Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 juni 2020 kl. 17:39:38
Christina Schollin skulle passat till  Piper i Rock-A-Doodle och Vixie  i Micke och Molle: Vänner när det gäller( Jätte lik Sandy Duncan)

Det tror jag inte, hon känns helt malplacerad i dessa roller!  :-\ (hon låter helt enkelt för gammal)

Däremot tror jag att Christina hade passat som Onda En Maleficent, Onda Drottningen/Häxan, Barservitrisen i Mästerdetektiven Basil Mus, Lady Kluck och Amelia Gabble!  :)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 juni 2020 kl. 17:39:38
Sten Johan Hedman skule passat som Molle i Mickew och Molle och Sparkey  i Lady och Lufsen 2( Jätte lik Mickey Rooney)

Jag tror inte att han hade passat särskilt bra som Molle!  :( :-\

Däremot tror jag absolut att han hade passat som Sprakis!  :) (som är karaktärens svenska namn)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 juni 2020 kl. 17:39:38
Johan Ulveson skulle passast til B.E.N. och Hubbe med fler då han är lik Martin Short

Jag tror tyvärr inte att han hade passat särskilt bra som Hubbe, han känns helt malplacerad i rollen och är i detta fallet inte heller särskilt lik Martin Short!  :( :-\

Däremot tror jag att han hade fungerat som B.E.N.  :) (dessutom tror jag att han även hade passat som Bartolomeus och Fagin)

Var har förresten Johan Ulveson dubbat Martin Short? (och vilka fler roller har Martin Short spelat utöver dessa?)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 juni 2020 kl. 17:39:38
Åke Lagergren skulle passet prefek som Radcliff ioch ÄrkDikonen då han låter super lik David Ogden Stiers

Det tror jag inte, han känns helt malplacerad i dessa roller!  :( :-\ (särskilt som Ratcliffe)

Lagergren är visserligen utmärkt som Clocksworth men jag tvivlar på att han passar till hotfulla skurkar som Ratcliffe! (därför tror jag mer på Stefan Ljungqvist som Clocksworth)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 juni 2020 kl. 17:39:38
Leif Liljeroth skulle passat som Frollo, önskeen sjärna Shere Khan , Skurk i Tom och Jerry fgöär stan osäker med fler , då han låter i stortsätt identisk med Tony Jay

Jag tror inte att han hade passat som varken Frollo eller Shere Khan, han känns helt enkelt malplacerad i dessa roller!  :( :-\ (han hade iallafall absolut varit bättre än Roger Storm)

Visserligen är Leif bra i rollen som Dr Mörk, men jag vill påpeka att han inte är hundraprodentigt lik Tony Jay och hans röst passar helt enkelt inte till hotfulla skurkar som Frollo! (därför tror jag mer på Stefan Ljungqvist som Dr Mörk, Shere Khan och Tony Jays andra roller)

Däremot tror jag att Leif hade passat som Sykes i Oliver och Gänget, Collien i Pongo och De 101 Dalmatinerna, Akela i Djungelboken, Dallben i Taran och Den Magiska Kitteln och John Silver i Skattkammarplaneten!  :)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 juni 2020 kl. 17:39:38
Maud Hansson skulle passat som Lady, Kängru och Mor Kanine/ Mus frun då hon är super lik Barbara Luddy på reösten

Inte som Lady, Kängu och Mor "Lilla Syster" Mus iallafall, hon känns helt malplacerad i dessa roller!  :( :-\

Hon var visserligen jättebra som Magdalena, men jag tror tyvärr inte att hon hade passat till tre ovannämnda karaktärer, hon låter helt enkelt för gammal, tillgjord och konstlad och är heller inte hundraprodentigt lik Barbara Luddy!  :( :-\ (därför hade jag hellre valt Ayla Kabaca som Lady och Mor "Lilla Syster" Mus samt Suzanne Reuter som Kängu och Mor "Lilla Syster" Mus)

Däremot tror jag absolut att Maud Hansson hade passat som Mor Kanin!  :) (samt att Karin Miller hade passat som Lady)

Om man ska välja en röst till Barbary Luddys alla fem karaktärer så hade jag valt Louise Raeder! (som i mitt tycke är jättebra i rollen som Magdalena och även hade passat ypperligt både som Änkan Kanin, Mor "Lilla Syster" Mus, Lady och Kängu)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 augusti 2021 kl. 22:31:54
Charlie Elvegård skulle passa som Nasse !

Förlåt men det där har du ju redan sagt idag!

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 23 augusti 2021 kl. 18:20:50
Han skulle vara jättebra i rollen !

Det håller jag tyvärr inte med om...

Nu älskar jag visserligen Charlie Elvegårds skådespelaryrke, men hur mycket jag än gör det så tror jag tyvärr inte att han hade passat som Nasse, han är redan synonym till Kanin...

Han är dock utmärkt som Piggsvinet i Micke och Molle, Sjöhästen i Den Lilla Sjöjungfrun, m.fl. (och såklart som Kanin)

Steffan Rudvall

Jag kom på att jag nog tror att Steve Kratz skulle kunna klara av att dubba Homer.

Adam

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 oktober 2021 kl. 18:35:22
Jag kom på att jag nog tror att Steve Kratz skulle kunna klara av att dubba Homer.
Själv tror jag att Bo Maniette hade passat utmärkt i den rollen, då b.la KM Studio dubbade Simpsons-filmen. Hans stämma har ju också burit vissa likheter med Dan Castellanetas då och då. (Dessutom har jag aldrig gillat Anders Byströms tolkning av den rollen)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘