33:33Jag är inte så insatt men vad gör det till en regim? Han är väl folkvald och dessutom är han gillade i sitt hemland ???
Det är invecklat med Turkiet, men kort uttryckt kan man väl säga att landet ligger i gränslandet mellan demokrati och diktatur - men blir alltmer auktoritärt för var dag som går.

Rent formellt sett är Erdogan mycket riktigt folkvald, men det är å andra sidan Putin också...

E

Det e bäst att Loreen och Smash Into Pieces har starka bidrag som räddar detta extreeemt svaga Mello-årSIP har många grymma låtar så jag har höga förväntningar

TonyTonka

I kväll tycker jag att Loreen var överlägset bäst. I övrigt tyckte jag det lät helt okej, det fanns inte direkt någon låt som sög röv, men inte heller någon som var jättebra. 
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Will Siv

Förutom Loreen så gillade jag Smash Into Pieces! och Kiana bäst  ;D

Undrar hur ofta man fått med Nu-Metal i tävlingen?

Daniel Hofverberg

Ikväll var Loreen klart bäst, trots att jag störde mig på att en liten bit av låten lät oerhört likt någon annan låt - jag kan inte placera in vilken här och nu, men det var ett litet kort parti som lät väldigt likt något annat... Dock tyckte jag att Loreen sjöng något sämre andra gången än under den halva låten vi fick höra innan avbrottet, men hon hade kanske svårt att samla tankarna och göra om allt igen efter det där avbrottet...?

Som tvåa skulle jag vilja säga Kiana, som hade en bra men något tjatig låt - och hon sjöng oerhört bra. Som trea hamnar Mariette Hansson, som inte hade någon av sina allra bästa låtar men hon sjunger ju alltid bra, är alltid proffsig och hade en ganska bra låt.

Jag tyckte också om Signe & Hjördis Bornemark, som visserligen bitvis lät och såg något osäkra ut men som hade en fin och vacker låt. Men jag förstod att den tyvärr skulle vara chanslös; för smal för sådana här sammanhang...

Axel Schylström var helt okej, varken mer eller mindre.

Smash into Pieces tycker jag var riktigt dålig, men så har jag också alltid hatat hårdrock vilket kan ha gjort sitt till. Men den var närmast outhärdlig, och helt obegripligt hur den kunde gå till final... :(

Men sämst ikväll var ändå Emil Henrohn, som sjöng bra men vars låt var ett enda stort skämt och som definitivt inte hör hemma i sådana här sammanhang.

MOA


Will Siv

Citat från: MOA skrivet 25 februari 2023 kl. 23:33:31Vad berodde avbrottet på?
Någon stormade scenen, förmodligen en "aktivist" ( jag står bakom dom, men var det verkligen en bra ide att göra det mitt under den största låten?...... ok det är väl meningen . )

Fred

Citat från: Will Siv skrivet 25 februari 2023 kl. 22:08:07Förutom Loreen så gillade jag Smash Into Pieces! och Kiana bäst  ;D

Undrar hur ofta man fått med Nu-Metal i tävlingen?
Dead By April var med 2012 och jag skulle klassa dem som Nu-Metal. Det finns säkert fler exempel men jag kan inte komma på någon nu.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 25 februari 2023 kl. 23:33:31Vad berodde avbrottet på?
Klimataktivister från gruppen Återställ våtmarker som lyckades att storma scenen för att visa upp plakat, även fast det nu inte var alltför mycket man hann se då det gick ganska snabbt... D.v.s. samma grupp som även lyckades att storma scenen under finalen av Idol 2022, för att visa upp samma plakat med "Återställ våtmarker".

Man kan ju undra hur de egentligen lyckas att ta sig upp på scenen, då ett av Sveriges största evenemang rimligtvis borde ha minutiös säkerhet...? Nu var det ju ingen fara när det bara rörde sig om aktivister som skulle visa upp en skylt, men det hade ju faktiskt kunnat vara någon som ville skada Loreen...

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 februari 2023 kl. 01:46:47Klimataktivister från gruppen Återställ våtmarker som lyckades att storma scenen för att visa upp plakat, även fast det nu inte var alltför mycket man hann se då det gick ganska snabbt... D.v.s. samma grupp som även lyckades att storma scenen under finalen av Idol 2022, för att visa upp samma plakat med "Återställ våtmarker".

Man kan ju undra hur de egentligen lyckas att ta sig upp på scenen, då ett av Sveriges största evenemang rimligtvis borde ha minutiös säkerhet...? Nu var det ju ingen fara när det bara rörde sig om aktivister som skulle visa upp en skylt, men det hade ju faktiskt kunnat vara någon som ville skada Loreen...
Gör inte du lite reklam för dom bara genom att länka dit? Och då uppmuntrar du, ändå indirekt, deras sabotage.
Houba !