Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 23:45:08
Detta är en långfilm!

Sheriffen är tillbaka men med ny röst efter att den förra rösten inte lyckades nå någon överenskommelse med företaget och dessutom tyckte att två var tillräckligt!

Men rymdmannen har kvar samma röst, likaså tjejsheriffen, forntidsödlan, grisen, rotfrukts-paret och (åtminstone gentemot senaste) hunden!

Efter att deras ägare blivit vuxen så tappar han bort dem på ett dagis!

Väl på dagiset mottas de av en rosa Björn som doftar jordgubbar! Senare visar det sig dock att han är en ondskefull tyrann!

Så småningom kommer gänget på att det finns en dagisflicka som tar väl hand om leksaker så de lyckas övertala sin ägare att flytta över dem dit!

Vilken film är det jag söker?

Toy Story 3.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

I denna är paradälvan nyfiken på hur människorna har det och tas in av en jättesnäll flicka!

Den svarta älvan som förut var oförskämd och svartis hämtar nu paradälvans vänner för att rädda henne!

Flickans pappa vägrar tro sin dotter och bryr sig bara om ära på sitt museum och samlar fjärilar och när han ser älvan så förbereder han för att fångs in henne i en burk men svarta älvan lyckas hinna emellan så att hon blir fångad istället!

Nu är det upp till dem för att rädda svarta älvan vilket de sedan lyckas med att göra!

Vilken film är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 juli 2021 kl. 23:58:10
Detta är en långfilm!

I denna är paradälvan nyfiken på hur människorna har det och tas in av en jättesnäll flicka!

Den svarta älvan som förut var oförskämd och svartis hämtar nu paradälvans vänner för att rädda henne!

Flickans pappa vägrar tro sin dotter och bryr sig bara om ära på sitt museum och samlar fjärilar och när han ser älvan så förbereder han för att fångs in henne i en burk men svarta älvan lyckas hinna emellan så att hon blir fångad istället!

Nu är det upp till dem för att rädda svarta älvan vilket de sedan lyckas med att göra!

Vilken film är det jag söker?

Ledtråd: 2010, den tredje filmen i det slaget!

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 00:08:35
Ledtråd: 2010, den tredje filmen i det slaget!

Det måste väl vara den tredje filmen i Tingeling-serien, jag minns dock inte vad dess fullständiga titel är.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 23 juli 2021 kl. 00:13:57
Det måste väl vara den tredje filmen i Tingeling-serien, jag minns dock inte vad dess fullständiga titel är.

Svaret är rätt! Den heter Tingeling och Älvornas Hemlighet!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en prinsessa som tvingats spendera 18 år i ett högt torn och hennes hår är långt och magiskt!

En kvinna kidnappade henne när hon var spädbarn för att använda hennes hår för att hålla sig ung!

Men så en dag kommer en kille som brukar stjäla in i tornet utan att veta att någon bor där!

Prinsessan ser honom som sin biljett ur tornet och nyckel till friheten och lyckas övertala honom att ta med henne ut!

Kvinnan som fått reda på vad som hänt tar hjälp av två hämndlystna kriminella bröder för att hämnas på den unga tjuven!

Så småningom besegras kvinnan av hundratals år hög ålder!

I slutet är prinsessan äntligen tillsammans med sina föräldrar kungen och drottningen igen!

Vilken film är det jag söker?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 00:22:45
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en prinsessa som tvingats spendera 18 år i ett högt torn och hennes hår är långt och magiskt!

En kvinna kidnappade henne när hon var spädbarn för att använda hennes hår för att hålla sig ung!

Men så en dag kommer en kille som brukar stjäla in i tornet utan att veta att någon bor där!

Prinsessan ser honom som sin biljett ur tornet och nyckel till friheten och lyckas övertala honom att ta med henne ut!

Kvinnan som fått reda på vad som hänt tar hjälp av två hämndlystna kriminella bröder för att hämnas på den unga tjuven!

Så småningom besegras kvinnan av hundratals år hög ålder!

I slutet är prinsessan äntligen tillsammans med sina föräldrar kungen och drottningen igen!

Vilken film är det jag söker?

Åh, en av mina Disneyfavoriter: Trassel!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 23 juli 2021 kl. 00:23:33
Åh, en av mina Disneyfavoriter: Trassel!

Just den är det!

Ja, den filmen är ett riktigt mästerverk!  :)

clara liljeberg

innan hon fick veta att gothel har en egen dotter som heter cassandra.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Fordonen är tillbaka igen men den här gången är det inte rallytema utan agent-tema!

Den här gången är det rostiga fordonet som tagit över som huvudpersonen!

Han reser till London för att lösa ett mysterium!

Filmen anses av folk och kritiker att vara den sämsta filmen från systerföretaget p.g.a. sitt tämligen annorlunda tema gentemot sin föregångare!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 07:04:02
Detta är en långfilm!

Fordonen är tillbaka igen men den här gången är det inte rallytema utan agent-tema!

Den här gången är det rostiga fordonet som tagit över som huvudpersonen!

Han reser till London för att lösa ett mysterium!

Filmen anses av folk och kritiker att vara den sämsta filmen från systerföretaget p.g.a. sitt tämligen annorlunda tema gentemot sin föregångare!

Vilken film är det jag söker?
Bilar 2.

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den dumma nallebjörnen är tillbaka igen, tyvärr har hans röst försämrats avsevärd eftersom hans exemplariska röst blivit svårt sjuk men det långörade djuret har kvar sin exemplariska röst!

Den här gången har hans besatthet av det som bina tillverkar gått till överdrivft!

Dessutom så har dystra åsnan förlorat sin svans!

Senare får björnen syn på ett brev som han misstolkar och alla tror att deras vän den tämligen ovanliga pojken blivit kidnappad och beslutar sig för att gillra en fälla för att fånga monstret och rädda honom!

Filmen blev en stor flopp över hela världen och fick därför väldigt lite marknadsföring och hoppades därför över av nummerräkningen!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 07:21:27
Detta är en långfilm!

Den dumma nallebjörnen är tillbaka igen, tyvärr har hans röst försämrats avsevärd eftersom hans exemplariska röst blivit svårt sjuk men det långörade djuret har kvar sin exemplariska röst!

Den här gången har hans besatthet av det som bina tillverkar gått till överdrivft!

Dessutom så har dystra åsnan förlorat sin svans!

Senare får björnen syn på ett brev som han misstolkar och alla tror att deras vän den tämligen ovanliga pojken blivit kidnappad och beslutar sig för att gillra en fälla för att fånga monstret och rädda honom!

Filmen blev en stor flopp över hela världen och fick därför väldigt lite marknadsföring och hoppades därför över av nummerräkningen!

Vilken film är det jag söker?
Nya äventyr i Sjumilaskogen.