Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten


Disneyfantasten

#4681
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en rödhårig tjej med krulligt hår som har som hobby att rida på sin häst och skjuta med sin pilbåge och hon är en så skicklig skytt att hon nästan aldrig missat ett skott!

Hennes mamma vill att hon ska vara elegant och nobel men hon själv vill vara vild och fri, så efter ett bråk lyckas hon av misstag förvandla sin mamma till Björn!

Hennes pappa har förlorat ett ben till en elak Björn sedan flera år tillbaka och har därför träben och som hämnd jagar han alla björnar sedan dess, så småningom lyckas han få tag i rätt Björn med hjälp av sin dotter!

I slutet lyckas hon lösa allting och hennes mamma blir människa igen!

Hon är den första prinsessa från systerföretaget som fått platsa bland de andra!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 08:04:35
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en rödhårig tjej med krulligt hår som har som hobby att rida på sin häst och skjuta med sin pilbåge och hon är en så skicklig skytt att hon nästan aldrig missat ett skott!

Hennes mamma vill att hon ska vara elefant och nobel men hon själv vill vara vild och fri, så efter ett bråk lyckas hon av misstag förvandla sin mamma till Björn!

Hennes pappa har förlorat ett ben till en elak Björn sedan flera år tillbaka och har därför träben och som hämnd jagar han alla björnar sedan dess, så småningom lyckas han få tag i rätt Björn med hjälp av sin dotter!

I slutet lyckas hon lösa allting och hennes mamma blir människa igen!

Hon är den första prinsessa från systerföretaget som fått platsa bland de andra!

Vilken film är det jag söker?
Jag gissar på Modig fast den innehåller väl inte några elefanter...men du menar antagligen elegant.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2021 kl. 08:17:36
Jag gissar på Modig fast den innehåller väl inte några elefanter...men du menar antagligen elegant.

Ja, jag menade elegant! Måste ha varit den där fördömda autokorrekteringen som varit framme igen!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

I denna blir får välberömda älva riktigt nyfiken på vinterlandet och beger sig dit i smyg!

Väl där möter hon sin syster som hon aldrig visste fanns men som måste ha snö för att kunna överleva!

Men tillslut måste båda delarnas land samarbeta för att föra dem samman igen!

Vilken film är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 09:25:49
Detta är en långfilm!

I denna blir får välberömda älva riktigt nyfiken på vinterlandet och beger sig dit i smyg!

Väl där möter hon sin syster som hon aldrig visste fanns men som måste ha snö för att kunna överleva!

Men tillslut måste båda delarnas land samarbeta för att föra dem samman igen!

Vilken film är det jag söker?

Ledtrådar: 2012, den fjärde filmen!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 09:25:49
Detta är en långfilm!

I denna blir får välberömda älva riktigt nyfiken på vinterlandet och beger sig dit i smyg!

Väl där möter hon sin syster som hon aldrig visste fanns men som måste ha snö för att kunna överleva!

Men tillslut måste båda delarnas land samarbeta för att föra dem samman igen!

Vilken film är det jag söker?
Vingarnas hemlighet?

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en stor kille med stora händer som är skurken i ett 30 år gammalt spelhalls-spel!

Han träffar en tjej i gröna kläder från ett racer-spel som retas av sina medspelare!

En elak kung härskar över spelen och gör allt för att tjejen inte ska vinna!

Hjälten från stora killens spel har en fixar-hammare och förälskar sig i en sergeant från ett annat spel!

I slutet lär sig killen att acceptera sin roll i sitt spel!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 10:22:54
Detta är en långfilm!

Den handlar om en stor kille med stora händer som är skurken i ett 30 år gammalt spelhalls-spel!

Han träffar en tjej i gröna kläder från ett racer-spel som retas av sina medspelare!

En elak kung härskar över spelen och gör allt för att tjejen inte ska vinna!

Hjälten från stora killens spel har en fixar-hammare och förälskar sig i en sergeant från ett annat spel!

I slutet lär sig killen att acceptera sin roll i sitt spel!

Vilken film är det jag söker?
Röjar-Ralf 51.

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

I denna får man se monstervärlden innan de blev skrämmande!

Det innebär att vi får se gröna enögda killen och stora blå killen när de var ovänner från början men sedan lärde känna varandra och blev vänner!

Detta var alltså innan den lila slanka killen blev elak!

Olyckligtvis har gröna killens röst försämrats då den förra rösten hade förhinder med en annan inspelning!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 10:42:19
Detta är en långfilm!

I denna får man se monstervärlden innan de blev skrämmande!

Det innebär att vi får se gröna enögda killen och stora blå killen när de var ovänner från början men sedan lärde känna varandra och blev vänner!

Detta var alltså innan den lila slanka killen blev elak!

Olyckligtvis har gröna killens röst försämrats då den förra rösten hade förhinder med en annan inspelning!

Vilken film är det jag söker?
Monsters University på svenska Monsters Studentliv.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2021 kl. 11:12:16
Monsters University på svenska Monsters Studentliv.

Precis den!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Det är en spin-off på världen ovanför väg-fordonen!

Huvudrollen är ett plan som är vitt och orange!

Vilken film är det jag söker?